top of page

Alan Parsons

הוא טכנאי קול שחתום על כמה מהאלבומים הגדולים שנוצרו אי פעם כמו "Abbey Road" של ה"ביטלס", Atom Heart" Mother" ו- "The Dark Side Of The Moon" של ה"פינק פלויד".


הוא גם מפיק בחסד עליון אשר תרם רבות לתוצאה הסופית של אלבומי מופת כמו "Year of the Cat" של Al Stewart.


ואם בכך לא די, אז הוא גם יוצר, זמר מולטי אינסטרומנטליסט ומנהיגה של להקת הרוק המתקדם הבריטית "The Alan Parsons Project".

(Photo: Alan Parsons Project "I, Robot" 1977 US Arista Records)


אז קבלו כמה עובדות מעניינות על Alan Parsons:


1. הוא נולד בלונדון אנגליה ב- 20 לדצמבר 1948.


2. פרסונס נמשך למוזיקה כבר מגיל צעיר ועוד בעודו ילד נטל שיעורי נגינה על חליל ופסנתר.


3. בשנות העשרה עבר פרסונס לגיטרה והחל לנגן במספר הרכבים מוזיקלים בבית הספר.


4. באוקטובר 1967 התקבל לעבודה כמשכפל קלטות בחברת התקליטים "EMI". כבר בראשית ימיו בעבודה הוא זכה לעבוד על שיכפול ההקלטה של האלבום "Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band" של ה"ביטלס", הדבר הוביל אותו למסקנה שהוא רוצה להיות טכנאי הקלטות. הוא סיפר שהיה חייב לגלות מה הסוד שמאחרוי הצלילים המדהימים שבקעו מהאלבום הזה.


5. בשנת 1969 שימש פרסונס כעוזר טכנאי קול מתחיל באולפני אבי רוד וזכה אפילו לעבוד על אחד מהאלבומים הגדולים ברוק - "Abbey Road" של ה"ביטלס". פרסונס גם היה מעורב גם כעוזר טכנאי באלבום "Let it Be" של הלהקה.


6. אין ספק שהעבודה עם ארבעת המופלאים הזניקה את הקריירה של פרסונס למעלה והוא זכה לשמש כטכנאי הקלטות גם באלבומים גדולים נוספים כמו "Wild Life" ו- "Red Rose Speedway" של Paul McCartney ו- "Wings" וכמובן המאסטרפיסים כגון "Atom Heart Mother" ו- "The Dark Side Of The Moon" של ה"פינק פלויד" עליו זכה במועמדות לגראמי.


7. בהמשך עבר פרסונס לעמדת המפיק והשפיע על האופן בו נשמע האלבום "Year of the Cat" של Al Stewart בכך שהוסיף לו מוטיבים ג'אזיים וכלים כמו סקסופון.


8. בשנת 1975 החליט פרסונס שהוא מעוניין גם לעסוק במוזיקה והקים יחד עם המוזיקאי הסקוטי Eric Woolfson את ההרכב "The Alan Parsons Project".


9. בהתאם לשמו, ההרכב של פרסונס וולפסון התנהל כפרוייקט והתבסס על כישרונות ההפקה והעיבוד של השניים, אשר נעזרו במהלך השנים במוזיקאים ונגנים לצורך ביצוע והקלטה של שירי ההרכב.


10. אלבומו הראשון של ההרכב שנקרא "Tales of Mystery and Imagination" שוחרר בשנת 1976 ובו התארחו בין היתר Arthur Brown ו- John Miles. האלבום זכה להצלחה וחברת התקליטים אריסטה החתימה את הצמד על חוזה להוצאת מספר אלבומים נוספים.


11. בתקופת השיא שלו עד שנת 1987, שחרר ההרכב לא פחות מעשרה אלבומים, המצליחים שבהם "The Turn of a Friendly Card" משנת 1980 ו- "Eye in the Sky" משנת 1982.



12. לאחר שחרורו של האלבום "Gaudi" בשנת 1987 החלו פרסון ווולפסון לעבוד על האלבום הבא "Freudiana". בין השניים נתגלעו חילוקי דעות בעיקר בעקבות רצונו של וולפסון לעבד את האלבום למחזמר. בסופו של דבר האלבום הופק והוקלט, אך עד לשחרורו בשנת 1990 ההרכב כבר התפרק והאלבום יצא לבסוף תחת שמו של וולפסון כשפרסונס מופיע כמפיק.


13. בשנת 1993 הוציא פרסונס את אלבום הסולו הראשון שלו "Try Anything Once". בהמשך הוא הוציא חמישה אלבומי סולו נוספים, האחרון שבהם "From the New World" משנת 2022.


(Photo: Daniel Knighton)


14. בשנת 2014 שחרר ההרכב אלאן פרסונס פרוג'קט את האלבום "The Sicilian Defence" - אלבום אינסטרומנטלי שהוקלט בשנת 1979 אך לא שוחרר.


15. במקביל לקריירת הסולו הפעיל פרסונס את הרכב ההופעות החיות שלו "Alan Parsons Live Project".


16. יחד עם ההרכב הזה הופיע פרסונס בישראל בשנים 2010 ו- 2015 במופע בו התארחו אביב גפן, אבי סינגולדה ומארינה מקסימיליאן.


17. בעקבות המופע הזה יתהדק שיתוף הפעולה בין גפן לפרסונס אשר יפיק את אלבומו החמישי של ההרכב "Blackfield" של גפן ושל Steven Wilson, אשר שוחרר בשנת 2017 ונקרא "Blackfield V".


18. אגב, פרסונס גם שימש כטכנאי קול באלבום המצוין "(The Raven That Refused to Sing (And Other Stories" של Steven Wilson.


19. פרסונס שב לארץ בשנת 2017 לשתי הופעות ושנתיים מאוחר יותר ביוני 2019 לשתי הופעות נוספות, הפעם בשיתוף עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית. ההופעות הללו הניבו אלבום הופעה כפול בשם "One Note Symphony: Live In Tel Aviv" שיצא לאור בשנת 2022.


20. לסיום נציין קשר ישראלי נוסף לפרסונס - המוזיקאי, המפיק והיוצר גיא ארז שהחל משנת 2010 הינו חלק מהרכב ההופעות של אלאן פרסונס, ומשמש כנגן הבס שלו.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page