top of page

Ann Wilson

היא הובילה יחד עם אחותה Nancy Wilson את אחת מלהקות ה"רוק הנשי" הגדולות של שנות ה-70 וה-80 ואף טיפחה מאחורי הקלעים את גיבורי הגראנג'. היא Ann Wilson אז בואו נשיר לה כמה שירים ונגלה עליה כמה פרטים מעניינים.

(Photo: Society of Rock)


1. שמה המלא הוא Ann Dustin Wilson והיא נולדה ב- 19 ליוני 1950 בסן דייגו שבקליפורניה. 2. הואיל ואביה שירת בצבא, המשפחה הרבתה להסתובב בעולם. הם התגוררו זמן ממושך בפנמה ובטיוואן, לפני שנחתו חזרה בארה"ב והתמקמו בסיאטל.

3. היא סיפרה שהוריה ניסו לגרום למשפחה להרגיש בבית למרות השהייה בחו"ל, וזאת באמצעות המוסיקה. בכל סופשבוע הם היו מקיימים סשנים שבהם הם הקשיבו וניגנו מוסיקה מז'אנרים שונים.

4. בשנת 1970 היא הצטרפה ללהקה בשם "White Heart" שעברה מספר גלגולים ושמות שונים, כשלבסוף התקבעה עם השם "Heart".

5. בשנת 1973 הצטרפה אחותה של אן, Nancy ללהקה והם כולם עברו לקנדה, שם הם הקליטו את אלבומה הראשון של הלהקה.

(Photo: Norman Seeff)


6. בשנת 1975 הם שיחררו את אלבום הבכורה "Dreamboat Annie". המפיק Mike Flicker עזר ללהקה ללטש את הסאונד ולחתום על חוזה הקלטות עם חברת Mushroom. הם שיחררו 4 סינגלים מהאלבום שתפסו תאוצה אחד אחרי השני, ביניהם "Crazy on You" האדיר. משם כבר פרצה הלהקה גם לארה"ב דרך סיאטל מקום הולדתן של האחיות ווילסון.


7. בעקבות התנהלות קלוקלת של חברת התקליטים שהגיעה לשיאה בכתבה של עמוד שלם במגזין רולינג סטון, הכוללת תמונה של האחיות ווילסון חשופות כתפיים זו לצד זו ואת המשפט: "It Was Only Our First Time", התפרקה מערכת היחסים בין הלהקה לחברה.

8. בשנת 1977 שיחררה הלהקה את אלבומה השני "Little Queen" שהוקלט בסיאטל. אחד השירים המפורסמים ביותר של הלהקה "Barracuda" כבש את המצעדים והביא את הארט שוב להצלחה מסחררת. מדובר בשיר כועס במיוחד על חברת התקליטים Mushroom Records על אותו פרסום ברולינג סטון והפצת השמועה לפיה לכאורה האחיות מנהלות רומן, בכדי לעורר את דעת הקהל. אן גילתה על הכתבה במקרה כשמעריץ הגיע אליה אחרי הופעה ושאל אותה "איך היחסים"? היא חשבה שהוא מדבר על החבר שלה, אך כשהבינה במה מדובר היתה המומה והלכה לכתוב את השיר.


9. יחד עם זאת, זה לא היה ממש סוף הסיפור עם חברת התקליטים, וכתוצאה מסכסוך משפטי שהיה ללהקה עם Mushroom הם חויבו להוציא אלבום נוסף דרכה. הם עבדו באופן מרתוני במשך 4 ימים כדי להקליט אלבום נוסף בשם "Magazine" ששוחרר אף הוא בשנת 1977, רק כדי לסיים את ההתקשרות עם אותה חברה שהפיצה את השמועה הזדונית על האחיות ווילסון.

10. כתוצאה מכך, הגיעה הלהקה להישג יוצא דופן כאשר שלושה מאלבומיהם צועדים בו זמנית במצעדים.

11. אם זה לא מספיק, אז שנה לאחר מכן, ב- 1978, הם משחררים את אלבומם הרביעי "Dog & Butterfly". האלבום חולק לשניים כשהחלק הראשון היה ה- "Dog" וכלל שירים יותר רוקיסטים וחזקים, בעוד שהחלק השני - "Butterfly" כלל בלדות ושירים יותר רכים. האלבום הגיע למקום ה-17 בבילבורד.

12. בשנת 1980 שיחררה הלהקה את אלבומה החמישי "Bébé le Strange". זהו האלבום הראשון ללא הגיטריסט והמפיק של הלהקה Roger Fisher, שעזב יחד עם אחיו מספר חודשים לפני ההקלטות. האחיות ווילסון תמיד הובילו את הלהקה, אך מכאן והלאה הן בעצם היוו את הגרעין הקשה של "Heart". האלבום זכה להצלחה מסחררת והגיע למקום ה-5 בבילבורד כשהוא מבלה שם במשך 22 שבועות.


13. החל מראשית שנות השמונים עברה הלהקה שינויים מוזיקליים שעיקרם התרככות ופזילה לכיוון המיינסטרים, עם אלמנטים של פופ, הארד רוק וגלאם מטאל. שיאו של המהפך המוזיקלי היה באלבום "Heart" ששוחרר בשנת 1985 ואשר כלל להיטים רבים כמו: "These Dreams" שהיה השיר הראשון של הלהקה שכבש את הפסגה, "What About Love", "Never", "Nothin' at All" ועוד. המעבר לגלאם התבטא גם במראה החיצוני כפי שבא לידי ביטוי בעטיפת האלבום.


14. האחיות ווילסון שיחררו סה"כ 16 אלבומים תחת ההרכב "Heart" כשהאחרון "Beautiful Broken" שוחרר ב-2016. הן זכו להצלחה והערכה רבה מצד המאזינים ומצד המבקרים וסינגלים רבים כבשו את המצעדים ואת תחנות הרדיו.

15. בשנת 1991 הקימו האחיות את אולפן ההקלטות Bad Animals שנקרא על שם אלבומה התשיעי של הארט. האולפן המפורסם שידוע היום בשמו Studio X היווה חלק עצום בהתפתחות סצנת הגראנג', ובו הקליטו להקות רבות ביניהן: Alice In Chains, Soundgarden, Pearl Jam, Nirvana ועוד רבים...

16. באותה שנה הם גם הקימו הרכב צדדי בשם "The Lovemongers" שהקליט גירסת כיסוי לשיר "The Battle of Evermore" של לד זפלין, לפסקול הגדול של הסרט "Singles". מספר שנים מאוחר יותר, בשנת 1997, שיחרר ההרכב את האי.פי.- "Whirlygig".


17. באותן שנים שלפני ובמהלך פריחתו של הגראנג', היו כוכבי הסצינה כמו כריס קורנל, אנדרו ווד, ליין סטאלי ועוד, מבין מעריציהן של האחיות ווילסון. העובדה הזאת זיכתה אותן לכינוי הסנדקיות של הגראנג' (וזאת מבלי לגרוע ממעמדו של ניל יאנג - סנדק הגראנג'). אן ווילסון סיפרה שהבית שלה היה פתוח לכל החבר'ה מנירוונה, אליס וסאונגרדן, שהיו מגיעים אליה הביתה למסיבות ומנגנים יחד.

18. בשנת 1992 השתתפה אן ב-EP של להקת Alice In Chains בשם "SAP". היא תרמה את קולה לשירים "Brother"

ו- "Am I Inside".


19. בשנת 2004 שחררה "Heart" את אלבומה ה- 13 שנקרא "Jupiters Darling". באלבום השתתפו בין היתר ג'רי קנטרל ומייק אינז מ- "Alice In Chains" ומייק מקרידי מ- "Pearl Jam".


20. בשנת 2007 שיחררה אן את אלבום הסולו הראשון שלה "Hope & Glory" אשר כלל קאברים, ובו השתתפו אמנים רבים כמו: Elton John, K.d. lang, Alison Krauss, Gretchen Wilson, Shawn Colvin ועוד.


22. בשנת 2013 נכנסה הלהקה להיכל התהילה של המוזיקה. מי שנאם את נאום הכניסה של הלהקה להיכל התהילה היה לא אחר מאשר Chris Cornell. בנאומו הוא הסביר ברגש רב כמה האחיות ווילסון השפיעו עליו ועל חבריו מסצנת הגראנג'.

23. בשנת 2015 ובשנת 2016 היא שחררה אן את שני ה- EP הראשונים שלה בשם "The Ann Wilson Thing #1 & #2".


24. בשנת 2016 שוחרר האלבום "Beautiful Broken" אלבומה ה- 16 של "Heart" ששילב בין שירים חדשים לשירים ישנים של הלהקה בביצועים מחודשים. באלבום מתארח James Hetfield מלהקת מטאליקה.


25. באותה שנה נעצר בעלה של אן באשמת תקיפת אחד מילדיה של אחותה ננסי. הדבר אירע לכאורה במהלך הופעת הלהקה באפיתאטרון White River שבוושינגטון. השמועות מספרות שבעקבות אותו אירוע חדלו האחיות מלשוחח ועברו לתקשורת באמצעות טקסטים.


26. בשנת 2017 ציינה אן כי "Heart" נמצאת כרגע ב"הפסקה" וכל אחת מהאחיות פנתה לפרוייקטים משל עצמה.

(Photo: Steve Jennings)


27. בשנת 2018 הופיעה אן יחד עם חברי "Alice In Chains" בהופעת מחווה ל- Chris Cornell שנערכה בטקס ה-Rock and Roll Hall of Fame.

28. בשנת 2018 שיחררה אן את אלבום הסולו השני שלה "Immortal". זה אלבום קאברים בו היא משלבת מספר סגנונות מהם הושפעה ע"י חברים וקרובים שהיא איבדה במהלך חייה.



29. בשנת 2019 הודיעו האחיות שלהקת "Heart" חזרה מ"ההפסקה" שנטלה וכי הן חוזרות להופיע יחד.


30. הן יצאו לסיבוב הופעות שהוכתר בשם "Love Alive tour". הסיבוב היה כל-כך מוצלח שהאחיות אפילו האריכו אותו, אך הוא נעצר לאחרונה בשל משבר הקורונה.


31. מתחילת שנת 2021 שחררה אן ארבעה סינגלים חדשים, כרגע לא ידוע האם הם חלק מאלבום סולו חדש או סינגלים בפני עצמם.

אתם מוזמנים להאזין לאלבום הסולו האחרון שלה Immortal ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page