top of page

Mike Inez

הבסיסט של "Alice in Chains" הלא הוא Mike Inez נולד ב-14 למאי 1966 אז בואו נכיר קצת את המתולתל שהייתה לו קריירה מאוד "כוכבית"...

(Photo: Christie Goodwin)


סיפורו של מייק הוא לא סיפור סינדרלה סטנדרטי של כוכבי רוק, הוא התחיל גבוה ומשם הוא רק המשיך לעלות.

כשרוב בני דורו החלו את קריירת המוסיקה שלהם בוואן, חורשים כל חלקה אפשרית על מנת להופיע ולנגן את המוסיקה שלהם במועדונים קטנים ומעופשים וחיים מהיד לפה רק כדי ליצור מוסיקה, מייק טס במטוסים פרטיים, אכל מידיהם של שפים וניגן באצטדיונים.


1. בתחילת שנות ה-90 נבחר מייק מתוך 50 נבחנים להיות הבסיסט החדש של אגדת המטאל Ozzy Osbourne שהופך להיות ההרכב השלישי בלבד של מייק מתחילת הקריירה שלו. עם ניסיון מאוד מועט של הופעות במועדונים קטנים, עולה מייק בסיבוב אוזי "No More Tours", לנגן כבר בהופעות הראשונות באצטדיון וומבלי.


(Photo: Pinterest.com)


2. בשנת 1993 כש-Alice In Chains על מסלול ההמראה להצלחה הם מאבדים את הבסיסט שלהם Mike Starr ומייק אינז מצטרף ללהקה, הוא מצטרף מיד אחרי יציאת האלבום "Dirt" ותחילת סיבוב ההופעות לקידום האלבום.


3. ה-EP הראשון שמוציאה הלהקה כשמייק בהרכב הוא "Jar of Flies" שמגיע ישירות למקום הראשון בבילבורד, אין ספק שלבחור יש קארמה זהב, והוא כמובן הופך מיד לחלק בלתי נפרד מהלהקה !!


(Photo: Chris Carroll)


4. בשנת 1995 הם משחררים את אלבומם השלישי הנושא את שם הלהקה וגם הוא כובש את המקום הראשון במצעדים.


5. בשנת 1996 מתקיימת הופעת ה- "MTV Unplugged" המפורסמת והמדהימה בה מייק עולה להופעה עם גיטרת בס אקוסטית עליה כתוב המשפט "friends don't let friends get friends haircuts" אותו כתב מייק כאות מחאה על כך שחברי מטאליקה שהיו חברים טובים של ההרכב גזרו את שערם הארוך והחליפו אותו עם תספורת קצוצה, הם אגב ישבו בקהל באותה הופעה.

6. לאחר ההופעה, עתידה של הלהקה היה לא ברור ומייק ניצל את ההזדמנות לנגן עם הרכבים אחרים ולפתח את הקריירה המוסיקלית שלו.

הוא הצטרף להרכב של Slash בשם Slash's Snakepit עימו הוא הקליט את אלבום הבכורה של ההרכב It's Five O'Clock Somewhere. הוא אמנם לא יצא עימו לסיבוב הופעות, אך במקום זאת הוא הצטרף שוב לאוזי בסיבוב ההופעות Retirement Sucks כשהוא מחליף את Geezer Butler האגדי.


(Photo: Geffen Records)


7. בשנת 1997 הוא מצטרף לחברו מאליס Jerry Cantrell ועוזר לו להקליט את אלבום הסולו הראשון שלו Boggy Depot. עוד באותה שנה הוא מקים את ההרכב Spys4Darwin עם חברו מאליס המתופף Sean Kinney, הגיטריסט Chris DeGarmo מלהקת "Queensrÿche" והזמר והגיטריסט Vinnie Dombroski. הם משחררים EP אחד בשם Microfish.


8. בשנת 2002 לאחר מותו של Layne Staley כשעתיד אליס נראה גמור לגמרי, מוצא מייק אהבה וחום בידיהן של האחיות ווילסון מההרכב Heart. הוא יוצא עימם לסיבובי הופעות במשך 4 שנים ומקליט איתם את אלבומם ה-13 Jupiters Darling בו מתארח גם חברו קנטרל.


9. בשנת 2003 הוא מצטרף לתקופה קצרה ל-Black Label Society כשהוא מחליף את Robert Trujillo שהופך להיות הבסיסט של מטאליקה והוא גם מקליט עימם מספר שירים.


10. בפברואר 2005 חזרו שלושת חברי אליס להופיע יחד בפעם הראשונה לאחר כמעט 10 שנים באירוע התרמה לנפגעי הצונאמי. השלושה יצאו לסיבוב הופעות עם זמרים אורחים רבים ומגוונים על מנת לחגוג את האהבה שלהם למוסיקה ולזכור את הימים שהיו פעם. במהלך 2006 מצטרף William DuVall ללהקה באופן רשמי והופך לזמר הנוסף בלהקה. זה כנראה גם מה שגרם להם לרצות עוד להמשיך לכתוב ולהקליט מוסיקה חדשה.


(Photo: Johnny Buzzerio)


11. לאחר האיחוד חוזר ההרכב הוותיק עם דובאל לפעילות קבועה, משחרר שלושה אלבומים נוספים ויוצא לסיבובי הופעות ברחבי העולם, כולל ישראל (ירדה לנו דמעה עכשיו).


12. בשנת 2008 מוציא מייק DVD בשם "Behind the Player" הכולל ראיונות וסרטונים מהקריירה שלו עם שיעורי נגינה לשיריה הגדולים של אליס.



להאזנה לאלבום האחרון של אליס ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page