top of page

James Hetfield

הוא ללא ספק אחד מנגני גיטרת הקצב הטובים בעולם,

הוא הצהיר שכל עוד הוא כשיר פיזית ומנטאלית הוא יהיה ב- "Metallica",

הוא הרוח החיה מאחוריה והכותב העיקרי שלה,

והוא חוגג היום יומהולדת!!!

(Photo: societyofrock.com)


אז לכבוד יום הולדתו של אגדת המטאל James Hetfield, בואו נספר לכם כמה עובדות מענייניות:


1. הטפילד שנולד ב- 3 לאוגוסט 1963 גדל והתחנך בבית נוצרי אדוק עם שני אחים למחצה ואחות קטנה. בשל אמונתם אביו החורג ואמו לא לקחו אותו ואת אחיו לרופא, הם התסמכו על כוחות ריפוי רוחניים.


2. בשל החינוך הנוצרי האדוק, הוא הרגיש מנודה בבית הספר. הוריו לא הסכימו שישב בשיעורי בריאות ולא הרשו לו ללמוד על גוף האדם או על מחלות. כשרצה להתקבל לקבוצת פוטבול היה צריך לקבל אישור מרופא והוא לא יכל לעשות זאת.


3. גם כשחלתה אימו במחלת הסרטן היא לא הסכימה לקבל טיפול רפואי, היא הסתמכה על-כך שאלוהים ירפא אותה. בסופו של דבר היא נפטרה כשהטפילד היה בן שש עשרה. הוא כתב על-כך את השיר "The God That Failed" מהאלבום השחור.


4. גם השירים "Dyers Eve" מהאלבום "...And Justice For All" ו- "Unforgiven" מהאלבום השחור נכתבו בהשראת דרך גידולו של הטפילד כנוצרי אדוק.


5. הכלי הראשון עליו למד הטפילד לנגן בגיל 9, הוא הפסנתר. בהמשך הוא עבר לתופים ורק בגיל 14 עבר לנגן על גיטרה.

(Photo: pinterest.com)


6. הוא ציין את "Aerosmith" כהשפעה הגדולה עליו כילד. הוא סיפר שהם היו הסיבה שבגינה רצה לנגן בגיטרה. בהמשך הדרך הוא סיפר ששני הגיטריסטים שהשפיעו הכי הרבה על סגנון הנגינה שלו הם Tony Iommi ו- Johnny Ramone


7. הלהקה הראשונה בה ניגן כנער הייתה "Leather Charm".


8. הוא היה איש תחזוקה (שרת) לפני שהקים את מטאליקה.


9. את מטאליקה הוא הקים הודות למודעה שפירסם Lars Ulrich בעיתון ושעליה הוא הגיב.

(Photo: metallica.com)


10. השיר הראשון של מטאליקה שזכה להיכנס לאלבום כלשהו, היה "Hit the Lights" מהאלבום "Kill 'Em All" אשר עוד בשנת 1982 הופיע באלבום האוסף "Metal Massacre" של חברת התקליטים "Metal Blade". באותה הקלטה Dave Mustaine ו- Lloyd Grant מנגנים בגיטרה מובילה והטפילד נטל את תפקיד הבס וגיטרת הקצב. השיר נכנס גם להוצאה השניה של "Metal Massacre" בהרכב קצת שונה ללא לויד גראנט ועם Ron McGovney על הבס.


11. את השיר "Nothing Else Matters" הוא כתב בחדרו במהלך סיבוב הופעות בזמן שהייה מדוכדך מעובדת היותו רחוק מהבית. הוא חשב שזה השיר האחרון שמישהו בכלל ירצה לשמוע, שיר שהכי פחות מייצג את מטאליקה, עם הכי פחות סיכויים שינוגן על הבמה. הטפילד מנגן את כל תפקידי הגיטרה בשיר, כולל הסולו.


12. למרות ש Kirk Hammet הוא הגיטריסט המוביל בלהקה, הטפילד מנגן גם סולואים בשירים נוספים, כגון: "Master of Puppets", "My Friend of Misery", "To Live Is to Die", "The Day That Never Comes" ועוד.

(Photo: Fin Costello)


13. השיר "Enter Sandman" נכתב על פחדיו וסיוטיו של הטפילד בתור ילד.


14. במהלך הופעה שהתקיימה ב 8 לאוגוסט 1992, במהלך הסולו של Kirk Hammett בשיר "Fade To Black", הוא נפגע מאפקט פירוטכני וקיבל כוויות קשה בדרגות 2 ו- 3. הוא חזר להופיע כבר לאחר 17 יום, אך מי שביצע את תפקידי הגיטרה שלו למשך חודש נוסף היה הגיטריסט John Marshall מלהקת "Metal Church".


15. הטפילד גם חווה מספר שברים בידיו כתוצאה מהחלקה על סקייטבורד. השברים מנעו ממנו לנגן בגיטרה על הבמות. בסופו של דבר הנהלת מטאליקה נאלצה להכניס סעיף מיוחד לחוזה עימו, לפיו נאסר עליו להחליק על סקייטבורד במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה.


16. הטפילד החליט לקחת שיעורי פיתוח קול בשלב מאוחר של הקריירה שלו בעקבות תקרית משנת 1991 בה איבד את קולו במהלך ביצוע השיר "So What?" של להקת "Anti-Nowhere League".

(Photo: Scott Linnett)


17. יותר מכך, לפני הקלטת האלבום "Ride The Lightning" הוא לא היה בטוח שהקול שלו מספיק טוב. הוא גם רצה להתמקד בנגינה ולכן תפקיד השירה הוצע לזמר John Bush מלהקת "Armored Saint", אשר סירב להצעה כי להקתו הצליחה יותר באותה תקופה.


18. הוא זה שיצר את הלוגו של מטאליקה עם אותיות ה- "M" וה- "A" הגדולות והחדות.


19. הטפילד ציין שאישתו היא זו שהצילה אותו מעצמו כשסייעה לו להתגבר על פרצי הזעם וההתמכרויות שלו. הוא סבל מהתמכרות קשה לאלכוהול ובמהלך העבודה על האלבום "St. Anger" הוא נכנס למכון גמילה למשך שבעה חודשים וחזר ללהקה רק ארבעה חודשים לאחר מכן.


20. בין כל אגדות הפאנק, ההארד רוק והמטאל, ציין הטפילד גם את הזמר והיוצר האוסטרלי Nick Cave כאחת מההשפעות עליו.


21. הטפילד הוא צייד מאומן היטב ואפילו חבר באגודת רובאים בארה"ב.


22. הוא מעריץ נלהב של מכוניות ובעל אוסף לא מבוטל של מכוניות אספנות נדירות.


23. הרכב שהטפילד נוהג בו בקליפ לשיר "I Disappear" מהסרט "משימה בלתי אפשרית 2", ניתן לו אחר כך במתנה. הוא מכר אותו 3 שנים לאחר מכן ב- eBay במחיר גדול לאין שיעור משוויו.


24. הטפילד קיעקע את שמות כל ילדיו על חזהו.


25. הטפילד ולארס תרמו את קולם לסדרה המצויירת של דיסני "Dave the Barbarian". בפרק "Here There Be Dragons" הם מדובבים את קולם של שני דרקונים.


26. הוא גם תרם את קולו יחד עם קירק לסידרה המצויירת למבוגרים "Metalocalypse".


27. הוא ניגן גיטרה בשיר "Eclectic Electric" מהאלבום "Antipop" של "Primus".

(Photo: Ross Halfin)


28. בשנת 2006 במסגרת פסטיבל "Rock Am Ring" הוא ביצע יחד עם "Alice In Chains" את השיר "Would?" ושר את תפקידי הקול של Layne Staley.


29. הוא מתארח בשיר "Beautiful Broken" של להקת "Heart", הלקוח מאלבום באותו שם משנת 2016.


30. הסינגל הראשון שקנה אי פעם היה "Sweet Home Alabama" של להקת "Lynyrd Skynyrd". בדקה 3:26 של השיר "The Four Horsemen" מתוך אלבום הבכורה של מטאליקה, ניתן למצוא מקצב שמזכיר את זה מהשיר

של "Lynyrd Skynyrd". מדובר במחווה.


31. בשנת 2019 נאלצה מטאליקה לבטל את המשך סיבוב ההופעות שלה בעקבות חזרתו של ג'יימס לאלכוהול, זאת לאחר 15 שנה בהם הוא היה נקי. ג'יימס נאלץ לחזור למכון גמילה על מנת להגימל ולהחלים מההתמכרות הקשה שליוותה אותו שנים לפני כן.


32. במהלך הופעת מטאליקה במאי 2022 בברזיל התרחש ארוע חריג בהיסטוריה של הלהקה. רגע לפני ביצוע השיר "Sad But True" ג'יימס שיתף את הקהל על רגע שנראה כמו התקף חרדה שהיה לו לפני שעלה לבמה. הוא סיפר לקהל שלפני שהוא עלה לבמה הוא לא הרגיש טוב, הוא הרגיש חסר ביטחון, הוא הרגיש שהוא כבר זקן ושהוא לא יכול לנגן כמו שצריך. הוא שיתף את הרגשות שלו עם שאר חברי הלהקה והם מצידם תמכו בו והבטיחו לו שאם הוא מרגיש לא מסוגל על הבמה הם יתמכו בו ויגבו אותו.


33. במרץ 2022 בנו של ג'יימס, Castor Hetfield, הוציא יחד עם להקתו "Bastardane" את אלבום הבכורה

שלהם "?Is This Rage".


34. הוא דורג במקום ה- 8 בספרו של Joel McIver על 100 הגיטריסטים הגדולים במטאל.


35. הוא דורג במקום ה- 24 ברשימת "Hit Parader" של הזמרים הגדולים במטאל.


36. במשאל שערך המגזין "Guitar World" הוא דורג במקום ה- 19 ברשימת הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים.

(Photo: larockaforte.com)


37. הוא גם דורג במקום השני ברשימת 100 הגיטריסטים הגדולים במטאל של אותו מגזין.


38. מגזין הרולינג סטון מיקם את הטפילד במקום ה- 87 מבין הגיטריסטים הגדולים בכל הזמנים.


39. באפריל 2009 הוא נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול יחד עם שאר חברי הלהקה.


40. באפריל 2023 הוציאה "Metallica" את אלבומה ה-11. לדעתנו האישית ג'יימס מחזיק את כל האלבום הן מבחינת הליריקה, השירה והן מבחינת הריפים. זהו ללא ספק אחד האלבומים שבהם הוא בולט באופן משמעותי משאר חברי הלהקה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page