top of page

Nancy Wilson

היא אחת מסנדקיות הגראג' ויש לה "לב" זהב שיחד עם אחותה השפיעו על עולם המוסיקה !!


(Photo: Nancy Wilson)


1. שמה המלא הוא Nancy Lamoureaux Wilson והיא נולדה ב-16 מרץ 1954 בסן-פרנסיסקו, קליפורניה.


2. יש לה שתי אחיות גדולות ממנה, Lynn ו- "Ann Wilson".


(Photo: George Rose)


3. הואיל ואביה שירת בצבא, המשפחה הרבתה להסתובב בעולם והיא גדלה בדרום קליפורניה ובטייוואן עד שבגיל שש אביה פרש מהצבא והם עברו לגור בסיאטל.


4. היא זוכרת את רגע ההארה שבו היא ואחותה אן ידעו שהן הולכות להיות כוכבות רוק, כשהן צפו יחד

בתוכנית "The Ed Sullivan Show" שאירחה באותו ערב את להקת "The Beatles", היא הייתה בת 8 באותו הזמן.


5. במהלך התיכון הוריה רכשו לאן גיטרה אקוסטית ובהמשך רכשו לננסי גיטרה יותר קטנה (גיטרת ילדים). ננסי לא אהבה את הגיטרה שלה ו"גנבה" מאחותה את הגיטרה לעיתים קרובות.


6. השתיים החלו להופיע יחד באירועים קהילתיים של הכנסיה, לונה פארקים ופסטיבלים מקומיים. הן הרגישו שהן מצליחות לגעת בקהל ולמרות שכמעט בכל הופעה מחצית מהאנשים היו עוזבים זה רק חיזק אותן.


7. בשנת 1973 הצטרפה ננסי ללהקה של אחותה בשם "Heart". היא סיפרה שזה לא היה כל כך פשוט. הגברים בלהקה לא ממש הסכימו לצרף את ננסי והחליטו שהיא צריכה לעבור אודישין. הם נתנו לה משימה, ללמוד לנגן בערב אחד את השיר "Clap" של להקת “Yes”, היא כמובן עברה בהצלחה!


8. באותה שנה עברה כל הלהקה לוונקובר שבקנדה להקליט את אלבום הבכורה.


(Photo: Michael Putland)


9. בשנת 1975 הם שיחררו את אלבום הבכורה "Dreamboat Annie". המפיק Mike Flicker עזר ללהקה ללטש את הסאונד ולחתום על חוזה הקלטות עם חברת Mushroom. הם שיחררו 4 סינגלים מהאלבום שתפסו תאוצה אחד אחרי השני, ביניהם "Crazy on You" האדיר. משם כבר פרצה הלהקה גם לארה"ב, דרך סיאטל מקום הולדתן של האחיות ווילסון.


10. בעקבות התנהלות קלוקלת של חברת התקליטים שהגיעה לשיאה בכתבה של עמוד שלם במגזין רולינג סטון, הכוללת תמונה של האחיות ווילסון חשופות כתפיים זו לצד זו ואת המשפט: "It Was Only Our First Time", פירקה הלהקה את החוזה אל מול חברת התקליטים.


11. בשנת 1977 שיחררה הלהקה את אלבומה השני "Little Queen" שהוקלט בסיאטל. אחד השירים המפורסמים ביותר של הלהקה "Barracuda" כבש את המצעדים והביא את הארט שוב להצלחה מסחררת. מדובר בשיר כועס במיוחד על חברת התקליטים Mushroom Records שפירסמה את תמונתן ברולינג סטון והפיצה שמועה לפיה לכאורה האחיות מנהלות רומן, וכל זאת בכדי לעורר את דעת הקהל. אן גילתה על הכתבה במקרה כשמעריץ הגיע אליה אחרי הופעה ושאל אותה "איך היחסים"? היא חשבה שהוא מדבר על החבר שלה, אך כשהבינה במה מדובר היתה המומה והלכה לכתוב את השיר.



12. יחד עם זאת, זה לא היה ממש סוף הסיפור עם חברת התקליטים וכתוצאה ממחויבות משפטית שהייתה ללהקה עם החברה, הם חוייבו להוציא אלבום נוסף תחת השם שלה. הם עבדו באופן מרתוני במשך 4 ימים כדי להקליט אלבום נוסף בשם "Magazine" ששוחרר אף הוא בשנת 1977, רק כדי לסיים את ההתקשרות עם אותה חברה.


13. כתוצאה מכך, הגיעה הלהקה להישג יוצא דופן כאשר שלושה מאלבומיה צועדים בו זמנית במצעדים.


14. אם זה לא מספיק, אז שנה לאחר מכן, ב- 1978, הם משחררים את אלבומם הרביעי "Dog & Butterfly". האלבום חולק לשניים כשהחלק הראשון היה ה- "Dog" וכלל שירים יותר רוקיסטים וחזקים, בעוד שהחלק השני - "Butterfly" כלל בלדות ושירים יותר רכים. האלבום הגיע למקום ה-17 בבילבורד.


15. במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה גילתה ננסי שחברה ללהקה הגיטריסט והמפיק Roger Fisher שהיה גם בן זוגה, בוגד בה. לאחר סיום סיבוב ההופעות החליטו חברי הלהקה להדיח את פישר ופיטרו אותו מהלהקה. זה נתן לננסי את ההזדמנות לקחת את ההובלה והיא לקחה את תפקיד הגיטרה המובילה.


(Photo: Norman Seeff)


16. בשנת 1980 שיחררה הלהקה את אלבומה החמישי "Bébé le Strange". זהו האלבום הראשון ללא פישר. האחיות ווילסון תמיד הובילו את הלהקה, אך מכאן והלאה הן בעצם היוו את הגרעין הקשה של Heart. האלבום זכה להצלחה מסחררת והגיע למקום ה-5 בבילבורד כשהוא מבלה שם במשך 22 שבועות.


17. החל מראשית שנות השמונים עברה הלהקה שינויים מוזיקליים שעיקרם התרככות ופזילה לכיוון המיינסטרים, עם אלמנטים של פופ, הארד רוק וגלאם מטאל. האחיות העידו שבאותה תקופה הסמים חגגו ואבקת הקוקאין הלבנה הייתה מפוזרת בכל מקום. שיאו של המהפך המוזיקלי היה באלבום "Heart" ששוחרר בשנת 1985 ואשר כלל להיטים רבים כמו: "These Dreams" שהיה השיר הראשון של הלהקה שכבש את פסגת המצעדים, "What About Love", "Never", "Nothin' at All" ועוד. המעבר לגלאם התבטא גם במראה החיצוני כפי שבא לידי ביטוי בעטיפת האלבום.


18. בשנת 1987 יצא האלבום "Bad Animals", ממנו יצא הסינגל “Alone” שהיה לסינגל השני של הלהקה שמגיע למקום הראשון. ההצלחה הייתה מסחררת ואדירה עד למצב שסיבוב ההופעות לקידום האלבום היה סולד אאוט עוד לפני שהתחיל וזה כלל 3 הופעות עוקבות באצטדיון Wembley.



19. במהלך סיבוב ההופעות אחותה של ננסי החלה לחוות התקפי חרדה ופחד במה, במטרה לחפות על אחותה, ננסי הייתה מבצעת סולואים וקטעי גיטרה מאולתרים כדי להחזיק את הקהל.


(Photo: Daniel Knighton)


20. האחיות ווילסון שיחררו סה"כ 16 אלבומים תחת ההרכב "Heart" כשהאחרון "Beautiful Broken" שוחרר ב-2016. הן זכו להצלחה והערכה רבה מצד המאזינים ומצד המבקרים וסינגלים רבים כבשו את המצעדים ואת תחנות הרדיו.


21. בשנת 1991 הקימו האחיות את אולפן ההקלטות "Bad Animals" שנקרא על שם אלבומה התשיעי של הארט. האולפן המפורסם שידוע היום בשמו "Studio X" היווה חלק עצום בהתפתחות סצנת הגראנג', ובו הקליטו להקות רבות ביניהן: Alice In Chains, Soundgarden, Pearl Jam, Nirvana ועוד רבים...


22. באותה שנה הן גם הקימו הרכב צדדי בשם "The Lovemongers" שהקליט גירסת כיסוי לשיר "The Battle of Evermore" של לד זפלין, לפסקול הגדול של הסרט "Singles". מספר שנים מאוחר יותר, בשנת 1997, שיחרר ההרכב את האי.פי.- "Whirlygig".


23. ננסי התחתנה עם במאי הסרט Cameron Crowe ובהמשך הקליטה לסרטיו קטעי גיטרה ואף כתבה פסקולים, ביניהם לסרט "Almost Famous". השניים התגרשו ב-2010.


24. באותן שנים שלפני ובמהלך פריחתו של הגראנג', היו כוכבי הסצינה כמו כריס קורנל אנדרו ווד, ליין סטאלי ועוד, מבין מעריציהן של האחיות ווילסון. העובדה הזאת זיכתה אותן לכינוי ה"סנדקיות של הגראנג'". הן סיפרו שהבית שלהן היה פתוח לכל החבר'ה מנירוונה, אליס וסאונגרדן, שהיו מגיעים אליהן הביתה למסיבות ומנגנים יחד.


25. בשנת 1995 הן שיחררו אלבום Unplugged בשם "The Road Home" שהופק ע"י John Paul Jones והשתתפו בו Layne Staley ו- Chris Cornell.


26. בשנת 2004 שחררה Heart את אלבומה ה- 13 שנקרא "Jupiters Darling". באלבום השתתפו בין היתר ג'רי קנטרל ומייק אינז מ- Alice In Chains ומייק מקרידי מ- Pearl Jam.



27. בשנת 2012 קיבלו האחיות כוכב בשדרות הוליווד.


28. בשנת 2013 נכנסה הלהקה להיכל התהילה של המוזיקה. מי שנאם את נאום הכניסה של הלהקה להיכל התהילה היה לא אחר מאשר Chris Cornell. בנאומו הוא הסביר ברגש רב כמה האחיות ווילסון השפיעו עליו ועל חבריו מסצינת הגראנג'.


29. בשנת 2016 שוחרר האלבום "Beautiful Broken" אלבומה ה- 16 של "Heart" ששילב בין שירים חדשים לשירים ישנים של הלהקה בביצועים מחודשים. באלבום מתארח James Hetfield מלהקת מטאליקה.


30. באותה שנה נעצר בעלה של אן באשמת תקיפת אחד מילדיה של ננסי. הדבר אירע לכאורה במהלך הופעת הלהקה באפיתאטרון White River שבוושינגטון. השמועות מספרות שבעקבות אותו אירוע חדלו האחיות מלשוחח ועברו לתקשורת באמצעות טקסטים.


31. עוד באותה שנה הקימה ננסי יחד עם Liv Warfield (שהיה בלהקתו של פרינס) את ההרכב "Roadcase Royale". הם שחררו אלבום אחד בשם "First Things First" ב-2017.


(Photo: Jeremy Danger)


32. בשנת 2019 הודיעו האחיות שלהקת "Heart" חזרה מ"ההפסקה" שנטלה וכי הן חוזרות להופיע יחד.


33. הן יצאו לסיבוב הופעות "Love Alive Tour". הסיבוב היה כל-כך מוצלח שהאחיות אפילו האריכו אותו, אך הוא נעצר בשל משבר הקורונה. אולי עוד נראה אותן בארץ הקודש !!


34. בשנת 2021 שחררה ננסי את אלבום הסולו הראשון שלה "You and Me". את האלבום היא יצרה ללא תכנון מוקדם ובעיקר בגלל שהיה לה משעמם בבית, אז במקום להרכיב פאזלים היא יצרה מוסיקה, כמו הרבה אמנים שאנחנו מכירים.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page