top of page

Iron Maiden - Dance of Death

ב- 2 לספטמבר 2003 שוחרר ביפן האלבום "Dance of Death", אלבום האולפן ה- 13 של "Iron Maiden".



אנו מעוניינים לספר לכם עליו 17 עובדות מעניינות:


1. זה אלבום האולפן השני של הלהקה לאחר הקאמבק של Bruce Dickinson ו- Adrian Smith ללהקה.


2. האלבום הוקלט כולו על טייפ סלילים אנלוגי.


3. האלבום כולל את השיר היחידי של הלהקה אשר כולו אקוסטי "Journeyman".


4. השיר היה "חשמלי" במקור, אך חברי הלהקה חשבו שלאחר יותר משעה של מוזיקה רועשת לא יזיק למאזין להקשיב למשהו אקוסטי.


5. את הגירסה החשמלית של השיר ניתן למצוא ב- EP ששחררה הלהקה במרץ 2004 ונקרא "No More Lies". קישור להאזנה לגירסא החשמלית:


6. האלבום כולל את השיר "New Frontier", שהינו השיר היחיד של הלהקה אשר נכתב על-ידי המתופף Nicko McBrain. מקבריין ש"נולד מחדש" כנוצרי כתב את השיר כמחאה נגד מעשי השיבוט בחיות וחששו שהן יגיעו לבסוף לבני אדם.


7. זה גם האלבום היחידי של "איירון מיידן" בו כל ששת חברי הלהקה קיבלו קרדיט כתיבה.


8. שיר הנושא מהאלבום נכתב על-ידי Janick Gers בהשראת סצינה מהסרט "The Seventh Seal" של אינגריד ברגמן בה נראו דמויות מבצעות את "ריקוד המוות". הוא כתב את המוזיקה וסיפר את הנושא ל- Steve Harris אשר כתב את המילים והמלודיה. במהלך סיבוב ההופעות שליווה את האלבום Bruce Dickinson ביצע א השיר בצורה מאוד תיאטרלית, תוך מחליף מספר תלבושות. ראו כאן:


9. השיר "Montségur" נכתב על נפילת הכת הקתרית במסע הצלב האלביגנזי בשנת 1244. Bruce Dickinson ציין שכתב את השיר הוא חשב שההיסטוריה חוזרת על עצמה וסיפורה של הכת הקתרית מזכיר בצורה כזו או אחרת מקרים דומים בהיסטוריה של האנושות.


10. הקטע האפי "Paschendale" נכתב על-ידי Adrian Smith על קרב באותו השם ממלחמת העולם הראשונה. סמית' ציין שהפעם ניסה לכתוב שיר מורכב עם השפעות פרוגרסיביות ושינויי מקצבים רבים וזאת בניגוד למרבית שיריו שהינם יותר קצרים וקליטים.


11. את הרצועה "Face in the Sand" כתב Bruce Dickinson בהשפעת סיקורי התקשורת את מלחמת המפרץ השניה אשר ניטשה בעיראק בעת הקלטת האלבום.


12. זה השיר היחידי של "Iron Maiden" בו Nicko McBrain משתמש בדאבל בייס פדאל.


13. מהאלבום שוחררו שני סינגלים, הראשון, "Wildest Dreams", הינו שיר הפתיחה של האלבום אשר נכתב על-ידי Adrian Smith ו- Steve Harris. השיר מזכיר לנו כמה החיים קצרים ואיך צריך לנצל אותם לטובה. סמית' ציין שהשיר מבחינתו הוא מעין שילוב בין "Number of the Beast" ו- "Run to the Hills".


14. הקליפ לשיר הינו אנימציית מחשב בתלת מימד שמציגה את הלהקה על כוכב נטוש נלחמת בדמותו של אדי. ראו כאן:


15. הסינגל השני "Rainmaker" נכתב על-ידי Dave Murray, Steve Harris ו- Bruce Dickinson. ברוס ציין שריף הגיטרה נשמע לו כמו טיפות של גשם ומכאן השם.


16. הבי סייד של הסינגל כלל את השיר "More Tea Vicar" - מעין פארודיה של דיקנסון בסגנון "ראפ", אשר משלימה מעין רצף פארודי של בי-סיידים, אחרי "Pass the Jam" שהיה הבי-סייד של "Wildest Dreams".


17. עטיפת האלבום נוצרה על-ידי David Patchett אשר ביקש ששמו ימחק מהקרדיטים, לאחר שהלהקה בחרה, כך לטענתו, גירסה לא גמורה של הציור. Bruce Dickinson צוטט מאוחר יותר כשהוא מציין שעטיפת האלבום הינה "מביכה".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page