top of page

Janick Gers

הוא חלק ממשולש הגיטרות האדיר של "Iron Maiden", הוא ניגן עם Ian Gillan, Fish והיה חלק מסופרגרופ שכלל גם את Paul Di'Anno ו- Clive Burr. גבירותיי ורבותיי, בואו לקרוא כמה עובדות על Janick Gers:

(Photo: NME)


1. הוא נולד בעיירה Hartlepool בצפון מזרח אנגליה ב- 27 לינואר 1957 ושמו המלא Janick Robert Gers.


2. יש לו קרובים שגרים בפולין והוא נהג לבקרם בצעירותו, שם גם רכש את הגיטרה הראשונה שלו.


3. גרס הוא שמאלי אך הוא מנגן בגיטרה ביד ימין.


4. את הקריירה המוזיקלית שלו הוא החל בשנת 1975 אז הקים את להקת "White Spirit" איתה שחרר אלבום בשנת 1980.


5. הגיטריסטים שהכי השפיעו עליו היו Ritchie Blackmore, Jeff Beck, Tony Iommi, Jimmy Page ו- Rory Gallagher.


6. הלהקות שהשפיעו עליו בין היתר היו: "Deep Purple", "Black Sabbath", "Pink Floyd", "Free", "Led Zeppelin", "The Beatles.

(Photo: www.ironmaiden666.com)


7. בשנת 1981 הוא הצטרף ללהקת "Gillan" ההרכב של Ian Gillan סולן "דיפ פרפל". יחד עם "Gillan" הוא ישחרר שני אלבומים: "Double Trouble" משנת 1981 ו- "Magic" משנת 1982. גרס ניגן וגם היה שותף לכתיבת שירים בשני האלבומים.


8. לאחר שההרכב של גילאן התפרק וגילן עבר ל"בלאק סאבאת'", Janick נטל פסק זמן וסיים תואר בסוציולוגיה.


9. בשנת 1985 הצטרף גרס לסופרגרופ "Gogmagog" בה היו חברים הזמר Paul Di'Anno והמתופף Clive Burr, שניהם לשעבר מלהקת Iron Maiden, הגיטריסט Pete Willis לשעבר מלהקת "Def Leppard" והבסיסט Neil Murray לשעבר מלהקת "Whitesnake". הלהקה שחררה EP אחד שכלל שלושה שירים והתפרקה מיד לאחר מכן.


10. בשנת 1989 הוא התבקש על-ידי Bruce Dickinson לנגן בשיר "Bring Your Daughter... to the Slaughter" אותו כתב דיקנסון עבור פסקול הסרט "A Nightmare on Elm Street 5: The Dream Child".


11. שיתוף הפעולה הזה בין השניים הורחב בהמשך לאלבום מלא - "Tattooed Millionaire" - אלבום הסולו הראשון של ברוס דיקנסון ששוחרר בשנת 1990 ואשר גרס ניגן בו בגיטרה והשתתף בכתיבת מרבית השירים.


12. באותה שנה גרס כתב וניגן בשיר "View From The Hill" שנכלל באלבום הבכורה המצוין של הזמר Fish אקס להקת "Marillion" ונקרא "Vigil in a Wilderness of Mirrors".


13. במהלך הקלטת אלבום הסולו הראשון של Bruce Dickinson, התבקש גרס להצטרף ללהקת "Iron Maiden" כגיטריסט מחליף ל- Adrian Smith.


14. גרס שחרר עם הלהקה 10 אלבומים והיה שותף לכתיבת חלק מהשירים, ביניהם: "Be Quick or Be Dead", "Wasting Love", "Lord of the Flies", "Man on the Edge", "Ghost of the Navigator", "Dance of Death", "The "Talisman", "The Legacy, "The Book Of Souls ועוד..


15. גרס שבהופעתו הססגונית הפיח רוח רעננה בלהקה ברגעיה הפחות פופולריים משנות ה- 90, הרוויח בזכות ולא בחסד את מקומו בלהקה עד היום, גם לאחר חזרתו של סמית' ללהקה בשנת 1999.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page