top of page

Iron Maiden - Live After Death

טוב, זה ללא ספק אחד מאלבומי ההופעה הטובים ביותר בהבי מטאל, אולי אפילו הטוב שבהם! "Live After Death" של "Iron Maiden" שוחרר ב- 14 לאוקטובר 1985.



לאחר שחרורו של האלבום "Powerslave" בשנת 1984, כבר היה ברור גם לספקנים הכי גדולים כי "Iron Maiden" היא להקת ההבי מטאל הגדולה בעולם.


כיאה למעמדה, יצאה "Iron Maiden" לסיבוב ההופעות הגדול ביותר שלה, אחד הארוכים והאינטנסיבים של להקת רוק עד אותה עת. ה- "World Slavery Tour" החל בוורשה ב -9 באוגוסט 1984 ונמשך 331 ימים, אשר במהלכם בוצעו לא פחות מ- 187 הופעות. במהלך הסיבוב ביקרה הלהקה במקומות בהם לא הופיעה בעבר והיתה ללהקת ההבי מטאל הראשונה שנגנה מאחורי "מסך הברזל". נקודת השיא של סיבוב ההופעות היתה ההופעה של הלהקה בריו, שם היא ניגנה לראשונה בפני קהל של לא פחות מ- 300,000 איש!!!


גם הבמה והתפאורה היו גרנדיוזים בכל קנה מידה והתכתבו עם הנושא הראשי של האלבום "Powerslave" - מצרים העתיקה. הבמה הייתה מעוטרת בסרקופגים והירוגליפים מצריים, ומייצג אדיר של אדי המומיה שהתנוסס בגאון מעל הבמה. המופע עצמו כלל אפקטים ופירוטכניקה מושקעת לרבות דמותו של אדי שהתעוררה לחיים בשיאה של ההופעה ויצאה מהמומיה. השילוב של התפאורה המדהימה, אורך המופע ובחירת השירים הקפדנית, יחד עם התיאטרליות, הווירטואוזיות והנגינה המוקפדת של חברי הלהקה, הביאו לכך שסיבוב ההופעות הזה יהפוך לאחד מסיבובי ההופעות הטובים והמפורסמים ביותר של "Iron Maiden". בנסיבות אלה, אך היה מתבקש שהלהקה תשחרר אלבום הופעה שיסכם את הסיבוב, במיוחד כשעד אותה עת הלהקה לא שחררה שום אלבום הופעה רשמי.


אלבום ההופעה הכפול מתעד את הופעות הלהקה שנערכו ב- "Long Beach Arena" בקליפורניה, בין התאריכים 14 עד 17 למרץ 1985, כאשר הצד הרביעי של האלבום הוקלט במהלך הופעות הלהקה ב- "Hammersmith Odeon" שבלונדון בתאריכים 8, 9, 10 ן- 12 לאוקטובר 1984.


האלבום הזה מעניק לנו הצצה לאופן בו הלהקה האדירה הזאת נשמעת ונראית בשיאה (המופעים בלוג ביץ' תועדו גם בוידאו ושוחררו בקלט VHS). אלבום הופעה שמעביר בצורה ישירה ואותנטית את מה שהתרש על הבמה. אלבום הופעה שבאמת נשמע "חי". ההרכב הקלאסי של הלהקה שכולל אתSteve Harris, Dave Murray, Adrian Smith, Bruce Dickinson ו- Nicko McBrain נשמע כאן מהוקצע, מהודק ומדוייק להפליא (למעט מעידות קטנות של Bruce Dickinson שנשמע קצת מתאמץ בחלק מהשירים, והשמועה מספרת שהוא פשוט היה מצונן בזמן הקלטתם). הכימיה בין חמשת החברים מורגשת היטב וגם אלו שלא צופים בקלטת ה- VHS ידעו לספר שהיא פשוט עוברת דרך הרמקולים.


רשימת השירים מורכבת ממיטב "להיטי" הלהקה מכל חמשת האלבומים ששיחררה עד אותה עת. החל מהפתיחה האייקונית עם הנאום של ווינסטון צ'רצ'יל אשר מכניס אותנו בשערי השיר "Aces High", אנחנו עדי להמטרה כבדה ובלתי פוסקת של להיטים: "2 Minutes to Midnight", "The Trooper", "Flight of Icarus", "The Number of the Beast", "Run to the Hills", "22 Acacia Avenue", "Children of the Damned", "Hallowed Be Thy Name".


גם תקופת Paul Di'Anno זוכה לייצוג נאה עם "Wrathchild", "Running Free", "Phantom of the Opera" וכמובן "Iron Maiden". ואי אפשר גם בלי להזכיר את שני הביצועים האפיים לשירים "Powerslave" ו- "Rime of the Ancient Mariner" שכנראה גונב כאן את ההצגה.


על המופע המדהים הזה מנצח מפיק על-חלל אחד Martin Birch שיכולותיו הוכחו כבר באלבומי האולפן של הלהקה, אבל הוא גם יודע דבר אחד או שניים על הפקת אלבומי הופעה, הוא בכל זאת עבד על אחד הגדולים שבהם "Made in Japan" של "Deep Purple".


הסיכום הקצר הזה לא יהיה מושלם אם לא נזכיר את עטיפת האלבום שהיא אחת היפות והמוקפדות שהלהקה יצרה אי פעם. Derek Riggs צייר את אדי עולה מהקבר ולידו המצבה שלו עליה חקוק ציטוט לכאורה של "H. P. Lovecraft" כאששר הפעם הציור מתפרש גם לעטיפה האחורית של האלבום וכולל הרבה מאוד רמזים ואיזכורים מעטיפות קודמות.


להאזנה: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page