top of page

Iron Maiden - The Number Of The Beast

ב- 22 למרץ 1982 שחררה "Iron Maiden" את אלבום האולפן השלישי שלה "The Number Of The Beast".


זה האלבום שעיצב סופית את הסאונד של "Iron Maiden", אלבום הפריצה שלהם לארה"ב, האלבום ששם אותם על מפת המטאל העולמית ותכלס האלבום הגדול הראשון שלהם שממש שואף לשלמות.


אז בואו נספר עליו 40 עובדות מעניינות:


1. שם השיר והאלבום הושפעו מסיוט של הבסיסט Steve Harris על הסרט "Damien: Omen II" משנת 1978. הסרט עסק בילד "אנטי כרייסט" בן 13.


2. זה האלבום הראשון של הלהקה עם הזמר Bruce Dickinson והאחרון של הלהקה עם המתופף Clive Burr.


3. זה גם האלבום היחיד של הלהקה בו ניתן קרדיט כתיבה למתופף Clive Burr.


4. הוא גם הראשון בו ניתן קרדיט כתיבה לגיטריסט Adrian Smith.


5. הוא אחד מתוך שלושה אלבומים של "Iron Maiden" בו קיים הרכב "חד פעמי" שלא ניגן בשום אלבום נוסף.


6. זו הפעם הראשונה בה הלהקה נכנסת לאולפן ללא חומר שנכתב מראש.


7. למרות זאת, האלבום נכתב, הוקלט ומוקסס מתחילתו ועד סופו בתוך חמישה שבועות בלבד. דד-ליין שהוצב להם על-ידי חברת התקליטים.


8. לאור מחויבות חוזית של Bruce Dickinson ללהקתו הקודמת "Samson", הוא לא היה רשאי לקבל קרדיט על כתיבת השירים.


9. יחד עם זאת, Bruce Dickinson תרם לא מעט לתהליך הכתיבה של האלבום, לרבות בשירים: "Children of the Damned" ,"The Prisoner", "Run to the Hills ו- "Gangland".


10. במהלך ההקלטות לאלבום תרם Bruce Dickinson את קולו לשיר "I'm on the Run" של להקת "Krokus".


11. השמועות מספרות שתהליך הקלטת האלבום לווה בתופעות על טבעיות ותקלות בלתי מוסברות. ציוד הקלטה שהתקלקל, תאורה שנדלקה ונכבתה באופן עצמאי ורעשים מסתוריים.


12. השמועות הללו לובו בעקבות תאונה שעבר המפיק האגדי Martin Birch במהלך הקלטת האלבום, בה היה מעורב מיניבוס של נזירות. עלויות תיקון הנזקים הסתכמו בסך של 666 ליש"ט. בירץ' שילם לבסוף 667 ליש"ט רק כדי להימנע מהמפגש עם "מספר החיה".


13. האלבום עורר זעם רב בקרב אנשי דת ושמרנים במיוחד נוכח עטיפת האלבום והשורה "666 the one for you and me" מתוך שיר הנושא, אשר גרמו להם להאמין שחברי "Iron Maiden" הינם עובדי השטן. אותם גורמים ארגנו הפגנות מחאה במסגרתן נשרפו עותקים של האלבום.


14. המחאה הגדולה שעורר האלבום הביא את הלהקה לשתול בתגובה מסר סמוי (שניתן לשמוע בסיבוב לאחור של התקליט) בשיר "Still Life" מתוך אלבומה הבא "Piece of Mind".


15. המפיק Martin Birch ציין שהעבודה על האלבום הרגישה לו כמו העבודה על האלבום "Machine Head" של "דיפ פרפל".


16. שיר הפתיחה "Invaders" נקרא במקור "Invasion". הוא נכתב מחדש על-ידי הלהקה לקראת ההקלטות ועוסק בכיבוש אנגליה על-ידי הוויקינגים.


17. הבסיסט Steve Harris חשב שהוא לא היה מספיק טוב והסיבה היחידה שהוא נכנס לאלבום היתה שפשוט לא היה להם מספיק זמן לכתוב שיר אחר.


18. השיר "Children of the Damned" נכתב בהשראת סרטי האימה "Village of the Damned"

ו- "Children of the Damned". בריאיון עם Bruce Dickinson משנת 2010 הוא ציין שהשיר הושפע משירם של "בלאק סאבאת'" "Children of the Sea".


19. השיר "The Prisoner" מבוסס על הסידרה המיתולוגית הבריטית משנות השבעים "האסיר".


20. קטע הדיבור שבתחילת השיר נלקח מהקריינות של Patrick McGoohan, מתוך הסידרה המקורית עצמה. הלהקה היתה צריכה לקבל את אישורו להשתמש בהקלטה.


21. בשיר "22 Acacia Avenue" מופיעה דמותה של היצאנית "Charlotte The Harlot" מאלבומה הראשון של הלהקה - "Iron Maiden".


22. הדמות תופיע שוב בשירים "Hooks In You" מהאלבום "No Prayer for the Dying" ו- "From Here To Eternity" מהאלבום "Fear Of The Dark".


23. בעטיפת האלבום "Somewhere in Time" אדי עומד ב- "22 Acacia Avenue". בעטיפה האחורית ניתן להבחין בדמותה של "Charlotte The Harlot" בחלון האדום שמעל הפאב.


24. קטע הדיבור בתחילת שיר הנושא "The Number Of The Beast" הינו מתוך הברית החדשה – "חזון יוחנן" הידוע גם כספר "ההתגלות", פרק 13 פסוק 18. מספר החיה שמוזכר שם 6+6+6=18 כמספרו של הפסוק.


25. הלהקה חשבה שכוכב סרטי האימה Vincent Price יהיה המתאים ביותר בכדי לדובב את את קטע הדיבור, אך הוא דרש 25,000 ליש"ט עבור ההקלטה. בסופו של דבר הלהקה התפשרה על Barry Clayton שהופיע אף הוא במספר סרטי אימה בשנות השבעים.


26. הצרחה המצמררת והמפורסמת של Bruce Dickinson בסיום האינטרו של שיר הנושא, שוחררה מגרונו עקב התסכול מהדרישות החוזרות של המפיק Martin Birch מהלהקה לנגן שוב ושוב את הפתיח. הצרחה היתה כל-כך טובה שבירץ' והלהקה החליטו להשאיר אותה.


27. השיר "Run to the Hills" הוא הסינגל הראשון ששחררה הלהקה עם Bruce Dickinson. הוא גם הראשון של הלהקה שנכנס לעשרת הגדולים במצעד הבריטי. השיר מתאר את השתלטות האדם הלבן על יבשת אמריקה, כאשר הבית הראשון נכתב מנקודת המבט של האינדיאנים, בעוד הבית השני נכתב מנקודת המבט של האיש הלבן.


28. כ-B-Side סייד לשיר "Run to the Hills" בחרה הלהקה באאוטייק "Total Eclipse". השיר היחיד מהסשנים לאלבום שנכתב בשיתוף עם הגיטריסט Dave Murray. הלהקה התחרטה מאוחר יותר על שלא כללה את השיר באלבום במקום השיר "Gangland".


29. בשנת 1998 תוקן העיוות כאשר יצאה גירסה של האלבום שכללה את השיר "Total Eclipse" בין "Gangland" ו- "Hallowed Be Thy Name".


30. הלהקה שחררה את "Run to the Hills" שוב כסינגל בשנת 2002, במטרה לגייס כספים לסייע למתופף Clive Burr אשר סבל מבעיות רפואיות ומטרשת נפוצה.


31. השיר "Hallowed Be Thy Name" מתאר את העובר בראשו של הנידון למוות המחכה להוצאתו להורג.


32. סטיב האריס הושפע בכתיבת השיר מהשיר "Life's Shadow" של להקת "Beckett" משנת 1974.


33. הלהקה תבעה את "איירון מיידן" והתביעה הסתיימה בשנת 2008 בפשרה במסגרתה "Iron Maiden" שילמה ללהקה תמלוגים.


34. עטיפת האלבום יועדה בתחילה לשמש כעטיפת הסינגל "Purgatory" מהאלבום "Killers", אך כשמנהל הלהקה Rod Smallwood ראה את העטיפה הוא החליט לשמור אותה לאלבום המלא הבא.


35. לאחר הוצאת האלבום יצאה הלהקה לסיבוב ההופעות השני הכי גדול בקריירה שלה (הגדול ביותר היה עם האלבום "Powerslave"). במהלך סיבוב ההופעות ביצעה הלהקה 184 הופעות ב- 18 מדינות במהלך 10 חודשים.


36. תשע שנים בדיוק לאחר הוצאת האלבום ב- 22/3/93, שחררה הלהקה את אלבום ההופעה המצויין "A Real Live One".


37. להקת "Dream Theater" שחררה בשנת 2006 Bootleg עם גירסת כיסוי של האלבום כולו מתחילתו ועד סופו.


38. האלבום "The Number of the Beast" הוא האלבום ששם את "Iron Maiden" על מפת המטאל העולמית והוא הראשון של הלהקה שהגיע למקום הראשון במצעדי המכירות בבריטניה.


39. זה האלבום הנמכר ביותר מבין אלבומיה של הלקה, עם מכירות של כ- 20 מליון עותקים ברחבי העולם.


40. האלבום נמצא כמעט בכל רשימת דירוג אלבומי מטאל שמכבדת את עצמה, אך לא רק. לדוגמא הוא נמצא ברשימת "1001 Albums You Must Hear Before You Die".


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page