top of page

Jay Weinberg

גבירותיי ורבותיי קבלו במחיאות כפיים סוערות את Jay Weinberg המתופף של להקת "Slipknot" !!!

(Photo: Jay Weinberg)


= הוא נולד ב-8 בספטמבר 1990 בניו-ג'רזי למקס וריבקה ויש לו אחות בשם Ali.


= אביו הוא Max Weinberg, המתופף המפורסם של ה- "E Street Band" להקת הליווי של Bruce Springsteen

וגם המתופף של תוכניות הטלוויזיה "Late Night with Conan O'Brien" ו- "The Tonight Show".


= הוא היה זה שחשף את ג'יי לסגנונות מוזיקה שונים והכיר לו להקות שונות מעולם הרוק, באופן קוסמי הוא ידע את עתידו. כשג'יי היה בן 9 לקח אותו אביו לפסטיבל Ozzfest ושם הוא ראה ואפילו פגש מאחורי הקלעים את להקת "Slipknot", כבר אז הוא ידע מה הוא רוצה להיות כשיהיה גדול! לאורך השנים ג'יי שמר על קשר עם מנהל הלהקה וגם עם חלק מחברי הלהקה.

(Photo: Facebook)


= כילד ג'יי היה שחקן מוכשר בהוקי קרח כשהוא מאייש את תפקיד השוער.


= למרות שאביו הוא מתופף מוכשר ומפורסם הכלי הראשון עליו ג'יי למד לנגן היה על גיטרה, בגיל 9. בגיל 13 הוא למד לנגן על גיטרה בס ורק בגיל 14 הוא החל לנגן על תופים. הוא קיבל מאביו מספר שיעורים בסיסיים ואת כל השאר הוא למד לבד.


= כנראה שהלהקה הראשונה שלו הייתה להקת מטאל מקומית בשם "Chaosis".


= לאחר מכן הוא ניגן בלהקת פאנק רוק בשם "Sadie Mae" ואפילו הופיע מספר פעמים עם להקת הפאנק רוק "The Used".


= בשנת 2008 לאחר סיום הלימודים בתיכון Rumson-Fair Haven Regional High School הוא עבר לניו-יורק והצטרף ללהקת הפאנק רוק "The Reveling". עימה הוא הוציא אלבום אחד ו-EP.


= באותה שנה, כשהוא בן 18 בלבד ג'יי זוכה להחליף את אביו בהופעה של ספרינגסטין בשיר "Born To Run" באחת ההופעות ב- Magic Tour. מסתבר שזו הייתה נקודת הפתיחה כי פחות משנה לאחר מכן, לאור לוח הזמנים של תוכנית הלילה מקס נאלץ להיעדר מסיבוב ההופעות של ספרינגסטין.


= וכך קורה שבשנת 2009 ג'יי זוכה לאייש את תפקיד המתופף ביותר ממחצית סיבוב ההופעות "Working on a Dream Tour" של ספרינגסטין וזאת כמובן רק לאחר שהוא מקבל את אישורם של שאר חברי הלהקה ו- Steve Van Zandt במיוחד. ג'יי מקבל אהבה ותמיכה לא רק מהלהקה אלא גם מהקהל, הוא מקבל את הכינוי "Spark Plug" מאחר והמראה הצעיר שלו עם השיער הארוך וסגנון הנגינה שלו שהזכיר מאוד את Dave Grohl הביא רוח נעורים לבמת המבוגרים.

(Photo: Durmeo.com)


= בנוסף לסיבוב ההופעות הנ"ל ממשיך ג'יי למלא מקום כשאביו לא יכול לעלות להופיע ובמקביל הוא ממשיך עם להקתו "The Reveling". ג'יי סיפר שהדואליות הזו הייתה מאוד מרגשת, מצד אחד לנגן באיצטדיונים עם ספרינגסטין ומצד שני לנגן במועדונים קטנים עם להקתו.


= בשנת 2010 צורף ג'יי ללהקת הפאנק רוק הוותיקה "Madball". הוא הקליט עימם את האלבום השביעי שלהם "Empire" שיצא באותה שנה והיה חלק מסיבוב ההופעות לקידום האלבום. לאחר פחות משנה בלהקה עזב ג'יי את הלהקה לאור "אי-התאמה בסגנון החיים".


= בסוף שנת 2010 הצטרף ג'יי ללהקת הפאנק רוק "Against Me!" כשהוא ממלא את מקומו של המתופף George Rebelo. לאחר מספר חודשים עם הלהקה הפך ג'יי למתופף קבוע וחלק מההרכב והחל להשתתף בהקלטות האלבום הבא של הלהקה. הרומן לא נשמך זמן רב ובסוף שנת 2012 עזב ג'יי את הלהקה כשהוא מודיע להם על העזיבה שלו בטוויטר, חברי הלהקה לא נשארו חייבים ופרסמו תמונה של מכונת תופים!!


= לאחר מספר שנים בדרכים כשהוא מופיע עם להקות שונות ברחבי ארה"ב, מחליט ג'יי לחזור חזרה לספסל הלימודים ומתחיל ללמוד באוניברסיטת Stevens Institute of Technology. בשנת הלימודים האחרונה שלו, במהלך מבחני הסיום, מקבל ג'יי טלפון מהמנג'ר שלו שמבקש ממנו להגיע ללוס אנג'לס לאודישנים. ג'יי שלא ידע במה מדובר אך לעולם לא אמר לא להזדמנות לנגן לוקח טיסה ומגיע ללוס אנג'לס.


= ג'יי מגיע ללוס אנג'לס ונכנס לחדר חזרות, מנהל המקום מביא אותו אל סט התופים ואז אומר לו:

"Alright, there’s a drum set. We’ll bring in Slipknot in, like, 20 minutes. That cool?"

מיותר לציין שג'יי ענה בחיוב ורמות האדרנלין בדם שלו קפצו לערכים בלתי נתפסים!!


= ג'יי סיפר ש- Shawn "Clown" Crahan שאל אותו אם הוא מכיר שירים של הלהקה והוא ענה שכן והם התחילו לנגן את ‘Before I Forget’ ואת ‘Duality’, אלו היו שני השירים הראשונים אותם ניגן ג'יי עם סליפנוט. כשהם ניגנו את השירים ג'יי סיפר שכל הווייב בחדר קיבל תפנית ואנרגיות מחשמלות החלו לעטוף את כל האנשים בחדר. חברי הלהקה היו בהלם לא רק מהיכולות והכשרון של ג'יי אלא גם מהחיבור המוזיקלי שכמו מכת ברק התרחש בעוצמה וברגע אחד עם שאר החברים.


= הם המשיכו לנגן, עוד שיר ועוד שיר ועוד, באותו סשן הם ניגנו 20 שירים שאת כולם הוא ניגן מזכרון. ג'יי סיפר שהפעם האחרונה שהוא ניגן שירים של סליפנוט הייתה בשנת 2014 ואת כל מה שהוא ניגן באותו אודישן הוא ניגן מזכרון, השרירים שלו זכרו את התווים לשירים!! מיותר לציין שלאחר הסשן חברי הלהקה נתנו לו OK.

(Photo: altpress.com)


= ג'יי נכנס לסליפנוט בתקופה קשה של משבר אחרי שהם איבדו את הבסיסט שלהם Paul Gray שמת ב-2010 ופיטרו את המתופף הפנומנאלי שלהם Joey Jordison ב-2013. שון החליט שהוא עושה לו טבילת אש, הרי סליפנוט היא לא עוד להקת רוק נורמלית, היא אסופה של פסיכופטים מוכשרים. הוא טס יחד איתו לקבר של פול ב-IOWA והביא אותו לעמוד מול הקבר דקות ארוכות על מנת לחלוק כבוד ולהכיר בערכו ובתרומתו של פול ללהקה, בנוסף הוא גם הסביר לו מה התוכניות של הלהקה ואיך הוא רואה אותו משתלב (ממש ראיון כניסה לתפקיד).


= משם הם טסו יחד לאולפן ההקלטות בלוס אנג'לס ובמשך מספר שבועות רצופים שון ו-Chris Fehn (החבר של שון לכלי ההקשה) עשו לג'יי "קורס סילפנוט" מזורז, מנטורים קשוחים. הם עמדו מולו וצרחו עליו במשך שעות בכל יום, מנסים לאתגר אותו, להכניס אותו לטרוף, לגרום לו לצאת מאזור הנוחות שלו ולחדד את הכשרון ואת היכולות שלו.


= בסיום ה"טירונות" שאר החבורה נכנסה לאולפן אך לא מיד החלה לעבוד, היה להם מאוד קשה לשחרר ולהרגיש חופשי באולפן. אותה חבורה שלוחת רסן ללא עקבות ומחסומים פתאום נראתה כמו חבורת תלמידי ישיבה שמחכה לרב שיגיע. Corey Taylor סיפר שלקח זמן עד שהם הרגישו מספיק משוחררים ליצור לאור אובדנו של פול. שון החליט שכדי לקבל השראה אך גם לחלוק כבוד הוא מעמיד את גיטרת ה-Ibanez של פול באולפן ההקלטות כשחלק מהמסכה שלו תלוי עליה, כאילו הוא איתם יחד יוצר ונוכח.

(Photo: knotfest.com)


= ג'יי סיפר שכמעריץ הלהקה הוא מאוד אהב את ג'ואי והערץ את הכשרון המוזיקלי שלו, אך הוא לא מתכוון לנסות ולהיכנס לנעליים הגדולות שלו אלא לקחת את המוזיקה למקום שלו ולהביא את עצמו לידי ביטוי בהרכב של הלהקה.

(Photo: rare-gallery.com)


= באוקטובר 2014 מוציאה להקת "Slipknot" את אלבומה החמישי "5: The Gray Chapter" אלבום הבכורה של ג'יי עם הלהקה.


= למרות הניסיון לשמור על אנונימיות, סליפנוט לא מפרסמת את שמם של חברי הלהקה החדשים עד שהיא מכריזה עליהם באופן רשמי, שמו של ג'יי דלף למרשתת. באופן די מפתיע, מאחר והעזיבה של ג'ואי לא הייתה נעימה, ג'יי מתקבל באהבה ע"י המעריצים והמבקרים גם יחד. הוא מיד הופך לאחד המתופפים הפופולריים בעולם !!


= בשנת 2019 הוציאה "סליפנוט" את אלבומה השישי "We Are Not Your Kind". אחד האלבומים המסקרנים, המדוברים והגדולים ביותר בשנת 2019. האלבום שרף כמובן את המקום הראשון במצעד הבילבורד, זכה להצלחה עולמית מטורפת והזניק סיבוב הופעות מהגדולים ביותר בעולם.

= בשנת 2022 הוציאה הלהקה את אלבומה השביעי "The End, So Far". זהו האלבום האחרון שמוציאה הלהקה תחת הלייבל Roudrunner Records עימו חתמה ב-1998. זהו האלבום הראשון של הלהקה עם נגן כלי ההקשה Michael Pfaff והאלבום האחרון שלה עם הקלידן/תקליטן Craig Jones והאלבום השלישי שלה עם ג'יי!!


= ג'יי זכה שלל רב של תארים ביניהם "Best Metal Drummer" של מגזין MusicRadar בשנת 2019,

וגם ע"י מגזין Modern Drummer הוא זכה בתואר "Metal Drummer of the Year" בשנים 2020 ו-2022

וגם ע"י אושיית התופים drumeo הוא זכה בתואר "Metal Drummer of the Year" בשנת 2021.


= הוא מנגן על מערכת של חברת SJC עימה הוא עושה הרבה שיתופי פעולה, כשהבולט ביניהם הוא תוף הסנייר על שמו, יש לו מקלות תופים על שמו עם חברת VATER והוא פרזנטור של חברת התופים האלקטרוניים Roland.


= את השקט הנפשי שלו הוא מוצא בציור, הוא סיפר שעם הציור הוא מאזן את עצמו אל מול האינטנסיביות והארסיביות של סליפנוט. בשנת 2022 הוא יצר תערוכה ראשונה שלו כצייר בשם "A Hollow Realm".


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page