top of page

Corey Taylor

הוא אחד הזמרים הגדולים ביותר שקיימים כיום. יש לו ביצועים שיכולים לגרום לכם להתפורר וכאלו שיכולים לגרום לכם להתפוצץ. הוא מגוון, נועז וגם מטורף והוא נולד ב-8 בדצמבר 1973.

גבירותיי ורבותיי, קבלו את Corey Taylor:

(Photo: Ashley Osborn)


= שמו המלא הוא Corey Todd Taylor. היינו חייבים לכתוב את זה כי קורי נשמע הכל חוץ מ"טוד".


= הוא נולד בעיר Des Moines שבמדינת Iowa בארצות הברית.


= בשנים הראשונות לחייו הוא גדל עם אימו, תקופה שלא הייתה לו פשוטה כילד. לאימו לא הייתה עבודה קבועה והם היו צריכים לעבור כל כמה חודשים לבית אחר כי לא היה לה כסף לשלם שכר דירה. את אביו הוא פגש לראשונה רק כשהיה בן 30.


= קורי גדל בשכונה מאוד קשה מוכת פשע, סמים ואלכוהול. הוא החל להשתמש בסמים כבר בגיל 12 כשבמקביל הוא מפתח יכולות שתייה של בוגר. על מנת לממן את הסמים הוא וחבריו החלו לגנוב מבתים וחנויות. הוא סבל מספר פעמים ממנת יתר כשהאחרונה הייתה כשהיה בן 16 בלבד. חבריו שלא ידעו מה לעשות איתו פשוט זרקו אותו בפח האשפה הקרוב והוא כמעט איבד את חייו.


= הוא סיפר שהארוע היה "קריאת השכמה" שאחריו הוא הבין שהוא חייב לשנות את חייו כי זה עלול להיגמר רע והוא הרגיש שיש לו הרבה מה לעשות בחיים מאשר לחיות חיי סמים ופשע. הוא אמנם החליט להתנקות מהסמים אך מצא נחמה באלכוהול.


= בכדי לפתוח דף חדש הוא עבר לגור עם סבתו (שחקנית באולינג מקצועית) ב-Des Moines שהפכה לאפוטרופוסית שלו. קורי סיפר שהיא הייתה ה"סלע" שלו ושהוא חי היום הרבה מאוד בזכותה ולמרות שהוא גר עימה תקופה קצרה (3 שנים) זו הייתה תקופה מטלטלת ומשפיעה.


= מלבד הדאגה שלה שילך לבית ספר ושיהיה לו איפה לגור, סבתו הייתה זו שחשפה אותו לעולם המוסיקה, במיוחד עם אלבומי אלביס פרסלי. היא זו שעזרה לו לקנות את הגיטרה הראשונה שלו וכלים נוספים.

(Photo: Rocklahoma)


= כשהוא מחליט להחלים על הכורסה בבית סבתו, הוא צפה בטלוויזיה בטקס פרסי המוסיקה. באותו טקס הופיעה להקת "Faith No More" עם השיר "Epic". בזכות ההופעה והמוסיקה שלה החליט קורי שזה הייעוד שלו בחיים והחל לכתוב וליצור מוסיקה. תודה רבה לפאטון וחבריו!


= בתחילת שנות התשעים, כשסצנת הגראנג' תפסה תאוצה בסיאטל, התפתחה לה ב Des Moines סצנת מטאל כבדה ואכזרית. היא אומנם לא עלתה לכותרות כמו סיאטל אבל האווירה הייתה דומה מאוד. כולם הכירו את כולם, כולם ניגנו עם כולם וכולם הרכיבו הרכבים ופירקו אותם.


= להקתו הראשונה של קורי הייתה "Stone Sour". הוא הקים את הלהקה יחד עם המתופף Joel Ekman, הבסיסט Shawn Economaki והגיטריסט Josh Rand. למרות שהם הקליטו אלבום דמו בשנת 1993, רק בשנת 2002 הם הוציאו את אלבומם הראשון. אבל לפני כן...


= בשנת 1997 שלושה בחורים "מאיימים", Joey Jordison, Shawn Crahan ו- Mick Thomson הציעו לקורי להצטרף ללהקת מטאל חדשה שהם הרכיבו, בשם "Slipknot".


= היום רובכם כבר בטח מכירים את ההרכב, שעוטה סרבלים ומסכות וחבריו מכונים במספרים ולא בשמות. למרות שקורי היה החבר השישי שהצטרף ללהקה הוא בחר דווקא את הספרה שמונה, כיוון שיש לה צורה של סמל האינסוף (כשהיא הפוכה על הצד).

(Photo: Slipknot)


= שנתיים לאחר מכן, לאחר מספר שינויים בהרכב, שני אלבומי דמו ומספר לא קטן של הופעות מטורפות, הצליחה הלהקה ליצור עניין אצל חברות התקליטים ולבסוף חתמה על חוזה לשבעה אלבומים עם חברת "Roadrunner Records".


= בשנת 1999 הוציאה הלהקה את אלבומה הראשון אשר נקרא על שמה. אלבום חזק, צרחני, שורט וקורע שהצליח להגיע רק למקום ה- 51 במצעד "בילבורד 2000" אך הפך לאגדה בז'אנר. בזכות האלבום הזה זכתה "Slipknot" לחשיפה עצומה והחלה ליצור את קהל המעריצים הפנטי שלה, המכונה "The Maggots".


= בשנת 2001 יצא האלבום השני, בשם "Iowa". האלבום הזה כבר הגיע למקום השלישי במצעד הבילבורד וסיבוב ההופעות לקידום האלבום הפך ל"סולד אאוט" באצטדיונים רבים ברחבי ארצות הברית כבר בתחילתו.


= אך מייד עם סיום הסיבוב החלו עימותים בין חברי הלהקה והם יצאו להפסקה שהעניקה לקורי את ההזדמנות לחזור לפרויקט הראשון שלו. הוא חזר לג'וש ושניהם הביאו את הגיטריסט Jim Root, חברו של קורי ללהקת "Slipknot". יחד עם הבסיסט והמתופף המקוריים הם החלו את ההקלטות לאלבום הבכורה של "Stone Sour".


= בשנת 2002 שיחררה "סטון סאוור" את אלבום הבכורה שלה שנקרא על שמה. האלבום הגיע למקום ה- 49 במצעד הבילבורד והעניק ללהקה שתי מועמדויות לפרסי גראמי. יחד עם החשיפה של "Slipknot", האלבום

העניק ל"Stone Sour" את הפריצה.

(Photo: Travis Shinn)


= בשנת 2004 יצא אלבומה השני של סליפנוט (Vol. 3: (The Subliminal Verses. ההקלטות לאלבום היו קשות מאוד למרות שהמפיק הענק Rick Rubin גויס למשימה. האלבום הגיע למקום השני במצעד הבילבורד והעניק ללהקה את הזכייה הראשונה בפרס הגראמי בשנת 2006. מייד עם סיום סיבוב ההופעות לקידום האלבום הלהקה יצאה שוב להפסקה.


= ושוב אנחנו חוזרים ל"Stone Sour" שהוציאה את אלבומה השני "Come What(ever) May" בשנת 2006, אחרי שהמתופף הוחלף ב Roy Mayorga (מתופף גדול). גם במקרה הזה האלבום השני הצליח יותר מהראשון, כבש את המקום הרביעי במצעד הבילבורד והעניק ללהקה מועמדות לגראמי בשנת 2006 (התחרה עם "Slipknot").


= שנתיים לאחר מכן אנחנו חוזרים ל"Slipknot". קורי ושמונת המופרעים הוציאו את האלבום הרביעי של הלהקה בשם "All Hope Is Gone" שהמריא היישר למקום הראשון במצעד הבילבורד. זהו גם האלבום האחרון של הלהקה עם הבסיסט Paul Gray, שמת כתוצאה מערבוב של סמים בשנת 2010.


= ושוב... בשנת 2010 הוציאה "Stone Sour" את אלבומה השלישי "Audio Secrecy", אותו הקדישו חברי הלהקה לחברם פול מ"Slipknot".


= בשנת 2012 הוציאה הלהקה את האלבום "House of Gold & Bones – Part 1" ושנה לאחר מכן את האלבום "House of Gold & Bones – Part 2". לאחר יציאת האלבומים החליט ג'ים רוט לעזוב את הלהקה ולהתמקד ב"Slipknot".


= באותה שנה "Slipknot", שניסתה להתאושש ממותו של פול, חזרה לבמות והופיעה במספר פסטיבלים. שנה לאחר מכן, עם שני חברים חדשים כולל המתופף Jay Weinberg (שאנחנו מאוד אוהבים), הוציאה הלהקה את אלבומה החמישי, "5: The Gray Chapter" על שמו של הבסיסט.

(Photo: Roadrunner Records)


= בשנת 2016 גילה קורי בבדיקה רפואית שיגרתית כי יש לו שבר בצוואר והסתבר לו שהשבר הוא לא טרי אלא התרחש מספר שנים לפני כן. קורי לא ידע לשים את האצבע על נקודת הזמן שהוא חושב שזה התרחש אך הוא יודע למה, בכל ההופעות של סליפנוט וסטון סאור קורי היה משתולל על הבמה ומבצע "Head-Banging" מטורף. לאחר גילוי השבר הוא עבר ניתוח בו החליפו לו את החוליות השבורות בדיסקים מלאכותיים והוא נאלץ להסתובב עם קיבוע לצוואר. הוא סיפר שלאחר הניתוח הוא היה עולה להופעות עדיין עם הקיבוע רק כדי שזה יזכיר לו לא "לדפוק את הראש".


= בשנת 2017 חזרו חברי "Stone Sour" לשתף פעולה והוציאו את אלבומם האחרון, "Hydrograd".

בשנת 2020 הודיעו חברי הלהקה שהם יוצאים להפסקה בלתי מוגדרת ואינם יודעים אם יחזרו לנגן יחד, אנחנו כמובן מאוד מקווים שכן!


= בשנת 2019 הוציאה "Slipknot" את אלבומה השישי "We Are Not Your Kind". אחד האלבומים המסקרנים, המדוברים והגדולים ביותר בשנת 2019. האלבום שרף כמובן את המקום הראשון במצעד הבילבורד, זכה להצלחה עולמית מטורפת והזניק סיבוב הופעות מהגדולים ביותר בעולם.

(Photo: Slipknot)


= באוקטובר 2020 הוציא קורי את אלבום הסולו הראשון בקריירה שלו, "CMFT"! האלבום הוא אוסף שירים שקורי כתב לאורך כל השנים ולא ראו אור ב"סליפנוט" או ב"סטון סאוור". זהו גם אלבום שמשלב מספר סגנונות ומציג את אהבתו של קורי לז'אנרים השונים.


= קורי אוהב מאוד לשתף פעולה עם הרכבים ואומנים אחרים ותחת ידיו/קולו יצאו מספר לא קטן של ביצועים מקוריים וגרסאות כיסוי מרגשות ברמות הגבוהות ביותר. בין שיתופי הפעולה ניתן למנות את השיר "Fuck You" עם דימבאג דארל ו- "Damageplan", השיר "From Can to Can't" יחד עם David Grohl וחברים, השיר "Sleeping Dogs" יחד עם הגיטריסט Zakk Wylde, השיר "A Different World" עם "Korn" ועוד ועוד. יש לו גם שיר אחד עם ליזי הייל. חפשו ברשת, זה מטורף!


= במשך כל חייו סבל קורי מהתמכרויות ולמרות שהצליח להיגמל מסמים בגיל מוקדם יחסית (שנות ה- 20 לחייו) הוא המשיך להיות מכור לאלכוהול. מלבד חוסר היציבות שזה הביא לחייו, הוא כמעט איבד הכל, מספר לא קטן של פעמים, היום הוא נקי מסמים, אלכוהול ואפילו סיגריות וזה מעולה כי אנחנו לא רוצים לחשוב על עולם בלי קורי...


= זה לא ממש ידוע לגביו אבל קורי הוא תולעת ספרים קטלנית, הוא אוהב לקרוא המון, ספרים מז'אנרים שונים וזה אגב מה שהוא מעיד מעניק לו את אוצר המילים הגדול שלו והרעיונות לכתיבה. מעבר לכך קורי הוא גם סופר לא קטן, עד היום הוא הוציא שישה ספרים:

"A Funny Thing Happened On The Way To Heaven" 2013, "Seven Deadly Sins: Settling the Argument Between Born Bad and Damaged Good" 2012, "House of Gold & Bones" 2013, "America 51: A Probe into the Realities That Are Hiding Inside "The Greatest Country in the World"" 2017, "You're Making Me Hate You" 2015, "How I Made Peace with the Paranormal and Stigmatized Zealots" 2013


= עובדה נוספת מרתקת שאולי הסקתם משמם של הספרים היא האמונה שלו בתופעות על-טבעיות. קורי אינו דתי אך הוא מאמין בתופעות על-טבעיות ואפילו חווה מפגשים תכופים עם רוחות ויצורים מיסטיים באחד הבתים בהם גר בעבר.


= לכבוד יום ההולדת שלו הוציא קורי סינגל חדש מאלבום הבכורה שלו בתאריך 8/12/2020.


= בשנת 2022 הוציאה "Slipknot" את אלבומה השביעי "The End, So Far", אנחנו מקווים ששם האלבום לא מרמז על המשך פעילותה של הלהקה שנמצאת בפעילות שיא של סיבובי הופעות ואלבומים בשלוש השנים האחרונות. אגב, זה הוא האלבום האחרון שמוציאה הלהקה תחת הלייבל "Roadrunner Records" עימו חתמה ב-1998!


= בספטמבר 2023 הוציא קורי את אלבום הסולו השני שלו "CMF2". גם באלבום הזה קורי מביא את המוזיקה שהוא אוהב על שלל גווניה וממשיך לתת אלבום מהנה ומגוון. באחד הראיונות הוא השווה את האלבום הזה לאלבום "In Your Honor" של ה-Foo Fighters, הוא אמר שהאלבום דומה בכך שממש מרגישים את ההבדל בין הקטעים הכבדים לבין הקטעים הרכים.


להאזנה לאלבום הסולו האחרון של קורי ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


עריכת לשון: אורי ענבי/Ori Anabi

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page