top of page

Slipknot - We Are Not Your Kind

זה מרגיש כאילו רק אתמול שפצצת האימה כבשה את עולם המטאל והמוסיקה בכלל.


האלבום שרקחו שמונת חברי "Slipknot" במעמקי תהום חשוכה, רדופה ביצורים, צלילים, קולות וחוויות שלא מהעולם הזה יצא ב-9 לאוגוסט 2019. אנחנו דרמטיים ואנחנו אוהבים את זה...


מהטיזרים הראשונים לקראת האלבום, סליפנוט גרמו לנו לפתח ציפיות ברמות של הסרט הבא של קוונטין טרנטינו. עבודה שיווקית חסרת תקדים בעולם הרוק, חסרת תקדים בעולם התת ז'אנר וחסרת תקדים מצד הלהקה.

פרסומים במדיות החברתיות השונות, שיתופי פעולה עם מותגי ענק וסיסמא אחת שהפכה את כל מי שלא מחובר ללהקה הזאת ליצור נחות, שונה ואפילו לא מפותח.

"WE ARE NOT YOUR KIND"


כמה נועזת, כמה חסרת מעצורים וכמה כשרונית החבורה הזאת שהביאה לנו את האלבום פורץ הגבולות, הדינמי והמגוון הזה שיהווה מגדלור בעולם המוסיקה. שוב, אנחנו נסחפים ואנחנו אוהבים את זה...

הכל התחיל אחרי סיום סיבוב ההופעות לאלבום הקודם בשנת 2017, Shawn "Clown" Crahan ו-Jim Root החלו לכתוב חומרים חדשים יחד, שון וג'ים התכוונו מלכתחילה לקחת את הזמן באלבום הזה ולא לרוץ קדימה ללא הבחנה. לא רק חומרים חדשים אלא גם חומרים שהם כתבו יחד עוד במהלך סיבוב ההופעות. ג'ים סיפר שהוא היה מאוד מרוצה מכך שהוא היה יכול להתרכז בלהקה אחת, ללא צורך להתפצל לשניים, זוהי גם הסיבה שהוא לא המשיך ב-Stone Sour. כבר אז לשון היה רעיון לייצר אלבום קונספט כפול, גדול ואקספרמנטלי.

בשלב מאוחר יותר הצטרף המתופף (הענק והמטורף שאגב עדיין לא קיבל מספר בהרכב) Jay Weinberg והם החלו לגבש דמואים להקלטת האלבום. Corey Taylor באותה תקופה היה עסוק באלבום "Hydrograd" של ההרכב השני שלו Stone Sour.


למרות שהסינגל "All Out Life" יצא כבר באוקטובר 2018, ההרכב התכנס לתחילת ההקלטות של האלבום רק בתחילת 2019. במהלך שנתיים שלמות עבדו השלושה על הדמואים לאלבום, כמו מכשפה שרוקחת שיקוי מחומרים מסוכנים ונותנת לו להתבשל כמו פוייקה במדורה, כך התגבש לו האלבום. השירים התפתחו וצמחו במהלך הזמן הזה, בכל פעם שהם נגעו בהם, משהו אחר קרה וזה העניק להם את היכולת להתנסות וליצור במרחבים חדשים.

מדבריו של שון:

“Let me tell you, this one’s biblical”


לאחר סיום הדמואים כל החומרים הועברו לקורי שעף מהיצירתיות של השלושה וקיבל השראה ללכת למקומות שלא העז ללכת בהם קודם לכן והוא כתב מעמקי נשמתו את כל הטקסטים לאלבום. קורי שהיום כבר הספיק למצוא אהבה חדשה, להתחתן ולהחזיר את שפיותו, באותה תקופה סבל מדיכאון קשה. הוא עבר גירושים קשים ומכוערים ממערכת יחסים שהייתה "רעילה" לדבריו, הוא נכנס לדיכאון וניסה למצוא דרך להתאושש מהחוויה הקשה. קורי סיפר שזהו אלבום כמעט אוטוביוגרפי בו הוא חושף את כל חוויותיו ורגשותיו, הוא טוען שמעולם לא היה כל-כך אישי באף אלבום של ההרכב. טקסטים קודרים שמספרים את התהליך שעבר קורי בדרך ל"גאולה"!


קרוב ל-27 קטעים התגבשו להם במהלך הכתיבה ובתחילת 2019 הגיע הזמן להתחיל להקליט. יחד עם המפיק Greg Fidelman שהפיק את האלבום הקודם של הלהקה, החל מחול האימים של האלבום המטורף הזה (ואנחנו אומרים זאת במובן החיובי). ג'ים סיפר שבמהלך ההקלטות התרחש המשך ישיר לתהליך שהשלים את מה שהתחיל בכתיבה. ההקלטות נעשו בצורה שוטפת ומהירה. הכל התרחש יחד, ומהר. חברי הלהקה הקליטו את האלבום כשהם כולם מנגנים יחד ולא כשכל אחד מקליט את החלק שלו בנפרד. קורי סיפר שפתאום הקטעים קיבלו נפח ומשמעות אחרת, מן אבולוציה מטורפת שהתרחשה בלהקה יחד עם השירים, תדמיינו רגע שמונה מטורפים באולפן אחד, לאחר 5 שנים שלא היו יחד בסיטואציה הזו, וכולם משתוקקים להוציא את כל מה שיש להם בבטן !!

ממש לפני יציאת האלבום החליט Chris Fehn לתבוע את חברי הלהקה על תמלוגים על סיבובי ההופעות. הדבר גרר תביעה ענקית ויחסי ציבור מאוד שליליים שגרמו למעריצי הלהקה לחשוד שמשהו שוב לא בסדר עם חברי הלהקה והכל שוב פעם מתחיל להתפרק.

אך לא כך קרה, הם יצאו מחוזקים יותר, חמושים בסלוגן חדש, מסיכות חדשות וטיזרים ויזואליים מטורפים שפורסמו בכל המדיות האפשריות, וכך הוציאו השמונה את האלבום באוגוסט 2019 !


אז גם אם אתם לא נמנים בקהילת ה-Maggots ליחצו פליי וכנסו לטרוף: Spotify, Apple Music

האלבום נפתח עם "Insert Coin" ככה בשביל הכיף, לעשות לכם בדיקה לעור התוף ולוודא שהכל מאוזן לפני שנכנס ההמנון הרשמי של 2019 (אין צורך להכחיש כי זה לא יעזור) "Unsainted" !!

זהו אחד השירים הגדולים ביותר של ההרכב הזה, חזק, עוצמתי, בנוי למופת, מלודי לפרקים, חותך לפרקים, עם דינמיקה שיכולה להכיל את כל מה שסליפנוט עשו עד לאותו הרגע. כל ההייפ שנוצר סביב האלבום התפרץ בסינגל המופלא הזה שמבלי ששמת לב מניח את הביקור בהופעה של הלהקה במקום הראשון של סדר העדיפויות שלך בחיים, בכלל !! אלמנטים מוסיקליים מכל האלבומים של הלהקה משולבים בטקסט קשה וקודר על דיכאון של קורי שמביא פצצה חסרת רחמים. בקליפ של השיר חושפים חברי הלהקה את המסכות החדשות שלהם, אבל מה זה משנה עכשיו כששון חובט עם מחבט הבייסבול שלו בחבית...


השיר שנפתח כך נקרא "Birth Of The Cruel", הרצועה השלישית באלבום עם סגנון שונה ממה ששמענו עד כה מההרכב עם קצת ניחוח תעשייתי, מגיעים לפזמון וקורי מתפוצץץץץץ. הסינגל השלישי נכתב במחסן ביתו של ג'ים כשהריפים מובילים את השיר ולהפך, כשהתופים והנקישות בחבית הם שמובילים את השיר. גם כאן קורי מתמודד עם הדיכאון אך מצליח לפרוץ דרך להתגבר עליו.


אחד הקטעים הקודרים באלבום הוא "Death Because Of Death", פרי יצירתו של שון שלוקח אותך למעין רגע מחשבתי לא ברור...ואז זה מגיע...


פיצוצים!!!!! טרוףףףףףףף, הקטע החמישי באלבום "Nero Forte" נפתח בריף קטלני ומהיר עם התיפוף העל אנושי של ג'יי ויש שיגור, אבל רגע...מה זה? קולות רקע? הרמוניה קולית של קולות כמעט פלצט? זה פתאום מערער אותנו, אנחנו נעים באי נוחות, אבל במחזור השני אנחנו כבר זורמים עם זה וזה טוב כי השאגות, הגיטרות, התופים, הכל פשוט משתלב בצורה מושלמת, טרוף חושים. מרגיש קצת כמו אבולוציה של השיר "Psychosocial".


עוברים לרצועה השישית "Critical Darling", שמתחילה מאוד חזק, צורה שמאוד מאפיינת את החומרים הראשונים של ההרכב, אך בהמשך מקבלת מעין תפנית פופית מלודית, כאילו משהו הומס כאן והפך דביק ונעים. כמובן שהטרוף חוזר מיד אח"כ, רכבת הרים מוסיקלית מרתקת!! השלד של השיר נכתב במהלך האלבום הקודם, אך שינויים כאלה ואחרים לריף ותוספות של אפקטים אלקטרונים הביאו אותו לאלבום הזה.


עכשיו אנחנו משנים אווירה ועוברים למשהו יותר איטי וכבד שמאוד מזכיר את "Snuff". הקטע "A Liar’s Funeral" הוא עוד מסע לתוך עמקי נשמתו הפצועה והדיכאונית של קורי, כמה זה מרגש...כמה זה כואב...קורי סיפר שבשיר הזה הוא מסתכל על כל האנשים שהיו סביבו והסתכלו בעין עקומה ומתנשאת על הדכאון שלו, הוא קורא להם Liars. המכות של ג'יי על ההיי-האט מרגישות כמו חתיכות מתכת שמייסרות ומכאיבות. קחו נשימה עמוקה ובואו נמשיך...


היישר חזרה לתופת המוכרת והאהובה עם "Red Flag", ג'ים סיפר שגרג המפיק לקח את הדמו של השיר הזה והפשיט אותו לגמרי עד שהוא מצא חלק מריף מסויים שעליו נבנה כל השיר מחדש.


נמשיך מכאן לקטע מעבר פסיכוטי "What’s Next" שמזכיר סצינה במעלית או לובי של בית מלון קריפי שנייה לפני שמתרחשת אפוקליפסה זוועתית ומחרידה.


עם נעימת הפסנתר הקריפית הזו אנחנו ממשיכים לאחת מהיצירות המופלאות והמפתיעות באלבום "Spiders". זהו צד חדש של סליפנוט שלוקח אותם למרחבים חדשים וסגנונות שונים שמאפיינים את הלהקה, וזה פשוט קטע מדהים, לא צריך לפחד לראות עוד צבעים של הלהקה.


ממשיכים לקטע בשם "Orphan" שמתחיל בקטע פתיחה ארוך ומתפרץ לת'ראש מטאל מהיר ואיכותי. אנחנו פשוט מעריצים את ג'יי על הכשרון והיכולות שלו, אין ספק שהוא לא נופל מ-Joey Jordison ואולי אף מתעלה עליו (אל תכעסו אם אתם ממעריציו של ג'ואי), הוא משתלב בצורה מושלמת עם הכיוונים החדשים של הלהקה, כשהוא עדיין מחזיק בבסיס האימתני שלה. קורי מספר לכם כמה הוא מרגיש בודד, ממש כמו יתום, אבל יתום חסר רחמים שהורס את עולמכם.


השיר "My Pain" הוא עוד קטע איטי, כבד ומרגש אבל...מוגש כאן עם טוויסט מוסיקלי, פסיכדלי שלא קרוב אפילו לעולם של סליפנוט. הקסילופון כאן מכניס אותנו לאווירת אימה כשקורי שר לנו בצורה ענוגה, אם זו לא תעוזה, יצירתיות ופריצת גבולות אז צריך לשנות את ההגדרות. המוסיקה לשיר נכתבה עוד בשנת 2008 וכל פעם שחברי הלהקה ניגשו אליה היא לא הייתה בשלה לאלבום, הפעם היא כן !


הקטע הלפני אחרון נקרא "Not Long for This World" והוא פשוט בנוי בצורה מושלמת, פתיחה קלה נעימה ומלטפת שנשברת בבת אחת עם הריף של הגיטרה והמלודיה של השירה. כך חוזר הבית שוב ושוב עם הפזמון המתפוצץ בסגנון סליפנוט. זהו לא שיר קליט או להיט, זה שיר שמצריך הקשבה נוספת עם עומק והפנמה.


הקטע שחותם את האלבום הוא "Solway Firth" משום מה מרגיש כמו המשך ישיר של "Spiders" אבל הוא סיכום מופלא לאלבום הזה. שיר שפשוט מסכם את כל מה ששמענו מההרכב הזה כאן ועכשיו, הכיסוחים, השאגות, השבירות, הפסקות עם מלודיה נעימה, אפקטים אלקטרוניים, תיבות נגינה קריפיות ועוד מגוון סגנונות שקיבלנו כאן מהלהקה.


האלבום השונה, המגוון והאקספרמנטי הזה נכנס היישר למקום הראשון בבילבורד 200 וכבש את המקומות הראשונים בעשרות מדינות אחרות בעולם, זו הייתה לא רק התפוצצות מוסיקלית אלא ללא ספק גם התפוצצות מסחרית. יש להתייחס לכך בכובד ראש בעולם האינסטנט, פופ, אינסטוש וטיק טוק שבו אנחנו חיים היום. האלבום זכה לחשיפה מטורפת והביא את המטאל "החדש" לכותרות המדיות השונות, אפילו אם זה היה רק לרגע קצר.

יחד עם האלבום שנחשב בעיניינו וגם בעיניי הלהקה לקפיצת מדרגה, גם סיבוב ההופעות שלהם עבר קפיצת מדרגה ואי אפשר להפריד בין השניים. כמו שהם לקחו את היצירתיות המוסיקלית שלהם למחוזות אחרים, קיצוניים יותר, לא מוכרים, גם בהופעות שלהם היום הם הלכו רחוק. הוסיפו אלמנטים דרמטיים, פירוטכניקה ו-Show מטורף, כחלק בלתי נפרד ממה שהם רוצים לשדר עם האלבום.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page