top of page

Joey Jordison

הוא אחד ממייסדי להקת "Slipknot" ואחד המתופפים הגדולים ביותר במטאל, אנא קבלו את Joey Jordison.

(Photo: joeyjordison.com)


1. הוא נולד בדה מוין, איווה ב- 26 באפריל 1975, לסטיב וג'קי ג'ורדיסון


2. הוא אהב מוזיקה כבר בגיל צעיר, אותה הוא מייחס להשפעת הוריו. השיר הראשון שאמו השמיעה לו עוד לפני שיצא לעולם היה The Spinners - The Rubberband Man (1976)


3. הוא ניגן בגיטרה עד שקיבל את ערכת התופים הראשונה שלו במתנה מהוריו בגיל שמונה, והקים את להקתו הראשונה בזמן שהיה בבית ספר יסודי.


4. הוריו התגרשו כשהיה צעיר וג'ורדיסון עם שתי אחיותיו עברו לגור עם אמם שעבדה בחדר הלוויות בו ג'ורדיסון היה עוזר מדי פעם.


5. הוא התחיל לתופף לצלילי תקליטי KISS. לא רק שהוא היה מעריץ ענק, אלא גם רצה מאוד ללמוד לנגן את סולו התופים משיר "100,000 YEAR", ולכן התאמן בו ללא הרף. לאחר שסיים את זה הוא הרגיש שגורלו להיות מתופף!!


6. כשהיה נער הקים את להקת הטראש ספיד-מטאל "Modifidious", בה ניגן בתופים. הלהקה עזרה לג'ורדיסון לפרוץ דרך חדשה, כשהייתה מופע פותח ללהקות מקומיות, כולל "Atom Opera", בהשתתפות Jim Root, ו"Heads on Wall", בהשתתפות Shawn Crahan.

(Photo: Jeff Hahne)


7. הלהקה הוציאה שתי דמואים בשנת 1993: "Visceral" ו- "Mud Fuchia"


8. ג'ורדיסון סיפר שוהא מושפע בעיקר ממתופפים כמו: Keith Moon, John Bonham, Peter Chris, Buddy Rich ועוד...


9. בשנת 1995 התפרקה להקתו "Modifidious" בגלל שינוי הסגנון וג'ורדיסון הצטרף כגיטריסט ללהקה מקומית בשם "The Rejects", איתה ניגן רק כמה הופעות.


10. ג'ורדיסון היה מעורב גם בלהקה עם Paul Grey והסולן דון דקר, בשם "Anal Blast".


11. באותה שנה פנה פול גריי לג'ורדיסון והציע לו תפקיד בפרויקט חדש בשם "The Pale Ones". הוא השתתף בחזרות במרתף נידח שבאייווה ומיד רצה להיות חלק מהלהקה החדשה.


12. חלק ניכר מההתפתחות המוקדמת של הלהקה יוחס בדיעבד למפגשי "סיעור מוחות" בשעות הלילה המאוחרות בין גריי, שון וג'ורדיסון בתחנת דלק בסינקלייר בה עבד ג'ורדיסון בלילות.


13. שם, בסוף 1995, הציע ג'ורדיסון לשנות את שם הלהקה ל- "Slipknot" על שם אחד משירי הלהקה.

(Photo: Slipknot)


14. שנתיים לאחר מכן, לאחר מספר שינויים בהרכב הלהקה, שני אלבומי דמו ומספר הופעות מטורפות, הלהקה הצליחה לייצר עניין בחברות התקליטים ולבסוף חתמה על חוזה לשבעה אלבומים עם "Roadrunner Records".


15. כיום רובכם בוודאי מכירים את הלהקה, שלובשת אוברולים, מסכות וחבריה נקראים לפי מספרים ולא בשמות. המספר של ג'ורדיסון הוא "1".


16. בשנת 1999 הלהקה הוציאה את אלבומה הראשון שנקרא על שם הלהקה. אלבום חזק, צורח, קצר וקורע שהצליח להגיע רק למקום ה -51 ב"בילבורד 2000 אך הפך לאגדה בז'אנר. בזכות אלבום זה זכתה "Slipknot" לחשיפה עצומה והחלה ליצור את קהל המעריצים הקנאי שלו, המכונה "The Maggots".


17. ג'ורדיסון אמר כי אלבום זה היה ותמיד יהיה מהזיכרונות הטובים ביותר בחייו. זה היה מדהים להיות חלק מחלום שהתגשם, חבורת ילדים שלא אכפת להם משום דבר מלבד לעשות את המוזיקה שלהם, בדרך שלהם.


18. בשנת 2001 יצא האלבום השני "IOWA". אלבום זה כבר הגיע למקום השלישי במצעדים וסיבוב ההופעות לקידום האלבום הצליח למכור את כל הכרטיסים באצטדיונים רבים ברחבי ארצות הברית כבר מההתחלה.


19. בשנת 2002, ג'ורדיסון הקים מחדש את להקתו "Murderdolls". הוא היה הגיטריסט, והוא גייס את Wendsday 13

כסולן, בעוד המתופף Ben Graybes והבסיסט Eric Grifin השלימו את הרכב הלהקה.

הם חתמו עם "Roadrunner Records" והוציאו EP בשנת 2002 בשם "Right to Remain Violent".


20. באותה שנה הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם "Beyond the Valley of the Murderdolls".


21. אלבומה השלישי של "Slipknot" בשם "Vol. 3: The Subliminal Verses" יצא בשנת 2004. ההקלטות לאלבום היו קשות מאוד למרות שהמפיק המפורסם Rick Rubin גויס למשימה. האלבום הגיע למקום השני במצעדים והעניק ללהקה את זכייתה הראשונה בגראמי בשנת 2006. מיד לאחר סיבוב ההופעות של האלבום, הלהקה יצאה להפסקה נוספת.

(Photo: Jo Hale)


22. באותה שנה ב- Download festival אושפז מתופף "מטאליקה" Lars Ulrich בגלל מחלה לא ידועה. James Hetfield חיפש בין להקות אחרות שהופיעו בפסטיבל כדי למצוא מחליף לאולריך; ג'ורדיסון, פלמינג לארסן (טכנאי התופים של אולריך) ו- Dave Lombardo מ"סלייר" התנדבו. ג'ורדיסון הופיע ב -8 מתוך 13 שירי הסט וכונה "גיבור היום" של הלהקה.


23. בשנת 2007 "Korn" גייסו את ג'ורדיסון כדי להצטרף אליהם לסיבוב הופעות כאשר המתופף דייוויד סילבריה יצא להפסקה מהלהקה. הוא גם הופיע בקליפ לסינגל "Evolution" שלהם.


24. בשנת 2008 "Slipknot" מוציאה את אלבומה הרביעי "All Hope Is Gone" שעף היישר למקום הראשון. זהו האלבום האחרון שבו משתתף המייסד ונגן הבס פול גריי שהלך לעולמו ב-2010.


25. בשנת 2010 כשרק ג'ורדיסון ו- Wednesday 13 נותרו מההרכב המקורי. להקת "Murderdolls" משחררת את אלבום האולפן השני שלה "Women & Children Last".


26. באוגוסט 2010 נבחר ג'ורדיסון למתופף הטוב ביותר ב -25 השנים הקודמות על ידי קוראי המגזין "Rhythm", לפני מתופפים כמו Mike Portnoy, Neil Peart, Phil Collins ו- Dave Grohl.


27. ב- 12 בדצמבר 2013 הודיעה "Slipknot" דרך האתר הרשמי שלה כי ג'ואי ג'ורדיסון עזב את הלהקה לאחר 18 שנה, כשסיבת העזיבה היא "סיבות אישיות". בתגובה פרסם ג'ורדיסון הודעה בה התעקש כי הוא פוטר מהלהקה ולא עזב.

(Photo: Mary Ouellette)


28. רק בשנת 2016 התגלה כי במהלך סיבוב ההופעות של "סליפנוט", ג'ורדיסון התחיל לפתע לסבול מ"Transverse Myelitis", מחלה נוירולוגית שעלתה לו ביכולת לנגן בתופים. המחלה השפיעה בעיקר על רגליו כשהוא מתאושש רק שנתיים לאחר מכן.


29. באותה שנה הקים ג'ורדיסון להקת מטאל אקסטרים חדשה בשם "Sinsaenum". הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם "Echoes Of The Tortured" באותה שנה. האלבום השני, שנקרא "Repulsion for Humanity", יצא בשנת 2018.

(Photo: Anthony Dubois)


30. ג'ורדיסון שיתף פעולה עם אמנים רבים כמתופף, נגן גיטרה ומפיק כמו: Marilyn Manson, Otep, Rob Zombie ורבים נוספים...


31. ב-26 ליולי 2021 ג'ואי הלך לעולמו כשהוא בן 46, משפחתו הצהירה כי הוא מת בשלווה בשנתו, סיבת המוות לא פורסמה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page