top of page

Jimmy Chamberlin

הנה כמה עובדות מעניינות על המתופף Jimmy Chamberlin:

(Photo: Drummers Only)


1. הוא נולד בשם James Joseph Chamberlin ב-10 ביוני 1964 בג'וליט, אילינוי.


2. צ'מברלין הגיע ממשפחה מוזיקלית. אביו ניגן בקלרינט, ואחיו הגדול פול ניגן בתופים בלהקות ג'אז. פול הוא עדיין מתופף רוק פעיל עם להקת קאברים מקומית בשם "Chasing Amy".


3. צ'מברלין החל לתופף בגיל 9 וקיבל הדרכה מוקדמת בטכניקות לטינית, ברזילאית וביג בנד, עם התמקדות בג'אז.


4. הוא עזב את הבית בגיל 15 והצטרף לסדרה של להקות מקומיות, ושיכלל את כישורי התיפוף שלו.


5. ההשפעות שלו כמתופף ג'אז כוללות את Benny Goodman, Duke Ellington, Gene Krupa, ו- Buddy Rich, בעוד שהשפעות תיפוף הרוק שלו כוללות את Keith Moon, Ian Paice, ו- John Bonham.


6. צ'מברלין הצטרף לראשונה ל- "The Smashing Pumpkins" ב-1988 כמתופף הופעות, והחליף את מכונת התופים שבה השתמשה הלהקה במהלך ההופעות המוקדמות שלהם.


7. לפני שהצטרף ללהקה, צ'מברלין עבד כנגר, אך עזב את עבודתו כדי לעבור לשיקגו ולהתמסר במלואו ללהקה.


8. הכניסה של צ'מברלין ל- "Smashing Pumpkins" דחפה את הלהקה במהירות לעבר צליל חזק, דינמי ואינטנסיבי יותר.


9. סגנון התיפוף של צ'מברלין, המאופיין בהרבה טכניקה, מקצבים מורכבים ונגינה עוצמתית, הפך לחלק בלתי נפרד מהסאונד של "The Smashing Pumpkins".


10. הוא תרם תרומה משמעותית ללהקה כבר עם אלבומה הראשון משנת 1991, "Gish", הפגין את כישוריו ותרם לסאונד הייחודי של "The Smashing Pumpkins".


11. במהלך הקלטת האלבום השני של הלהקה, "Siamese Dream", צ'מברלין נאבק בהתמכרות לסמים ולעתים קרובות נעלם אל תוך הסמים, מה שעורר דאגה רבה בקרב חברי הלהקה.


12. בעיצומו של סיבוב ההופעות העולמי שלהם שתמך באלבום "Mellon Collie and the Infinite Sadness" משנת 1995, אביו של צ'מברלין הלך לעולמו, מה שהחריף את המאבק שלו בשימוש הכבד בסמים.


13. זו הייתה אחת הסיבות שג'ימי לא היה חלק מהאלבום הרביעי של הלהקה "Adore", שבו הלהקה השתמשה במתופפים אורחים כמו Matt Cameron.

(Photo: IMDB)


14. בשנת 2001 הקים צ'מברלין את להקת "Zwan" עם Billy Corgan, אך הלהקה התפרקה בשנת 2003 לאחר שהוציאה את אלבומה "Mary Star of the Sea".


15. בשנת 2004, צ'מברלין הקים את הפרויקט הבא שלו, "The Jimmy Chamberlin Complex", והוציא את אלבום האולפן הראשון שלהם, "Life Begins Again", בשנת 2005.


16. צ'מברלין ערך הופעות אורח במספר רב של אלבומים והופעות חיות, והפגין את הרבגוניות שלו כמתופף, אחד מהם הוא אלבום הסולו של Billy Corgan "TheFutureEmbrace".


17. שיתופי פעולה מרכזיים נוספים כוללים את "The Kelley Deal 6000", סקסופוניסט הג'אז Frank Catalano והסופרגרופ "The Last Hard Men" עם האלבום שנושא את שם הלהקה משנת 1998.


18. בשנת 2008, "Gigwise" בחרה בצ'מברלין למתופף ה-5 הטוב בכל הזמנים.


19. במהלך סדנאות התופים שערך בסוף 2009, צ'מברלין הכריז על הפרויקט הבא שלו, להקה בשם "This". הוא תיאר את המוזיקה שלה כ"פופ מתקדם סימפוני". הם הוציאו את אלבומם הראשון בשם "Great Civilizations", ב- 1 בנובמבר 2010.


20. בשנת 2011, יצא אלבום באורך מלא של להקתו של צ'מברלין, "Skysaw", בשם ""Great Civilizations".


21. בשנת 2016, מגזין "רולינג סטון" דירג את צ'מברלין במקום ה-53 ברשימת "100 המתופפים הגדולים בכל הזמנים".


22. עד היום הוציא ג'ימי 9 אלבומים עם "The Smashing Pumpkins" ועוד 7 אלבומים עם אמנים שונים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

©2020 by FaceOff - עימות חזיתי All rights reserved

"עימות חזיתי" - מגזין הרוק של ישראל, בלוג מוזיקה ופודקאסט !!

bottom of page