top of page

Lee Kerslake

היום נספר לכם על Lee Kerslake - מתופף מיוחד עם רגש אדיר אשר היה גם כותב בחסד עליון וזמר לא רע בכלל.

(Photo: Gijsbert Hanekroot)


הוא נולד ב- 16 לאפריל 1946 ב- "Winton, Bournemouth, "Hampshire הידועה היום כ- "Dorset" שבאנגליה. שמו המלא Lee Gary Kerslake.


הוא החל לנגן על תופים כבר בגיל 11 ואת הקריירה המוזיקלית שלו החל בגיל 21 עם ההרכב "The Gods" שם פגש גם את הקלידן Ken Hensley.


יחד עם "The Gods" הוא שחרר שלושה אלבומי אולפן, הראשון "Genesis" משנת 1968 והאחרון "Orgasm" אשר שוחרר תחת השם "Head Machine".


מעניין להזכיר כי "The Gods" כללה נגנים גדולים נוספים כמו: Mick Taylor ו- Greg Lake.


בשנת 1969 קרסלייק ו- Ken Hensley מקימים את ההרכב "Toe Fat" ומשחררים את אלבום הבכורה "Toe Fat" בשנת 1970.


בהמשך קרסלייק עוזב את ומצטרף להרכב "The National Head Band" אשר הוקם בשנת 1969 מפליטי להקת "The Business". ההרכב כלל בין היתר את הקלידן Jan Schelhaas שבהמשך ינגן עם להקות כמו "Thin Lizzy", "Caravan" ו- "Camel". הם שחררו בשנת 1971 את האלבום הפרוגרסיב היחיד שלהם "Albert 1"


בשנת 1972 קרסלייק יצטרף ל- "Uriah Heep", בה היה חבר גם Ken Hensley.

(Photo: nostalgiacentral.com)


האלבום הראשון של "Uriah Heep" לו היה שותף קרסלייק היה אלבומה הרביעי "Demons and Wizards" משנת 1972. כבר באלבום זה החל קרסלייק להציג את יכולות הכתיבה שלו, כשהוא שותף בכתיבת שלושה מתוך השירים באלבום.


קרסלייק יהיה חלק מהלהקה עד אלבומה ה- 12 "Fallen Angel" משנת 1978, אך הוא ישוב ללהקה כבר באלבומה ה- 14 "Abominog" משנת 1982 וימשיך לשחרר עמה אלבומים עד שנת 1998 אז שוחרר אלבומה ה- 20 "Sonic Origami".


בשנת 1980 הצטרף קרסלייק להרכב הראשון של Ozzy Osbourne בקריירת הסולו שלו והפך לאחד מהכותבים העיקריים, בעיקר באלבומו השני "Diary of a Madman".


הוא אמנם היה האחרון להצטרף להרכב לאחר שמרבית השירים לאלבום "Blizzard Of Ozz" כבר נכתבו, אבל הצליח להשתתף בכתיבת השיר "No Bone Movies" שהיה האחרון שנכתב בסשנים לאלבום. הכוונה המקורית היתה לשחרר את השיר כבי-סייד אבל בסופו של דבר הוחלט להכניסו לאלבום בכדי להעניק ל- Lee Kerslake קרדיט על כתיבת שיר אחד לפחות מתוך האלבום.

(Photo: Fin Costello)


קרסלייק עזב את להקתו של Ozzy Osbourne בתחילת 1981 כדי לטפל באמו, שחלתה.


לפני כן הוא הספיק לכתוב יחד עם Randy Rhoads והבסיסט Bob Daisley את כל שירי האלבום "Diary of a Madman". למרות האמור, מי שקיבל את הקרדיט בעטיפת האלבום היו המתופף Tommy Aldridge והבסיסט Rudy Sarzo, אשר תצלומיהם אף עיטרו את העטיפה הפנימית, לאחר שהחליפו את דייזלי וקרסלייק מיד לאחר סיום ההקלטות.


בשנת 1986 תבעו Bob Daisley ו- Lee Kerslake את Ozzy Osbourne בגין אי תשלום תמלוגים בגין חלקם בכתיבת השירים. בתגובה הקליט Ozzy Osbourne את תפקידי הבס והתופים באלבומים הללו מחדש, יחד עם המתופף Mike Bordin מלהקת "Faith No More" והבסיסט Robert Trujillo.


בסופו של דבר הצדק יצא לאור ותפקידי הבס והתופים של דייזלי וקרסלייק הוחזרו לאלבום במהדורת ה- 30 שנה ליציאתו.


בשנת 2003, קרסלייק הצטרף לסופרגרופ "Living Loud", פרויקט הארד רוק בהשתתפות הבסיסט Bob Daisley, הגיטריסט Steve Morse והזמר Jimmy Barnes. do הקלידן Don Airey שיתף פעולה איתם.


בשנת 2004 ההרכב שחרר את אלבום הבכורה "Living Loud". בהמשך ישוחררו גם שני אלבומי הופעה ובשנת 2007 EP בשם "In The Name Of God".


בשנים שלאחר מכן קרסלייק הופיע עם להקה משלו בשם "Lee Kerslake Band" והצטרף לחברי "Uriah Heep" לשעבר Ken Hensley ו- Paul Newton בהרכב "Uriah Heep Legends".


בתחילת 2007 פורסם באתר "Uriah Heep" שקרסלייק עזב את הלהקה בשל בעיות בריאות.


בשנת 2015 החל קרסלייק להקליט את אלבום הסולו הראשון שלו "Eleventeen". האלבום שוחרר חמישה חודשים לאחר מותו בשנת 2021.


בשנת 2018 פרסם קרסלייק שהוא חולה בסרטן.


בשנת 2018 קרסלייק החל ליצור סרט תיעודי על חייו בו משתתפים בין היתר: Ian Paice, Joe Elliott, Mick Box, Nicko McBrain, Paul Stanley ו- Gene Simmons. עדיין לא פורסם מועד ליציאת הסרט, צפו בטריילר המרתק כאן:


ב- 19 לספטמבר 2020 הלך קרסלייק לעולמו לאחר מאבק במחלה הארורה והוא בן 73 בלבד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page