top of page

Mike Bordin


הוא מוסיקאי מוכשר ומתופף גדול, יש לו חבטה אדירה וסאונד מיוחד, יש המכנים אותו "פאפי".

המתופף Mike Bordin נולד ב-27 לנובמבר 1962 אז הבאנו לכם מספר עובדות מעניינות...

(Photo: faithnomorefollowers.com)


  1. בורדין הוא צאצא למגוון רחב של תרבויות ביניהן: רוסיה, פולין, וויילס, איטליה, הונגריה ויש לו אפילו צד יהודי.

  2. אין לנו מושג מתי ואיך הוא התחיל לנגן אך לבורדין יש סגנון מאוד מיוחד מבחינת הסאונד (בעיקר של הסנייר) ומבחינת הטכניקה. בורדין הוא מהמתופפים החובטים ולא המרחפים, הוא חובט בתופים בעוצמה כשידיו מרחפות גבוה באוויר. הוא לרוב מחזיק במקל בצורה הפוכה על מנת ליצור חבטה יותר חזקה והוא אוהב את הטאמטמים שלו רחבים ועמוקים. הוא אמנם שמאלי אך מערכת התופים שלו מורכבת על פי מתופף ימני, מלבד מצילת ה-ride שנמצאת יחד עם ה-Hi-Hat.

  3. בסוף שנות ה-70 כשעוד היה בתיכון הוא הקים יחד עם בסיסט בשם Cliff Burton (כן, כן, הבסיסט הראשון של מטאליקה) וגיטריסט בשם Jim Martin את ההרכב "EZ-Street".

  4. בשנת 1981 הוא עזב את ההרכב והצטרף להרכב אחר בשם "Sharp Young Men". ההרכב כלל את Mike Morris על הגיטרה, Billy Gould על הבס ו-Wade Worthington על הקלידים.

  5. בסוף 1982 ולאחר מספר רב של הופעות החליטו חברי ההרכב לשנות את שמם ל- "Faith No Man" מאחר והם לא אהבו את התדמית שהשם הקודם יצר להם. הם החלו להקליט מספר דמואים כשתוך כדי ווייד מוחלף ב- Roddy Bottum וזמן קצר לאחר ההקלטות הם מחליטים להתפרק.

  6. מיד עם הפירוק, בורדין, בוטום וגולד מחליטים ליצור הרכב חדש בשם "Faith No More". הם עוברים מספר זמרים ביניהם Courtney Love ולבסוף הם מחליטים על Chuck Mosley. באוקטובר 1983 הם מקיימים את ההופעה הראשונה שלהם, כשזמן קצר לאחר מכן הם מצרפים את הגיטרסיט Jim Martin ומשלימים את ההרכב.

  7. ללא תמיכה של חברת תקליטים הם החלו להקליט את אלבומם הראשון במימון עצמי מלא. במהלך ההקלטות בחורה בשם Ruth Schwartz זיהתה את הפוטנציאל שלהם והפכה אותם להחתמה הראשונה של לייבל עצמאי והחדש אותו הקימה בשם Mordam Records.

  8. בשנת 1985 הם שיחררו את אלבומם הראשון "We Care A Lot" ושנתיים ולאחר מכן, לאחר שהם חתמו עם לייבל יותר גדול בשם Slash Records הם משחררים את אלבומם השני "Introduce Yourself".

  9. שני האלבומים לא נחלו הצלחה מסחררת ועם זאת החלו עימותים בתוך הלהקה בין מוסלי לשאר החברים. בשנת 1988 החליטו חברי הלהקה לא להמשיך עם מוסלי ובמקומו הם גייסו את Mike Patton.

(Photo: Mick Hutson)


10. מיד עם הצטרפותו של פאטון להרכב הוא כתב את כל המילים לאלבום הבא של הלהקה שהיה כבר מוכן מוזיקלית. בשנת 1989 יצא אלבום הבכורה של ההרכב עם פאטון, "The Real Thing". האלבום נחל הצלחה מסחררת והטיס את הלהקה לכוכבים, עם מועמדות לגראמי, הופעה בטקס פרסי ה-MTV והקליפ של השיר "Epic" ששלט בלוח הזמנים של MTV.


11. ההרכב המטורף והכל כך אהוב עלינו שחרר עוד שלושה אלבומים נוספים שכל אחד מהם הוא עולם בפני עצמו, מדהים, מיוחד ושונה מחבריו: "Angel Dust" ב-1992, "King for a Day... Fool for a Lifetime" ב-1995

ו-"Album of the Year" ב-1997 עד לפירוקם הזמני ב-1998.


12. בשנת 2009 חברי הלהקה חוברו מחדש ויצאו לסיבוב הופעות באירופה ואוסטרליה בסדרה של פסטיבלים, כשהם מסיימים את הסיבוב במספר ערים בארה"ב. שש שנים לאחר מכן שחררה הלהקה את האלבום האחרון שלה נכון להיום בשם "Sol Invictus" כשמיד אחריו היא יצאה לסיבוב הופעות עולמי.


13. מעבר ל-"Faith No More" שהייתה להקתו העיקרית, לבורדין יש שיתופי פעולה מרתקים ומטורפים.


14. בורדין היה המתופף של Ozzy Osbourne בסיבובי ההופעות משנת 1996 והוא גם ניגן עם ההרכב של "Black Sabbath" כשהמתופף Bill Ward סבל ממחלה. בנוסף הוא גם לקח חלק מלא בהקלטות אלבומי הסולו של אוזי, "Down to Earth" שיצא ב-2001, "Under Cover" שיצא ב-2005 ו-"Black Rain" שיצא ב-2007. הוא גם הקליט מחדש את תפקידי התופים בשני האלבומים, "Blizzard of Ozz" ו-"Diary of a Madman" בהקלטות המחודשות שהתקיימו ב-2002.


15. בשנת 2000 בורדין נקרא להחליף את המתופף של Korn, יDavid Silveria לסיבוב ההופעות של הלהקה אחרי צאת האלבום הרביעי שלהם "Issues". הוא מילא את מקומו של סילוריאה למשך 7 חודשים כשהוא משתתף בלמעלה מ-100 הופעות !!

(Photo: Jerry Cantrell)


16. בשנת 2002 לקח בורדין חלק מלא בהקלטות אלבום הסולו השני של Jerry Cantrell בשם "Degradation Trip" יחד עם הבסיסט Robert Trujillo.


17. בשנת 2005 חזר בורדין לשתף פעולה עם נסיך האופל כשהוא מקליט איתו את אלבום הקאברים (היחיד שאוזי הוציא) בשם "Under Cover". אלבום המורכב מ-13 שירים שהם קאברים לשירים של להקות שאוזי אוהב משנות ה-60 וה-70.


18. השניים המשיכו לעבור יחד וב-2007 בורדין משתתף בהקלטות אלבומו ה-10 של אוזי, "Black Rain". זהו האלבום האחרון של אוזי בו השתתף בורדין.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page