top of page

Ozzy Osbourne - Blizzard Of Ozz

ב- 20 לספטמבר 1980 שחרר Ozzy Osbourne את אלבום הסולו הראשון שלו "Blizzard Of Ozz".



בואו נספר כמה עובדות מעניינות על אלבום הבכורה של "נסיך האופל":


1. האלבום שוחרר כשנה לאחר שאוזי פוטר מ- "Black Sabbath".


2. אוזי היה פגוע מאוד בעקבות סילוקו מהלהקה, במיוחד לאחר שראה את להקתו ממשיכה הלאה וזוכה להצלחה גדולה עם האלבום "Heaven And Hell" ועם הסולן Ronnie James Dio.


3. השיר הראשון שכתב Ozzy Osbourne לאלבום היה "Goodbye to Romance", זו הייתה דרכו לומר שלום ללהקת האם שלו.


4. אוזי ידע שאם הוא רוצה להמשיך הלאה בקריירת סולו הוא חייב בראש ובראשונה למצוא גיטריסט מחונן שייכנס לנעליים של טוני איומי וידע לנגן ריפים סטייל "Black Sabbath".


5. את האודישן לרנדי רודס הוא ערך בחדרו בבית מלון בו התאכסן. Randy Rhoads הגיע עם גיבסון לס פול ומגבר גיטרה והתחיל לנגן, ולאוזי פשוט נפלה הלסת מהסאונד וטכניקת הנגינה של רודס, אשר כמובן קיבל את התפקיד בו במקום.


6. כבסיסט ללהקה ההולכת ומתהווה גייס Ozzy Osbourne את Bob Daisley אשר ניגן קודם לכן בלהקת "Rainbow".


7. גם הקלידן שנבחר לאלבום Don Airey הגיע מלהקת "Rainbow". הוא גם ניגן באלבום "Never Say Die!" של להקת האם "Black Sabbath".


8. אוזי, Randy Rhoads ו- Bob Daisley כתבו את מרבית החומר לאלבום.


9. המתופף Lee Kerslake מלהקת "Uriah Heep" היה האחרון להצטרף להרכב לאחר שמרבית השירים לאלבום כבר נכתבו. הוא היה מתופף מיוחד עם רגש אדיר אשר היה גם כותב בחסד עליון וגם זמר לא רע בכלל.

(Photo: Fin Costello)


10. השיר "No Bone Movies" היה השיר האחרון שנכתב בסשנים לאלבום. בכתיבתו השתתף גם Lee Kerslake. הכוונה היתה לשחרר את השיר כבי-סייד אבל בסופו של דבר הוחלט להכניסו לאלבום בכדי להעניק ל- Lee Kerslake קרדיט על כתיבת שיר אחד לפחות מתוך האלבום.


11. במסגרת אותם סשנים נכתב שיר נוסף "You Said It All", שלא הוקלט בסופו של דבר ומן הסתם גם לא נכלל באלבום. ניתן לשמוע גרסה מוקלטת של השיר בהופעה שנכללה ב- "Ozzy Osbourne Live EP" כאן:


12. ההרכב היה אמור להתאגד כלהקה עצמאית ולא כפרויקט סולו של אוזי אוסבורן. Randy Rhoads והחברים היו מאוד מאוכזבים מהעובדה שהאלבום שוחרר בסופו של דבר כאלבום סולו של Ozzy Osbourne, במיוחד לאור העובדה שהם היו שותפים מלאים לכתיבת הרוב המכריע של החומר.


13. בשנת 1986 תבעו Bob Daisley ו- Lee Kerslake את אוזי בגין אי תשלום תמלוגים בגין חלקם בכתיבת השירים באלבומים הראשונים של אוזי. בתגובה הקליט Ozzy Osbourne את תפקידי הבס והתופים באלבומים הללו מחדש, יחד עם המתופף Mike Bordin מלהקת "Faith No More" ועם הבסיסט Robert Trujillo.


14. את הפתיח לשיר "Mr. Crowley" וקטעים מהשיר "(Revelation (Mother Earth" כתב הקלידן Don Airey. גם איירי לא קיבל קרדיט על-כך.


15. השיר "Mr. Crowley" נכתב על Aleister Crowley המיסטיקן האנגלי ומייסד הפילוסופיה הדתית ת'למה אותו Ozzy Osbourne העריץ.


16. הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום היה "Crazy Train" עם הריף האגדי ועבוד הגיטרה המדהימה של Randy Rhoads. השיר הפך מיד להמנון ולחותמת הסאונד של Randy Rhoads ואוזי. השיר בוצע במסגרת אלבום הטריביוט לרנדי רודס משנת 2005 על-ידי "סופרגרופ" חד-פעמית שכללה את Serj Tankian , Tom Morello, Rudy Sarzo, ו- Vinny Appice.


17. השיר "Crazy Train" נבחר במקום ה- 9 במצעד ה- VH1 לשירי המטאל הגדולים בכל הזמנים והוא גם שיר הכניסה של קבוצת הבייסבול "Atlanta Braves".


18. השיר "Suicide Solution" היווה בסיס לתביעה משפטית משנת 1984 של משפחתו של נער אשר נטען כי התאבד כשהוא מאזין לאלבום "Blizzard Of Ozz". ההורים האומללים טענו שהנער לחץ על ההדק לאחר ששוכנע על-ידי מילות השיר לעשות כן. בשנת 1986 הוגשה נגד Ozzy Osbourne תביעה נוספת בגין מקרה דומה. שתי התביעות נדחו תוך העדפת חופש הביטוי של אוזי.


19. השיר "Suicide Solution" נכתב בכלל על-ידי אוזי ובוב דייזלי בהשפעת מותו של Bon Scott - חברו של Ozzy Osbourne וזמר להקת AC/DC, אשר נפטר בעקבות שתייה מוגזמת של אלכוהול בפברואר 1980.


20. בסופו של דבר ידו של Ozzy Osbourne הייתה על העליונה בתחרות עם להקתו הקודמת. האלבום "Blizzard Of Ozz" מכר יותר עותקים מאשר אלבומה המצליח של להקת האם "Paranoid" שסוקר על-ידנו שלשום.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page