top of page

Lou Gramm

היום נספר לכם על Lou Gramm - אחד הזמרים העוצמתיים שאנחנו מכירים.

(Photo: Monsters Of Rock Twitter)


1. הוא נולד ב- 2 למאי 1950 ברוצ'סטר, ניו יורק. שמו המלא Louis Andrew Grammatico.


2. כבר מגיל צעיר הוא ספג מוזיקה בבית. אימו היתה זמרת ואביו היה מנהל להקה וחצוצרן.


3. הלהקה הראשונה שהקים נקראה "Black Sheep". הם שחררו את הסינגל הראשון שלהם "Stick Around" בשנת 1974.


4. הלהקה שחררה שני אלבומי אולפן, שניהם בשנת 1975. הראשון "Black Sheep" והשני "Encouraging Words".


5. גראם קיבל קרדיט כזמר של הלהקה תחת השם Lou Grammatico והשתתף בכתיבת מרבית השירים בשני האלבומים.


6. גראם והלהקה יצאו לסיבוב הופעות בארה"ב והצליחו להתברג כמופע פותח ללהקת "Kiss" שהיתה אז בתחילת דרכה.


7. יחד עם זאת, תאונת דרכים עם משאית הציוד של הלהקה בערב חג המולד שנת 1975 קטעה את סיבוב ההופעות וגם הביאה בסופו של דבר לפירוקה של הלהקה.


8. בשנת 1974 עובר הגיטריסט Mick Jones עם להקתו הבריטית "Spooky Tooth" לניו יורק. הם הבינו שהם מצליחים יותר בארה"ב מאשר בבית בבריטניה, אז הם קיבלו החלטה קולקטיבית לעבור לניו יורק.


9. זמן קצר לאחר תאונת המשאית של "Black Sheep", פוגש Lou Grammatico את Mick Jones בהופעה של "Spooky Tooth". גראם נותן לג'ונס עותק מאלבום הבכורה של "Black Sheep".


10. בהמשך גם "Spooky Tooth" מתפרקת. ג'ונס נישאר בניו יורק חסר עבודה ובשלב מסוים הוא אפילו שקל לחזור לאנגליה ולהתחיל בלימודי רפואת שיניים. בסופו של דבר ג'ונס מקבל החלטה שהוא הולך להקים הרכב משלו, הרכב שאותו הוא יוביל ושאותו יוכל לכוון לכיוונים המוזיקליים שמושכים אותו.

(Photo: Michael Putland)


11. הוא מתחיל מיד במלאכת גיוס הנגנים שילוו אותו. הוא נזכר באלבום שקיבל מ- Lou Grammatico במהלך ההופעה של "Spooky Tooth" ומגייס אותו כזמר המוביל של הלהקה. בשלב זה לו גראמטיקו משנה את שמו ל- Lou Gramm.


12. בתחילה נקרא ההרכב "Trigger", אבל זמן קצר לאחר מכן הוא קיבל את השם "Foreigner" בשל העובדה שמחצית מההרכב הינו של נגנים "אמריקאים" - הקלידן Al Greenwood, הבסיסט Ed Gagliardi והזמר Lou Gramm, בעוד שהמחצית השניה שלו היא "בריטית" והיא כוללת את המולטי אינסטרומנטליסט Ian McDonald לשעבר מ"קינג קרימזון", המתופף Dennis Elliott ואת Mick Jones.


13. האלבום הראשון של "Foreigner" יצא בשנת 1977 וזכה באופן מיידי להצלחה כבירה. שוחררו ממנו להיטים כמו "Cold as Ice", "Feels Like the First Time", "Long, Long Way from Home", "Starrider" ועוד שהופכים אותו בתוך זמן קצר לאחד מאלבומי הבכורה הנמכרים בארה"ב.


14. שנה לאחר מכן משחררת הלהקה את אלבומה השני "Double Vision". גם במקרה זה היה מדובר בהצלחה מסחררת כשמהאלבום משוחררים להיטים כמו "Double Vision", "Hot Blooded" ו- "Blue Morning, Blue Day".


15. אם כבר הזכרנו להיטים, אז שמונת הסינגלים הראשונים של "Foreigner" נכנסו לטופ 20 בבילבורד האמריקאי והפכו אותם ללהקה הראשונה מאז ה"ביטלס" שהגיעה למעמד הזה.


16. גראם היה הזמר המוביל בכל הלהיטים הללו והיה שותף לכתיבת רוב שירי הלהקה, כולל הבלדה "Waiting for a Girl Like You", ששהתה עשרה שבועות במקום השני מצעד "American Hot 100" ו-"I Want to Know What Love Is" שהגיע למקום הראשון בשמונה מדינות.


17. אחרי האלבום הרביעי של הלהקה "4" משנת 1981, החלו חילוקי דעו יצירתיים בין לו גראם למיק ג'ונס. גרהאם רצה שהלהקה תישאר נאמנה למקורות הרוק הטהורים שלה והעדיף שירים עם המבנה הבסיסי של גיטרה, בס תופים, בעוד שג'ונס אימץ את סגנון שנות השמונים עם בלדות הסינתיסייזר.


18. חילוקי הדעות הללו הביאו לכך שאת האלבום הבא של הלהקה " Agent Provocateur" יצא שלוש שנים לאחר האלבום "4", כאשר עד אז הלהקה משחררת אלבום בשנה.


19. אלבומה השישי של הלהקה "Inside Information" שוחרר בשנת 1987 ובשלב זה חילוקי הדעות בין גראם לג'ונס היו כבר כה גדולים שגראם מחליט לצאת לקריירת סולו.


20. כבר באותה שנה גראם מוציא את אלבום הסולו הראשון שלו "Ready or Not". האלבום זוכה לשבחי המבקרים וכולל את הסינגל "Midnight Blue".

(Photo: Ebet Roberts)


21. באותה שנה גראם תורם את השיר "Lost in the Shadows" לפסקול סרט האימה הקומי "The Lost Boys".


22. בשנת 1989 משחרר גראם את אלבום הסולו שני שלו "Long Hard Look", אשר כלל את הלהיטים "Just Between You and Me", "True Blue Love" וגם את "Hangin' on My Hip" שהיה חלק מפסקול הסרט "Navy SEALs" משנת 1990.


23. בשנת 1990 מודיע גראם על עזיבתו את "Foreigner" עקב חילוקי דעות עם Mick Jones, וכדי להתמקד בקריירת הסולו שלו.


24. לאחר עזיבתו מקים גראם את ההרכב "Shadow King" יחד חברו, עם בסיסט "Black Sheep לשעבר Bruce Turgon. הם משחררים בשנת 1991 את אלבומם היחיד שנקרא על שם ההרכב "Shadow King".


25. באותה שנה תורם גראם לפסקול הסרט "Highlander II: The Quickening" את השיר "One Dream".


26. בשנת 1992 חוזר גראם ללהקת "Foreigner" לאחר שהצליח לישב את חילוקי הדעות שלו עם Mick Jones.


27. בשנת 1994 משחררת הלהקה את אלבומה השמיני "Mr. Moonlight". זה יהיה אלבומו האחרון של גראם בלהקה ואלבומה האחרון של "Foreigner" עד שנת 2009.


28. בשנת 1997 משתתף גראם באלבום "Petra Praise 2: We Need Jesus" של להקת "Petra".


29. באותה שנה אובחן אצלו גידול שפיר במוח, הוא עבר ניתוח ובשנת 1998 חזר לסיבוב ההופעות עם "Foreigner".


30. בשנת 2003 עוזב גראם שוב את "Foreigner" ובשנת 2004 השתתף באלבום "Welcome to the Revolution" של להקת "Liberty N' Justice".


31. בשנת 2009 שחרר גראם את האלבום "Lou Gramm Band" תחת אותו שם הרכב.


32. בשנת 2013, הוציא גראם את ספרו "Juke Box Hero - My five decades in rock 'n' roll" בו הוא מגולל את סיפור חייו.


33. באותה שנה נכנס גראם להיכל התהילה של כותבי השירים.


34. בדצמבר 2018, גראם הודיע ​​כי הוא פורש מסיבובי הופעות. עם זאת, הוא הצהיר שהוא ימשיך לשחרר אלבומים ולבצע מדי פעם הופעות חיות באופן נקודתי.


35. בשנת 2019 הצטרף גראם לסיבוב ההופעות של להקת "Asia" תחת השם "Asia Featuring John Payne".


36. באותה שנה גראם השתתף בשיר "Sometimes" מהאלבום "The Secret" של Alan Parsons.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page