top of page

Ninet Tayeb - Barby TLV - 14/06/22

אתמול חזרנו מהופעה של נינט טייב בבארבי בתל אביב ואנחנו עדיין מהופנטים !!!


אם חשבתם שאתם מכירים את נינט כי האזנתם לאלבומיה או עקבתם אחריה בחדשות ובמדיות החברתיות, אז תרשו לנו לחלוק עליכם, אתם לא!!! אם לא נכחתם בהופעה של נינט וחוויתם אותה על הבמה, אז כנראה שאתם לא ממש מכירים אותה, נקודה!!!


נינט שחווינו אתמול בבארבי היא לעניות דעתנו (תחזיקו חזק!!) שילוב של Bob Dylan, Lzzy Hale, Joan Jett ו- Arctic" Monkeys", אבל היא בעיקר נינט!!! היא מביאה את הפולק את הPאנק, את ההארד רוק עם הריפים החזקים, צרחות אדירות ומקצבים מטריפים והיא לוקחת את עצמה ואת המאזינים שלה לטיול לאורכו של נוף מתחלף, בין צלילי המוזיקה של כל שיר ושיר מחדש !!!


ולמה אנחנו אומרים זאת, כי אנחנו חווינו בדיוק את הדבר הזה !!


לאחר סריקה מהירה של הכרטיס הדיגיטאלי נכנסנו למבואה של ה"בארבי" (שעוצבה מחדש) ומעניקה כעת תחושה של מועדון יוקרתי. טוב, אולי יוקרתי זה קצת מוגזם, אבל עכשיו היא מעניקה תחושה יותר מודרנית ממועדון אפלולי קלאסי של דרום תל-אביב. ואז, משהו אחר תפס מהר מאוד את תשומת הלב שלנו, משהו הרגיש לנו שונה בהשוואה לביקורינו האחרונים במקום. הקהל!! הקהל היה כל-כך מגוון, עד כי הלבוש והמראה החיצוני שלו הסגיר שהוא מגיע מכל קצווי הקשת המוזיקלית, כולל הורים שהגיעו עם ילדיהם!!



נכנסנו פנימה ומיד עם הישמע כיוון הגיטרה (של גוץ, כך נינט קוראת לו) המקום התמלא עד אפס מקום. הבמה נראת מושקעת (יחסית ל"בארבי") וכללה אמצעי תאורה שונים ומגוונים ואת הלוגו של נינט המופיע על גבי ריבועים במרכז הבמה. האורות כבו ורק הנברשת הקלאסית במרכז תקרת ה"בארבי" נשארה דולקת. המפלס התחתון כולו הרים את הטלפונים הניידים וקיבל את ה"רוקסטרית" לבמה בסרטון לייב.


הנגנים עולים, מתמקמים על הכלים, נינט עולה לבמה, מצמידה את שפתייה למיקרופון המוזהב ומתחילה לדקלם בית מתוך השיר "Sabotage" של ה- "Beastie Boys". מיד מתחילה לה אצלנו במוח "הרעשה גרעינית" ומסתבר שגם אצל הקהל כולו, ששאג את נשמתו לצלילי הדיקלום והמעבר החד לריף הפתיחה של השיר "Superstar" - שיר מתוך האלבום האחרון שלה "Paper Parachute" שיצא ב-2017.


הקהל היה בטירוף חושים שר את כל מילות השיר, ההתרגשות והאושר מציפים את כולם. היא ממשיכה לשיר השני "ICU", שיר מתוך האלבום השלישי שלה "Sympathetic Nervous System", שיצא ב-2012 ואנחנו מתחילים להרגיש איך החשמל מתחיל לזרום לנו בכל הגוף, כשאנחנו מנסים בכל הכוח להחזיר את הלסת השמוטה שלנו למקומה.

בסיום השיר נינט עושה הפסקה על מנת לעצור רגע ולספוג את כל מה שקורה סביבה. זה ניכר שהיא מתרגשת מהמעמד ומהקהל ולחשוב שרק מספר שבועות קודם לכן היא הופיעה במועדון ה- "Troubadour" האגדי שבקליפורניה. מועדון שהיווה אבן דרך לאמנים ענקיים כמו "Elton John, John Lennon, "Melvins", "Guns N' Roses", "Mudhoney ועוד רבים אחרים. אז נינט מתרגשת מהקהל האוהב ומוקירה לו תודה על שבא להופעה ועוברת לשיר "Highway", שיר שיצא לראשונה בשנת 2020, אך כנראה יופיע רק באלבום שבדרך. ואז, ההופעה מקבלת תפנית. נינט מבצעת את השיר "גיבור", שיר שהיא כתבה את מילותיו ודודו טסה הלחין. פתאום אנחנו עוברים מריפים עצבניים ושאגות על קוליות לאווירה ים-תיכונית עם סילסולים ופריטות גיטרה מקומיות.



עם כל שיר שמבוצע על הבמה אנחנו מרגישים שנינט לוקחת אותנו למסע במקום ובזמן אחר, מסע בחייה שנע בין לוס-אנג'לס לתל-אביב. ברגעים מסויימים אנחנו מרגישים כמו הופעת חו"ל בפארק הירקון (לא מגזימים) וברגעים אחרים אנחנו מרגישים כמו בהופעה אינטימית מקומית בבר קטן. היכולת שלה, הכשרון שלה, המוזיקליות שלה פשוט פנומנאלית ומהפנטת. זה מרגיש שהיא בחרה בקפידה ולמטרה מסויימת כל שיר ושיר בסטליסט, והכל לפי סדר מסוים. נינט באה להרים את ה"בארבי" באוויר והיא עושה זאת בכשרון מהפנט, אנחנו נחזור הרבה על המילה מהפנט!!!


לאחר השירים "מדברים" ו- "Child" נינט לוקחת אותנו לטרוף חושים עם גרסה מחשמלת לשיר "Feel The Buzz", הקהל שוב צורח את נשמטו וה"באז" ללא ספק מורגש בעצמותינו ובאווירה המחשמלת במועדון. זה ממשיך הלאה לגרסה מחשמלת נוספת והפעם לשיר "קמתי לרקוד" ושוב אנחנו עוברים מחו"ל לארץ וחזרה.


בסיום השיר נינט מחליפה את הגיטרה הכחולה והמבריקה שלה בגיטרה אקוסטית ועומדת על הבמה מול המיקרופון עם החיוך הכובש, הגומות החינניות ומנגנת את הסניגל החדש והמדהים שלה "Who Is Us", ממש כמו בשלב האודישנים לאחת מתוכניות הראליטי (לא אמרנו "כוכב נולד").

היא מרגיעה מעט את העוצמה ומיד אח"כ היא עוברת לשיר את "רק שלא תיפול הרוח", הפעם היא כבר לבד על הבמה, עם אור הזרקורים והקהל. אווירה אינטימית שמרגישה כאילו נינט היא כאן בשבילנו, אישית וישירה בשביל כל אחד מאיתנו, היא מלטפת, מרגיעה ומרגשת. נינט סיפרה שביום הזיכרון היא קמה בבוקר (שעון ארה"ב) וגילתה שהמון מורות בארץ תייגו אותה באינסטגרם עם השיר הזה. היא סיפרה בהתרגשות שבשבילה זו הייתה סגירת מעגל, כי היא עצמה התחילה לשיר בטקסי בית הספר. כולם הכירו אותה כ"זאת" ששרה בטקסים ועכשיו לראות ילדים ברחבי הארץ מבצעים שיר שלה בטקסי בית הספר מאוד נגע בה וריגש אותה.



היא ממשיכה לעבור בין שירים בעברית לאנגלית, בין עוצמות בלתי נתפסות לליטופים נוגים ואנחנו...מהופנטים!!!

לאחר "Self Destructive Mind" ו- "Something To Say" נינט מסיימת את המופע עם "היא יודעת".


כאן יש לנו מה לומר, מאז הופעתה הראשונה של נינט ב"כוכב נולד", נינט הפכה ל-"מאמי הלאומית", החמודה והמתוקה ששרה שירים חמודים, מתוקים ומרגשים (עיין ערך "ים של דמעות"). האלבום הראשון של נינט "יחפה" אותו הפיק

אביב גפן, הוא תוצאה של זמרת בתחילת דרכה שנזרקה לאולפן ונדרשה להוציא אלבום על-מנת לממש את הציפיות ואת הפוטנציאל שלה. לעניות דעתנו נינט לא שונאת את האלבום הזה, אבל היא ללא ספק רוצה לשים את התדמית הזו מאחוריה (או יותר נכון, למחוק אותה כליל), כדי להביא לידי ביטוי את המוזיקאית הכל-כך מוכשרת שהיא היום!!

וזה מה שהיא עושה בדיוק ל-"היא יודעת". היא מבצעת אותו בגרסת "Led Zeppelin" שהולחמה עם השיר "Kashmir". מהפך של 180 מעלות מהביצוע המקורי, ביצוע מדהים וחזק לסיום המופע' לפני ההדרן. אגב, את המופע הפיק יוסי מזרחי, בעלה של נינט.


לאחר ירידה קצרה מהבמה היא חוזרת שוב לבדה עם הגיטרה האקוסטית, לתשואות הקהל ומשתפת בשיר חדש שכתבה "Reborn". אין לנו דרך לתאר את מה שהתרחש על הבמה. אצבעותיה של נינט נעו בקלילות על הגיטרה וקולה המדהים מילא את המקום באנרגיות מרגשות. ככה לבד, חשופה עם גופה ונפשה, ללא אפקטים ללא דיסטורשנים או תופים.


היא ממשיכה משם ל-"לא לפחד כלל" והפעם הקהל לוקח את ההובלה ושר את השיר בקולי קולות כשנינט על סף דמעות מהתרגשות ולא מצליחה להוציא מילה מהפה. היא מתאוששת מהחוויה המרגשת ועוברת לשיר הנוקב "מה קרה" כשאחריו מגיע הסיום הכל כך מושלם עם השיר "Elinor". נינט עפה באוויר עם הקהל שואגת את נשמתה כשהדיסטורשנים והתופים מרעידים את המועדון והיא כמו הכלאה של Robert Plant ו- Mick Jagger כשהיא משתוללת על הבמה !!



כן, אנחנו עדיין מהופנטים !!


מהופנטים מהקהל המגוון והשונה שהרעיף אהבה חסרת גבולות על הרוקסטארית העוצמתית שהוא כל-כך אוהב, ששר את כל השירים בעברית ובאנגלית בקולי קולות, כאילו הוא קבוצה מגובשת של "גרופיז" שהולכת עימה לכל מקום.


מהופנטים מהסגנון המשתנה של השירים באנגלית למעבר השירים בעברית, כאילו היינו ב"בארבי" ובפארק הירקון בעת ובעונה אחת.


מהופנטים מהיכולות המוזיקליות המדהימות של היוצרת, המוזיקאית, הזמרת והגיטריסטית הכל-כך מוכשרת הזאת שברגע אחד שואגת, משתוללת ומפרקת את הגיטרה שלה וברגע אחר מלטפת, מרגשת וממיסה. מוזיקאית מורכבת, מתוחכמת ומרתקת שלא רק נותנת בראש אלא עושה זאת בחוכמה, ביצירתיות ובעוצמה.


הואיל והבציועים של השירים באלבומים לא ממש משקפים את הביצועים על הבמה, קשה לנו לשלוח אתכם עכשיו להאזין להם, אבל אנחנו נעשה זאת בכל רק כדי שיהיה סיכוי שזה יגרום לכם ללכת להופעה, כי ללכת להופעה של נינט טייב אתם חייבים, אחרת אתם לא ממש מכירים אותה!!!



אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page