top of page

Rush - R30: 30th Anniversary World Tour

ב- 22 לנובמבר 2005 שחררה "Rush" את ה- DVD והדיסק הכפול "R30: 30th Anniversary World Tour".


הדיסק וה- DVD מתעדים את סיבוב ההופעות המיוחד אליו יצאה הלהקה לרגל 30 שנות פעילותה והם הוקלטו במהלך הופעת הלהקה שנערכה ב- 24 בספטמבר 2004 בפרנקפורט, גרמניה.


האלבום כולל שירים מכל אלבומי הלהקה, כולל "Feedback" ה- EP ששוחרר לרגל חגיגות 30 שנה וכלל גירסאות כיסוי עליהם גדלה הלהקה, אך למעט האלבום "Presto" שסיקרנו רק אתמול. כשאנחנו אומרים ביצועים מכל אלבומי הלהקה, אנחנו מתכוונים גם למחרוזת המדהימה "R30 Overture" שפותחת את ההופעה וכוללת ריפים לשירים מתוך ששת האלבומים הראשונים של הלהקה, ואלו הם: ("Finding My Way", "Anthem", "Bastille Day", "A Passage to Bangkok", "Cygnus X-1", "Hemispheres").



למעשה "R30" הוא אלבום ההופעה הרשמי היחיד של "Rush" בו תוכלו לשמוע את הלהקה מבצעת גירסאות כיסוי של להקות אחרות, כאשר 4 מתוף 8 השירים שבאלבום "Feedback" נכללים בסטליסט.


הואיל וההופעה וה- DVD שוחררו כשנתיים בלבד אחרי "Rush In Rio" עשתה הלהקה מאמץ שלא לחזור על עצמה מבחינת בחירת השירים לסטליסט.


למרות שהסטליסט כולל 22 קטעים, הרי שהמופע המלא כלל 30 שירים ואת אלו תוכלו למצוא אך ורק בגירסת ה- Blu-Ray ששוחררה. שמונת השירים שהושמטו מרשימת השירים בגירסת הדיסק וה- DVD הם אלו שהופיעו כבר באלבום ההופעה "Rush In Rio" ששוחרר כאמור שנתיים קודם לכן, ואלו הם: "Bravado", "One Little Victory", "By-Tor and the Snow Dog", "La Villa Strangiato", "YYZ", "Red Sector A", "The Trees", ו- "Secret Touch".


ההופעה כוללת שני שירים בביצועים אקוסטיים. "Resist" וגעירסת הכיסוי "Heart Full of Soul" אשר מבוצעים על-ידי Geddy Lee ו- Alex Lifeson על גיטרות, בסיום סולו התופים של Neil Peart ולאחר שהוא יורד מהבמה.


אם כבר הזכרנו את "Rush In Rio", אז "R30: 30th Anniversary World Tour" שונה ממנו בהרבה מובנים. כזכור, למופע "Rush In Rio" הגיעה הלהקה באיחור בשל סופה טרופית קשה שהתחוללה באיזור. הם עלו לבמה באיחור, בשעה 22:00, מבלי שקיימו סאונד צ'ק ומבלי שצוות ההקלטה בדק ובחן את ציוד ההקלטה. לעומת זאת כאן, הכל הוכן בדיוק מוקפד מראש וללא שום פספוסים וזה בהחלט מתבטא בסאונד. גם הסאונד בריו היה כבד יותר מכל הופעה אחרת של הלהקה שאנחנו מכירים וכאן נעשה ניסיון להיצמד לסאונד המקורי של האלבומים. הבדל נוסף הוא הקהל. בעוד שבריו הקהל היה החבר הרביעי בלהקה, סחף אחריו את הלהקה בטירוף שלו עם האנרגיות הבלתי נגמרות והדבר בה לידי ביטוי במיקס הסופי, הרי שבמקרה הזה נראה שנעשה ניסיון הפוך לתת למאזין הפקה נקיה ככל שאפשר שסיננה רעשי רקע אבל לטעמנו גם קצת את הקהל. אין ספק שהביצועים במקרה של "R30: 30th Anniversary World Tour" מהודקים ומדוייקים יותר, החל מקולו של גדי ועד לגיטרה של אלכס שהסאונד בריו הקשה עליו כל-כך עד כי רבים מהסולואים שלו נשמעו מעט מגושמים.


וכמובן אי אפשר בלי להזכיר את סולו התופים "Der Trommler" של Neil Peart. סולו שנערך על-ידו בקפידה יתרה, אורכו למעלה מ- 8 דקות והוא כולל שלל סגנונות והרבה מאוד צלילים ואפקטים שחורגים מסאונד התופים וכלי ההקשה הרגילים. אז למי שתהה. התופים האלקטרונים של פירט מאפשרים לו לתכנת סאונדים לתוף, פד או מצילה מסויימים כך שכל הקשה עליהם תפעיל צלילים וקטעי מוזיקה שמלווים את פירט במהלך הסולו.


אז גם אם אין לכם שעתיים פלוס פנויות להאזין לגירסה המקוצרת של הדיסק, עשו לעצמכם טובה ולכל הפחות האזינו לרצועות הראשונות של האלבום ולכל הפחות למחרוזת "R30 Overture". ההנאה מובטחת: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page