top of page

The Smashing Pumpkins - Oceania

פינה בקטנה...


והפעם על "אלבום בתוך אלבום"...


כן, כן, יש דבר כזה. אלבום שהוא חלק מאלבום גדול יותר. המדובר ב- "Oceania" – אלבום האולפן השמיני של "The Smashing Pumpkins" שחוגג היום יומהולדת.

אז היום, 19 ליוני 2012, שחררה "סמאשינג פמפקינז" את אלבומה השמיני "Oceania".

האלבום הזה מהווה חלק מתוך ה"מגה-אלבום" "Teargarden by Kaleidyscope" – פרויקט אדיר שכולל 34 שירים עליו הכריזה הלהקה בשנת 2009.

העבודה על המגה-אלבום החלה בשנת 2009, לאחר עזיבתו של המתופף Jimmy Chamberlin, כאשר הרעיון המקורי היה לשחרר אלבום קונספט שיכלול 44 שירים וייסוב סביב הרעיון הכללי של קלפי טארוט.

בדומה לאלבום ששוחרר 9 שנים קודם לכן, "Machina II/The Friends & Enemies of Modern Music", גם הפעם הכוונה היתה לשחרר את כל שירי האלבום להורדה בחינם ורק דרך האינטרנט. לקראת שחרורו של השיר הראשון בפרוייקט המגלומני, Billy Corgan גרס שאלבומים הם כבר "פאסה", ולכן הוא מתכוון לשחרר את כל שירי הפרויקט דרך המדיה ובחינם.

השיר הראשון ששוחרר בדצמבר 2009 מתוך הפרויקט, היה "A Song for a Son", ולאחריו החלה הלהקה לשחרר שיר חדש נוסף כל כמה חודשים, כאשר כל מקבץ שירים, הוציאה הלהקה EP שמאגד את השירים שכבר שוחררו.

באופן זה, במהלך השנים 2009 ועד 2011 שחררה הלהקה שלושה מיני אלבומים כאלה, שכללו 10 שירים סה"כ. אבל אז Billy Corgan עשה פניית פרסה וסתר את עצמו, בעודו טוען שמבחינתו, הרעיון של שחרור שיר אחד כל פעם דרך האינטרנט, כבר מיצה את עצמו. בכך ניתן האות לעבודה על האלבום נושא סיקורנו.


זה האלבום המלא הראשון עם הגיטריסט Jeff Schroeder שהצטרף ללהקה לאחר הקלטת האלבום הקודם - "Zeitgeist" ששוחרר בשנת 2007, ואשר קורגן וצ'מברלין ניגנו בו על כל הכלים.

זה גם האלבום היחיד בו ניגן המתופף Mike Byrne, אשר בהקלטת האלבום הבא - "Monuments to an Elegy" משנת 2014, יוחלף על-ידי Tommy Lee מ"מוטלי קרו", עד לחזרתו המיוחלת של Jimmy Chamberlin לשורות הלהקה.

הגיטריסט Jeff Schroeder ציין שהאלבום הזה נע לכיוון רך יותר מהאלבומים הקודמים של הלהקה.

קורגן ציין בראיון משנת 2012 כי זהו האלבום הטוב ביותר שהוא יצר מאז "Mellon Collie and the Infinite Sadness".


אנחנו כבר ניתן לכם לשפוט בעצמכם, רק לפני כן נציין שמבחינתנו האלבום הזה הוא מעין שילוב של החיספוס של "Gish" עם המלנכוליה והאלקטרוניקה של "Adore".


האלבום קיבל בעיקר ביקורות חיוביות כשרוב המבקרים היו תמימי דעים שמדובר באלבום החזרה לעניינים של הלהקה.


ועכשיו נשלח אתכם לדרך עם הידיעה שלדעתנו יש באלבום הזה לא מעט רגעים טובים: שיר הפתיחה "Quasar" עם הריפים העצבנים, ההפקה הכבדה סטייל "Wall Of Sound" והאותיות העבריות שמרכיבות את השם המפורש (Yod He Vav He), הבלדה "The Celestials" עם קלידי הוינטאג' והאקוסטית, "Panopticon" שקורגן השווה את האקורדים שלו לאלו של Paul McCartney וה"ווינגז", "Violet Rays" המרגש והמצמרר, שיר הנושא והיצירה בת 9 הדקות "Oceania", וכמובן "My Love Is Winter" שמהווה לדעתנו את אחת מהפנינים היפות באלבום הזה.


לפני סיום נציין כי האלבום הבא של הלהקה, "Monuments to an Elegy", אשר שוחרר בשנת 2014, היווה את אקורד הסיום של אותו פרויקט "מגה-אלבום". סך הכל שוחררו במסגרת הפרויקט 34 שירים, כאשר באוגוסט 2018 הודיע קורגן כי הוא זונח את הפרויקט השאפתני באופן סופי.

בפברואר 2018 חזרו ג'יימס איהא וג'ימי צ'מברלין ללהקה, ושלושת החברים המקוריים החלו לעבוד על אלבומה העשירי של הלהקה שישוחרר בנובמבר אותה שנה.

ועכשיו בואו להאזין לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page