top of page

The Wiz: Who's behind the Mask🎭? New pair of the Revolutionary Art Army!✊🏼



מי מסתתר(ים) מאחורי המסיכה? 🎭 ..."זיווג" מוסיקלי מהפכני!


כמה אנחנו רחוקים מהמלחמה הקרה של ארה"ב וברה"מ (רוסיה)? ...מאוד.


אבל עדיין יש מספיק דברים להתקומם עליהם בכל אחת מהמדינות ועדיין קיימים מוסיקאים שנקיטת העמדה שלהם (מוצדקת יותר או פחות) מדי פעם מחווירה לעומת הקריירה המוסיקלית.


אז כמו כל המצאה/שת"פ טוב... אתה תופס את הראש ואומר: "איך לא המציאו/חשבו על זה קודם?!"


זאת התחושה שלי בשיתוף הפעולה האחרון בין נציגי ארה"ב ורוסיה בשת"פ האגרסיבי הזה🥊:


בפינת הפסים/כוכבים Tom Morello ("שליט"א") הידוע כגיטריסט הבלתי נלאה של Audioslave ובעיקר כחבר להקת Rage Against The Machine (יש יטענו - להקת ההופעות הטובה בעולם... אני לא אתווכח עם זה) ... האיש בעל סאונד הגיטרה/ריפים הבלתי ניתנים לפספוס.... אבל גם אחד שמתחילת דרכו לא עצר מלהביע את דעתו...

רקע האידיאולוגיה הניאו-מרקסיסטית של חברי רייג' גרם להכללת צירוף רשימת ספרים לאלבום של רייג' (evil empire) הכוללים דעות נגד הקפיטליזם/תרבות/חינוך האמריקאי... ניסיון תליית דגל הפוך של ארה"ב (אקט מתריס נגד מדיניות הממשל) בהופעת לייב בלב הפריים טיים (saturday night live) ושריפת🔥 הדגל 3 שנים לאחר מכן, על בימת וודסטוק 99... וגם הופעת ראשונה של להקה אמריקאית (בקנה מידה גדול) על אדמת קובה הקומוניסטית (עם אודיוסלייב).


בפינת "הפטיש והמגל" 🇷🇺 Nadya Tolokonnikova מקולקטיב האומנות/להקת הפאנק הפמיניסטית/רוסית Pussy Riot, שחוץ מלעטות מסיכות סקי צבעוניות על הפנים, הן פעילות באופן גלוי נגד דיכוי קהילת הלהט"ב ומדיניותו של פוטין באופן כללי... דרך הפגנות, מיצגים וכמובן שירים... חברות הקולקטיב אף שילמו/משלמות על-כך במעצרים (ובכך גם עוררו תנועה עולמית שפעלה לשחרור חבריה/תיה... גם בארץ). מפיק הלהקה אף אושפז לפני כ-3 שנים במצב קשה, כאשר החשד היה להרעלה (ע״י גורמים בשלטון😈).


מורלו אומר עליהן שמדובר באחת הלהקות הרדיקליות ומהפכניות של כל הזמנים(!)... בעלת מאבק מתמיד נגד העוולות בארצן ובכלל... כאשר מבחינתו מדובר בכבוד גדול לשתף עימן פעולה.


נדיה "לא נשארה חייבת" וציינה את העיסוק החברתי/פוליטי כחלק בלתי נפרד מהיצירה של שניהם... והוסיפה ששיתוף הפעולה עם מורלו מאוד מעצים, מכבד ומהווה אחלה תוספת לארסנל צבא האומנות המהפכני... בו הם צועדים כבעלי ברית🤝!

* נדיה מלווה ע"י שוטרים רוסים בזמן מעצרה


השיר💣


אז פרי הזיווג הרדיקלי הזה הוליד את Weather Strike... מזג האויר הוא דבר הפכפך שלא ניתן לשליטה. סטרייק יכול להיות מצד אחד "מהלומה" - אולי בצורת סערה שמתהווה ותתפרץ כדי למוטט את השלטון הקיים, ומנגד - "שביתה" - אולי מזג האוויר שהשלטון מנסה לכפות והגיע הזמן שיצא לשביתה.


טרק פגז עם עליות ומורדות, התפוצצויות, לחישות וצרחות (בכיף קל לי לדמיין את זאק דה לה רוחה, סולן רייג' נותן בראש עם גרסה משלו מאחורי המיקרופון🎙️)


... הריפים הכבדים והסאונד הבלתי ניתנים לפספוס של מורלו ... ניטחים מכל עבר, כולל ריף נוסף שרץ ברקע ונשמע כמו סירנה🚔... מנגד הלחישות העדינות של נדיה שהופכות לצעקות זעם Pאנקיות "למהדרין" (אנגלית/רוסית)... מבקשות לשים את ה"שיט הזה" של הסירנות על mute ... "מתנצלת" שהקיאה על מדי השוטרים ... מתריסה בפניהם שיקראו לה daddy/mama בזמן שיללקקו לה את המגפיים👢 בעתיד... מקווה שיום אחד יהפכו את מטה המשטרה הרוסית החשאית למוזיאון בו ילמדו על העוולות במתקיימות ברוסיה כיום.


גם הקליפ (סכנה לאפילפטים חחח), עם המילים המרצדות, האורות המהבהבים⚡ והדימויים שביימה האמנית הרוסיה (שפועלת מגרמניה) - קסטי הו Ksti Hu, הולם לפגז החתרני שיצא כאן. (הוידאו עובד רק הפריוויו מצונזר)


Enjoy! (...the Revolution)

O.Miz🎧



 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page