top of page

חדשות השבוע במוזיקה 3.7.22

מקבץ חדשות המוזיקה לשבוע שמתחיל ב- 3.7.22.


 

הרעש סביב השיר "Running Up That Hill" של Kate Bush מסרב להירגע. והפעם, השיר שזכה לערגה מחודשת בעקבות ההופעה בפסקול הסדרה המצויינת "Stranger Things", נכנס לספר השיאים של גינס כשהוא שובר 3 שיאים חדשים: 1. השיר שלקח לו הכי הרבה זמן להגיע למקום הראשון, כמעט 37 שנים מאז צאתו. 2. קייט בוש הפכה לזמרת הכי מבוגרת שכבשה את צמרת המצעד הבריטי. 3. ההפרש הכי גדול בין שני סינגלים של אומן שהגיעו למקום הראשון מאז סינגל הבכורה שלה "Wuthering Heights" שהגיע למקום הראשון בשנת 1978. אבל זה לא הסוף. השיר הפך השבוע לשיר הכי מושמע על פני כדור הארץ והכניס לקייט בוש 2.3 מליון דולר מתמלוגים.

 

להקת "Whitesnake" ביטלה את סיבוב ההופעות האירופאי שלה בשל בעיות בריאותיות מתמשכות של חבריה. בסוף החודש שעבר ביטלה הלהקה שלוש הופעות בסיבוב עקב זיהום בסינוס ובקנה הנשימה של David Coverdale. הגיטריסט Reb Beach החמיץ גם הוא מספר הופעות בחודש שעבר וב- 25 ביוני ביטלה הלהקה את הופעתה בפסטיבל "Rock Imperium" בספרד בשל העובדה שהמתופף Tommy Aldridge לא חש בטוב ונאלץ להחמיץ את ההופעה הראשונה אי פעם בקריירה שלו.


 

הסופרגרופ "Crosby, Stills & Nash" מחזירים את המוזיקה שלהם לספוטיפיי אחרי כחצי שנה בה אלבומיהם לא היו שם. כזכור, קרוסבי, סטילס ונאש ביקשו להסיר את המוזיקה שלהם מספוטיפיי בעקבות התבטאויות של השדרן ג'ו רוגן בנושא נגיף הקורונה וכהזדהות עם חברם Neil Young שעשה זאת עוד לפניהם. מעניין שלעומתם Neil Young ממשיך עדין עם החרם על ספוטיפיי.

 

הגיטריסט Carlos Santana התעלף במהלך הופעה שנערכה במישיגן ארה"ב. הוא פונה מהבמה מאחורי פרגוד שנפרש כדי להגן על פרטיותו והובהל לבית החולים. מצבו טוב, אך ההופעות הבאות שלו בוטלו.


 

גם Axl Rose סולן "Guns N' Roses" לא חש בטוב במהלך הופעת הלהקה שנערכה באיצטדיון "Tottenham Hotspur" ונותר ללון בו לאחר ההופעה, כי במצבו לא היה מסוגל להגיע למלון. אבל אל דאגה, אקסל חזר לאותה במה לילה אחד מאוחר יותר לאחר שמצבו השתפר ואפילו סיפר לקהל שהוא לן באיצטדיון בליל אמש. ראו כאן.


 

*** זהירות ספויילר *** למי מכם שצופה בסדרה המעולה "Stranger Things" אשר סיפקה לא מעט כותרות בהקשר ל- "Kate Bush", אז אחת מהסצנות האדירות של פרק הסיום כוללת את השיר "Master Of Puppets" של להקת "Metallica". במהלך הסצינה אחת הדמויות האהובות בעונה - אדי מאנסן - המטאליסט שבמהלך העונה הביע את אהבתו לז'אנר בשלל דרכים, החל מז'קט של Ronnie James Dio דרך סיכה של "W.A.S.P." ועד קסטה של "Iron Maiden", מנגן חלקים מהשיר על הגיטרה שלו ברגע שיא שמדגיש את העוצמה של המוזיקה. חברי "Metallica" הגיבו לסצינה בדף הפייסבוק שלהם וציינו כך:

"The way The Duffer Brothers have incorporated music into Stranger Things has always been next level, so we were beyond psyched for them to not only include “Master of Puppets” in the show but to have such a pivotal scene built around it. We were all stoked to see the final result and when we did we were totally blown away..."

וזה ממש לא סוף הסיפור, כי הבאז סביב השיר בן 8 הדקות העלה את כמות ההשמעות שלו בשירותי הסטרימינג ב- 400% ואפילו הביא אותו למצעדים, 36 שנה אחרי ששוחרר לראשונה.


 

זוכרים איך בעבר סיפרנו לכם שההופעה האחרונה של Nick Cave בארץ הרגישה לנו כמו תפילה? (אם לא, הנה דוגמא פה) אז הנה הוא האזין לנו, שמע את מה שאמרנו והוציא לאור 8 "מזמורים" בהם הוא מדקלם קטעי תפילה, על רקע מוזיקה מהפנטת מבית היוצר של Warren Ellis. אתם יכולים להאזין לתפילה המהפנטת כאן: Spotify


 

שימו לב, שימו לב! "זה לא תרגיל", אנחנו חוזרים "זה לא תרגיל", Roger Waters פתח את סיבוב ההופעות "This Is Not A Drill", שיכלול ככל הנראה גם מנה הגונה של השמצות נגד ישראל. כבר בפתח ההופעה הוצגו על המסכים הדברים הבאים שמהווים הצהרת כוונות רצינית:

If you're one of those "I love Pink Floyd, but I can't stand Roger's politics" people, you might do well to fuck off to the bar right now.


 

הגיטריסט Manny Charlton, אשר היה חברת להקת "Nazareth" ממועד הקמתה ועד לשנת 1990 וניגן בין היתר באלבומים כמו "Razamanaz", "Loud 'n' Proud" ו- "Hair of the Dog", הלך לעולמו והוא בן 80. צ'רלטון היה הבחירה הראשונה של Axl Rose להפקת האלבום "Appetite for Destruction", הוא גם הפיק את הדמואים הראשונים לחלק מהשירים וגירסאות אלה נכללות במהדורה המורחבת של האלבום משנת 2018.


 

כמה חיכינו לזה.... "Journey" חוזרת עם "Freedom", האלבום הראשון שלהם מזה 11 שנים. אחרי שזכתה לעדנה במהלך הקורונה לאחר ששירם "Don't Stop Believin" חצה את רף מיליארד ההאזנות בספוטיפי ולאחר שנהנו מערגה נוספת לאחר ששירם "Separate Ways (Worlds Apart)" זכה לרמיקס שנכנס לפסקול הסידרה המדוברת "Stranger Things", אנחנו מקבלים את האלבום ה- 15 של הלהקה אשר נשמעת רעננה, מרגשת, מוכרת ובטוחה בעצמה.


להאזנה: Spotify


 

עוד להקה גדולה שחוזרת עם סינגל חדש מתוך אלבום חדש, הראשון מזה שש שנים, ואנחנו מדברים על "The Cult" ועל האלבום "Under the Midnight Sun", ה-11 של הלהקה שאמור לצאת ב- 7 באוקטובר. כסנונית ראשונה מתוכו, הלהקה משחררת היום סינגל וקליפ חדש בשם "Give Me Mercy".


 

גם Eric Clapton משחרר בהפתעה סינגל חדש בשם “Pompous Fool”, מנחשים על מי נכתב השיר? קלפטון מתח כבר בעבר ביקורת על ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, במיוחד על מדיניותו בכל הנוגע למגיפת הקורונה. כשג'ונסון הכריז לפני כשנה כי תידרש הוכחת חיסון בכניסה להופעות בבריטניה, הדבר עורר את זעמו של קלפטון ולח אותו לכתוב את השיר "This Has Ta Stop". כעת, קלפטון ממשיך עם המומנטום בשיר ביקורתי נוסף שחיציו מופנים נגד ג'ונסון. מישהו יכול לעדכן את קלפטון שג'ונסון כבר הפנים והתפטר?


 

הופעה של "Iron Maiden" שהיתה אמורה להתקיים אמש בבולוניה, איטליה (7 ביולי) בוטלה "בשל תנאי מזג אוויר קיצוניים, כולל סופות ברקים ורוחות עזות". מוקדם יותר השבוע הכריזה ממשלת איטליה על מצב חירום בחמישה אזורים בגלל בצורת ועליית טמפרטורות אשר גרמה בין היתר למפולת שלגים באיזור האלפים האיטלקים.


 

אביתר בנאי יוצא עם אלבום הופעה. בחורף 2021 הגיע אביתר להופעה בהפתעה במועדון "התדר" בתל אביב. הוא סיפר שחשש שאף אחד לא יגיע, בכל זאת הופעה בהפתעה, חורף וקורונה, אבל לאט לאט במקום התמלא והוא נשם לרווחה. עכשיו המופע הזה יוצא לאור כאלבום "Live". קבלו: Spotify


 

מפלצת הדת' מטאל השבדית "Amon Amarth" מוציאה לאור סינגל חדש שלהם "The Great Heathen Army", שיר הנושא מהאלבום החדש שלהם שאמור לצאת ב- 5 לאוגוסט. השיר מתאר את הקרבות בין הסקסונים לויקינגים והקליפ שלו מושפע גם הוא מהסדרה "Stranger Things" אשר פשוט השתלטה על החדשות השבוע. ניתן להבחין בכך בבירור החל מהגופן האדום שמלווה את הפתיח לקליפ ועד לאורות המהבהבים במרתף של שנות ה-80.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page