top of page

חדשות השבוע במוזיקה 01.01.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 01.01.23

 

הזמר Iggy Pop משחרר אלבום חדש בשם "Every Loser", אלבומו ה- 19 והראשון מזה ארבע שנים מאז "Free" שיצא בשנת 2019. האלבום כולל שפע של שיתופי פעולה וליין אפ עמוס כוכבים של "אגדות רוק": Chad Smith מרד הוט צ'ילי פפרז, הבסיסט דאף מק'קאגן מגאנז, המתופף Travis Barker מ-Blink 182, הגיטריסט Stone Gossard מפרל ג'אם, גיטריסט צ'ילי פפרז לשעבר, ג'וש קלינגהופר, Dave Navarro ואריק אייברי מג'יינס אדיקשן, והמתופף המנוח Taylor Hawkins.


להאזנה: Spotify

 

הזמר Peter Gabriel שיתף סינגל חדש, הראשון שלו מאז 2016. הוא נקרא "Panopticom" ויש לו פזמון ממש יפה!!! בריאן אנו מנגן על סינתנסייזר ואליו הצטרפו הבסיסט טוני לוין, המתופף מאנו קצ'ה והגיטריסט דיוויד רודס. גבריאל אמר שהשיר מבוסס על רעיון שעבד עליו הקשור למיזם ליצירת מאגר נתונים גלובלי ונגיש שיסייע לחבר קבוצה של אנשים בעלי דעות דומות, כדי לאפשר לעולם לראות את עצמו טוב יותר ולהבין יותר מה באמת קורה. "Panopticom" הוא השיר הראשון ששיתף גבריאל מתוך האלבום "I/O", עליו הוא עובד על פי הדיווחים כבר 20 שנה. כזכור, האלבום האחרון של גבריאל עם חומרים חדשים היה "Up" משנת 2002.

 

להקת ה- "Foo Fighters" פותחת לנו את השנה עם חדשות מרגשות ואופטימיות במיוחד!!!

לכבוד השנה החדשה 2023, הלהקה הוציאה פוסט מרגש בו היא משתפת את רגשותיה. הלהקה נפרדת משנת 2022 שמבחינתה הייתה שנה מאוד קשה וטרגית עם מותו של המתופף שלה Taylor Hawkins ומודה למשפחות, לחברים ולמעריצים על התמיכה. במסר מרגש, מספרת הלהקה שהיא הוקמה לפני 27 שנים מתוך כוח הריפוי של מוזיקה והמשכיות החיים ולמרות שהיא לעולם לא תהיה מה שהיא הייתה ללא טיילור, היא תמשיך להתקיים ובקרוב מאוד היא גם תופיע. אנחנו מתרגשים ומצפים...

 

צריך לא רק אומץ אלא גם כשרון ועוצמה כדי לקחת קלאסיקה כזו ולעשות לה קאבר ומי אם לא אחת הווקאליסטיות הגדולות אם לא ה...ווקאליסטית של דורנו!!

להקת "Daughtry" החליטה לעשות קאבר לשיר "Separate Ways (Worlds Apart)" שהשבוע חגג 40 שנה ליום שבו הוא יצא כסינגל ולטובת המשימה המאתגרת והאמיצה הם ביקשו את העזרה מ- Lzzy Hale !!

השיר יצא בתחילה באלבומה של "Journey" משנת 1983, "Frontiers", ושימש כסינגל המוביל של האלבום. הסינגל כבש את המצעדים והגיע למקום הראשון במצעד ה-Hot Mainstream Rock Tracks של בילבורד והגיע למקום 8 ב-Billboard Hot 100. לאחרונה השיר זכה להתעוררות מחודשת לאחר שיצא כפסקול הטריילר של העונה ה-4 בסדרה "Stranger Things".


 

אם כבר "Journey", אז יותר מ-42 שנים לאחר שעזב, הקלידן Gregg Rolie חוזר ללהקה, כך אישר מייסד הלהקה Neal Schon. שון, הכריז על סיבוב הופעות לרגל 50 שנה ללהקה בעמוד הפייסבוק שלו. אחד המעריצים הגיב לפרסום וכתב שהוא מקווה שגרג רולי יופיע בסיבוב והתשובה של שון לא איחרה לבוא, כשכתב "אתה תראה אותו". החדשות הטובות האלה מגיעות לאחר שבועות של מריבות פומביות בין שון לקלידן ג'ונתן קיין, מחליפו של רולי, שבה האשימו זה את זה בפגיעה במותג "Journey". שון הוציא אפילו צו מניעה כנגד ג'ונתן קיין, לאחר שהקלידן ביצע את השיר "Don't Stop Believin" באירוע של הנשיא לשעבר טראמפ.

 

לפי הדיווחים, פסל של סולן להקת רמשטיין, Till Lindemann, נגנב בגרמניה. הפסל הוצב בעיר רוסטוק, בסמוך לשכונת אוורסגן בה גדל הזמר, לכבוד יום הולדתו ה-60. הפרסום הגרמני NDR שיתף את החדשות וציין שמשטרת רוסטוק קיבלה דיווח שהפסל נגנב בסביבות השעה 10:00, וכרגע הם מנסים למצוא עדים שאולי ראו את הגניבה מתרחשתאז אם הייתם עדים לפשע, נא לפנות למשטרה המקומית...


(Photo: Francesco Castaldo)

 

מזל טוב ל- "Metallica", שכן השיר המושמע ביותר בספוטיפיי, "Enter Sandman", עבר את רף מיליארד הסטרימינג. זה יחסית מאוד משמעותי, במיוחד בעולם הרוק, שבו כמות השירים שהגיעו לרף הזה היא עדיין מינימליסטית.

ומטאליקה מצטרפת ל...

AC/DC ("Highway to Hell," "Back in Black," "Thunderstruck"), Arctic Monkeys ("Do I Wanna Know?"), Bon Jovi ("Livin' on a Prayer"), Fleetwood Mac ("Dreams"), Journey ("Don't Stop Believin'"), Linkin Park ("In the End" and "Numb"), Lynyrd Skynyrd ("Sweet Home Alabama"), Maneskin ("Beggin'"), Nirvana ("Smells Like Teen Spirit"), Oasis ("Wonderwall"), Panic! at the Disco ("High Hopes"), Queen ("Bohemian Rhapsody," "Don't Stop Me Now," "Another One Bites the Dust" and "Under Pressure"), Radiohead ("Creep"), Red Hot Chili Peppers ("Under the Bridge" and "Californication"), The Killers ("Mr. Brightside"), The Police ("Every Breath You Take"), The White Stripes ("Seven Nation Army")

 

באופן כנראה קוסמי משהו, בית משפט בקליפורניה דחה ללא משוא פנים תביעה משנת 2021 של הדוגמנית אשלי מורגן סמיתליין שהאשימה את בריאן וורנר (המכונה מרילין מנסון) בתקיפה מינית ועוד סעיפים אחרים. זאת בדיוק ביום שבו מרלין חוגג את יום הולדתו ה-53. באוקטובר, ג'יי אלוונגר פרש מתפקיד עורך הדין של סמיתליין. היא לא עמדה במועד האחרון (עד דצמבר) לרכוש ייצוג חדש או לייצג את עצמה, מה שהוביל להחלטת דחיית התביעה של בית המשפט.


(Photo: Leon Bennett)

 

אגדת המטאל הבריטית "Iron Maiden" זכתה לכבוד ב-12 'חותמות מיוחדות' משלה על בולי ה- Royal Mail.

החותמות החדשות: שמונה מהן מציגות את כל חברי הלהקה הנוכחיים, וארבעה מהן חולקות כבוד לקמע של הלהקה, אדי. בכך הם הפכו ללהקה (המוזיקלית) החמישית בלבד שמופיעה בגיליון בולים ייעודי, בעקבות הביטלס ב-2007, "פינק פלויד" ב-2016, "קווין" ב-2020 והרולינג סטונס ב-2022.


 

ומהמלכה נעבור למלך. אז אחרי שנבחר לפני שנתיים כגיטריסט הטוב בכל הזמנים (ראו כאן) השבוע קיבל Brian May בן ה- 75 תואר אבירות על תרומתו למוזיקה ולצדקה. בכל שנה לקראת ערב השנה האזרחית החדשה, מפרסם ארמון בקינגהאם את רשימת מקבלי תואר האבירות והשנה עושה זאת לראשונה המלך צ'רלס השלישי. ד"ר בריאן מיי הוא בין מקבלי התואר "אביר במסדר האימפריה הבריטית" ומעתה ייקרא סיר בריאן מיי.

 

מגזין ה"רולינג סטון" מפרסם את רשימה מעודכנת של 200 הזמרים הכי גדולים בכל הזמנים, והיא אפילו יותר תמוהה מהרשימה הקודמת. ניכר שהמגזין הוותיק עשה ניסיון לייצר רשימה מגוונת מבחינת סיגנונות מוזיקליים, כשהוא מדרג זה לצד זה זמרי מטאל כמו Ozzy Osbourne, Rob Halford ו- Ronnie James Dio, זמרי גראנג' כמו Kurt Cobain ו- Chris Cornell וענקי רוק קלאסי כמו Roger Daltrey, Paul McCartney ו- Freddie Mercury. עם זאת לעניות דעתנו הרשימה כוללת לא מעט בחירות הזויות שבאו על חשבון זמרים גדולים. לרשימה המלאה ראו כאן:

 

אם כבר הזכרנו את Ozzy Osbourne, אז השבוע הוא הפך להיות סבא לנכד ראשון מביתו Kelly Osbourne. לאוזי שלושה ילדים עם אשתו שרון אוסבורן. הבכורה Aime שנולדה בשנת 1983, קלי שנולדה באוקטובר 1984 וג'ק שנולד בנובמבר 1985. ג'ק כבר אבא לשלוש בנות, מיני, פרל ואנדי וכעת Kelly הביאה לו נכד ראשון עם שרון, בשם סידני. לאוזי יש עוד חמישה נכדים מנישואיו הקודמים, עם תלמה ריילי, עמה יש לו שלושה ילדים, ג'סיקה, אליוט ולואי. עד שנשיג תמונה של אוזי עם נכדו החדש, קבלו תמונה שלו עם נכדותיו מבנו ג'ק.

(Photo: Jack Osbourne Instagram)

 

להקת "Mr. Big" מתאחדת. הזמר Eric Martin הכריז אתמול שהלהקה מתאחדת לסיבובי הופעות במהלך 2023 וכי יש להם מתופף פנומנלי חדש... הלהקה הוקמה בלוס אנג'לס בשנת 1988, והייתה מורכבת ממרטין (שירה), פול גילברט (גיטרה), בילי שיהאן (בס) ופאט טורפיי (תופים). בשנת 2002, הלהקה התפרקה, אך התאחדה שוב בשנת 2008. עם זאת, המתופף טורפיי הלך לעולמו בשנת 2018, מה שהוביל להתפרקות הלהקה. במהלך ראיון שנערך לאחרונה עם "The Metal Voice", חשף מרטין שקאמבק של "Mr. Big" עומד על הפרק בשנת 2023 עם מתופף חדש.

 

דאגה למצבו הבריאותי של Steven Tyler. סטיבן טיילר ביטל את הופעתו בגאלה "Power Of Love" בלאס וגאס בחודש הבא. סולן "Aerosmith" היה אמור להופיע באירוע שמגייס כסף למרכז "קליבלנד קליניק", אבל מנהלו מסר ל-Las Vegas Review-Journal שהוא לא ישתתף עקב בעיות בריאותיות. כזכור, בחודש נובמבר האחרון הודיעה "אירוסמית'" כי היא מבטלת את יתר ההופעות שנותרו בלאס וגאס עקב מצב בריאותו של Steven Tyler. בתחילה הלהקה נאלצה לבטל שתיים מהופעותיה המתוכננות באולם "Dolby Live" בפארק MGM (2, 5 בדצמבר) לאחר שהסולן סבל ממחלה. הלהקה כבר ביצעה 12 קונצרטים והייתה אמורה לנגן צמד הופעות אחרונות בווגאס ב- 8 וב- 11 בדצמבר, אך הודיעה כי גם הופעות אלה לא יתקיימו בעצת רופאיו של סטיבן. כעת אנחנו מבינים שמצבו של טיילר לא יאפשר לו להופיע בחודשים הקרובים ואנו שולחים לו מכאן איחולי החלמה מהירה.

 

אם כבר הזכרנו את Steven Tyler אז השבוע הוגשה נגדו תביעה כספית על בסיס תקיפה מינית שביצע לכאורה בנערה עוד בשנות ה-70. ג'וליה מיסלי, כיום בת 65, אומרת בתביעה שהוגשה ביום שלישי לבית המשפט העליון בלוס אנג'לס כי טיילר השתמש במעמדו ובכוחו ככוכב הרוק כדי לתמרן, לנצל ולתקוף אותה מינית במהלך שלוש שנים. מיסלי טוענת שהיא פגשה לראשונה את טיילר אחרי יום הולדתה ה-16 כשהוזמנה מאחורי הקלעים בהופעה של "אירוסמית'" בפורטלנד בשנת 1973. טיילר היה אז בן 25. לפי התביעה, לאחר ההופעה טיילור לקח את מיסלי לחדרו במלון, שם ביצע בה "התנהגות מינית פלילית".


(Photo: Phillip Faraone/WireImage/Getty Images)

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט



 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page