top of page
תמונת הסופר/תFaceOff - עימות חזיתי

Alice In Chains - Rainier Fog

האלבום השישי של "Alice In Chains" מחזיר אותה למקורות, למקום בו הכל התחיל וגם המקום בו הסתיימה תקופה, "Rainier Fog" שוחרר ב-24 באוגוסט 2018 !! הוא מתקשר באופן ישיר ל-Layne Staley וגם לאירוע שהתרחש בהופעת ה-MTV Unplugged...


כשבאמתחתו 15 שנים של גמילה מאלכוהול וסמים החליט Jerry Cantrell וחבריו לאליס לחזור למקורות, למקום בו התרחשה סצנת הגראנג' מקום הולדתן וצמיחתן של להקות הגראנג' הגדולות.


את ההקלטות לאלבום החליטו לעשות חברי אליס באולפן "Studio X" המפורסם בסיאטל, היכן שהוקלט האלבום האחרון של הלהקה עם ליין בשנת 1995 וזה הנושא את שם הלהקה. בגיל הזה (54) סיפר ג'רי "אתה כבר לא מתרגש מחברות תקליטים, מלוחות זמנים, שיווק והפצה, אתה פשוט מגיע ועושה את העבודה" (אגב, את האלבום הקודם שלהם "The Devil Put Dinosaurs Here" הם מימנו בעצמם). חברי ההרכב הגיעו לאלבום הזה עם "דף חלק", ללא הכנות מוקדמות או רעיונות מגובשים. הם החליטו להתחיל באולפן הזה את תהליך הכתיבה כדי לקבל השראה.


בהמשך להתפתחות של William DuVall בהרכב, אשר מזכירה מאוד את ההתפתחות של ליין, כאן דובל מקבל יותר מקום ומשתתף בכתיבה של הטקסטים והמוסיקה. ג'רי סיפר שברוב המקרים, בעיקר באלבומים האחרונים, זה היה החלק המאתגר אצלו. הוא לא יכול היה לכתוב שוב על אביו, לכתוב שוב על אחיו או על החברה שנפרד ממנה וכבר נגמרו ימי ההתמכרות והקשים. לא קשה לחפש נושאים שמטריפים, מרגשים או נוגעים בו, אבל בכל זאת זה היה מאוד מאתגר עבורו. כאן דובל הגיע לעזרה, ומעבר לנוכחות היותר משמעותית בשירה הוא בא לידי ביטוי גם בכתיבה.


האלבום הוקלט ברובו באולפן "Studio X", אך הקלטות נוספות התקיימו בחמישה אולפנים נוספים. אחד האולפנים היה ביתו של ג'רי וכאן מגיע הקשר להופעת ה-MTV Unplugged. סיפרנו לכם בסיקור על הופעת האנפלאגד, שג'רי כמעט ולא עלה להופיע. באותו היום הוא אכל נקניקיה מקולקלת וסבל מהרעלת מזון קשה שכמעט השביתה אותו לגמרי. אז כאן הסיפור חוזר על עצמו... במהלך ההקלטות לאלבום ג'רי היה צריך לקחת הפסקה על מנת להשתתף במסיבת יום ההולדת של Sammy Hagar (מ"ואן הלן") שהתקיימה במקסיקו. כנראה שבמהלך המסיבה הוא אכל משהו לא טוב וחטף הרעלת מזון קשה שהשביתה אותו לשישה שבועות. מאחר והוא לא רצה לעכב את הלהקה ואת יציאת האלבום, הוא החליט להמשיך את הקלטות, הוא הזמין את טכנאי ההקלטות Paul Figueroa לביתו והמשיך משם.


דיברנו על כך שהאלבום הזה הוא חזרה למקורות ובעיקר לעיר שבה הכל התחיל. מלבד האולפן בו הוקלט האלבום, הלהקה קיימה עוד מחווה עם שם האלבום ושיר הנושא. שם האלבום הוא מחווה להר הוולקנו "Mount Rainier" שחולש על כל אזור Seattle-Tacoma. בעטיפת האלבום ניתן לראות משולש מעין הר עם "עין האלוהים" במרכזו כשערפל סביב היא צופה על כולם.

האלבום נפתח עם השיר "The One You Know" שמוביל אותו ריף כבד, חזק ובלתי נגמר. השיר ששוחרר כסינגל ראשון מהאלבום הוא בהשראת מותו של David Bowie. ג'רי סיפר שהשיר לא מזכיר בכלל את השיר של בואי "Fame" אך הוא זה שנטע בו את ההשראה לכתיבת השיר.


השיר השני באלבום "Rainier Fog" שנושא את שם האלבום הוא מחווה לסצנת הגראנג' ממנה יצא ההרכב המדהים הזה. המחווה היא על כל מה שהתרחש באותה סצנה, מהיכן שהם הגיעו, מה שעיצב אותם, כל הניצחונות וכל הכשלונת. ג'רי ושאר חברי הלהקה קברו הרבה חברים מאותה תקופה והוא סיפר שקשה לו לדבר כל הזמן על החברים שאיבד ועל הצער.


השיר הבא "Red Giant" מאוד מזכיר את השירים הראשונים של הלהקה עם הריף הכבד והדינמיקה השקטה והקצב הזוחל. יש אומרים שהאלבום הזה בכלל נשמע כמו חזרה לסגנון האלבומים הראשונים של הלהקה מבחינת הסאונד, הריפים והמלודיה.

(Photo: Johnny Buzzerio)


השיר הרביעי באלבום "Fly" שממש מזכיר את שירים קודמים של הלהקה אבל יש שם קטע סולו קצר ומעלף !!

בשיר "Drone" מתארח הגיטריסט Chris DeGarmo שהיה בלהקת "Queensrÿche", אף היא במקור מסיאטל. ג'רי סיפר (ואנחנו לא יודעים אם להאמין לו) שהוא התקשה עם החלקים של הגיטרה האקוסטית אז הוא פנה לכריס חברו הטוב שבמקרה היה בסביבה באותו זמן.


נקפוץ לשיר "So Far Under" שכולו (הטקסטים והמוסיקה) נכתב ע"י דובל, הוא אפילו מנגן את הסולו גיטרה בשיר. השיר שיצא כסינגל שני מהאלבום הוא השיר הראשון של אליס שלא נכתב ע"י ג'רי או ליין אלא נכתב כולו ע"י דובל. ישנה פרשנות שאומרת שהטקסט של השיר משקף את המלחמות וההתמודדויות הקשות שחווה דובל מול מעריצי הלהקה כשהגיע למלא את מקומו של ליין.


אם דיברנו על המחווה של האלבום הזה לסצנת הגראנג' בכל מיני אספקטים אז השיר הבא באלבום "Never Fade" הוא שיר שנכתב ע"י ג'רי (מוסיקה) ודובל (מילים). המוסיקה הייתה שם אבל ג'רי לא מצא טקסט מתאים, יום אחד דובל נשאר באולפן לבד עד שעה מאוחרת והחל לכתוב את השיר. הוא סיפר שאת ההשראה הוא קיבל ממותה של סבתו וממותו של כריס קורנל. השיר הוא מחווה לכל החברים מסיאטל שהלכו לעולמם, חברים שלעולם לא ישכחו.


האלבום מסתיים בשיר "All I Am", שבע דק' ארוכות של Hard Rock שלפי ג'רי משקפות את הצלקות שנושא עליו לוחם אחרי כל המאבקים הקשים שהוא עבר לאורך השנים, הצלקות שעיצבו את אופיו ומשקפות את מה שהוא.

סיום מעניין עם התבוננות פנימית!

האלבום הגיע למקום ה-12 בבילבורד 200, הצלחה עצומה ללהקה שאמנם יש לה מוניטין ענק אך לא שחררה אלבום במשך חמש שנים. הלהקה הייתה גם מופתעת מהצלחת האלבום באירופה, שם הוא כבש את חמשת המקומות הראשונים במצעדים השונים בבריטניה, גרמניה, שווייץ ועוד. האלבום גם העניק ללהקה מועמדות לגראמי בקטגורית Best Rock Album באותה שנה.

אתם מוזמנים להאזין לאלבום שכולו מחווה לסצנת הגראנג' בסיאטל ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

237 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page