top of page

Cliff Burton First Rehearsal With Metallica

ב- 28 לדצמבר 1982 ערך Cliff Burton את החזרה הראשונה שלו עם להקת "Metallica".

(Photo: Brian Lew, Official Metallica Website)


ביום זה James Hetfield נענה למודעה בעיתון ה- "LA Recycler" אותה פירסם Lars Ulrich והשניים החלו לנגן יחד, לאחר שצירפו את חברו ושותפו לדירה של הטפילד - הבסיסט Ron McGovney ואת הגיטריסט Dave Mustaine.


עם זאת, תוך זמן קצר התגלו החסרונות המוזיקליים של Ron McGovney, עליהם נוספו הויכוחים והחיכוכים האישיים שהיו לו עם חבריו ללהקה. הדבר הזה הוביל את שלושת החברים הנותרים להתחיל לחפש בסיסט חדש.


לא רחוק משם, כ- 30 ק"מ מחוץ ל"סן פרנסיסקו" עשה Cliff Burton את צעדיו הראשונים עם להקת "Trauma", אליה הצטרף בשנת 1982. הוא אפילו הקליט את השיר "Such a Shame" אשר הפך ללהיט ונכלל באלבום האוסף "Metal Massacre II" של חברת התקליטים "Metal Blade Records".


מי שהמליץ לחברי "מטאליקה" על Cliff Burton היה Brian Slagel - מייסד "Metal Blade Records", אשר גם היה אחראי להוצאת ההקלטה הראשונה אי פעם של "מטאליקה" באוסף "Metal Massacre I".


בסוף אוקטובר 1982 הלכו James Hetfield ו- Lars Ulrich לחזות ב- Cliff Burton מנגן עם להקתו. והם מיד הבינו שהם מצאו את המחליף ל- Ron McGovney.


קליף ניגן שם את קטע הסולו שיהפוך בהמשך לקטע האינסטרומנטלי "(Anesthesia (Pulling Teeth". ג'יימס ולארס היו המומים מנגינתו. הנוכחות הבימתית הפרועה שלו ונגינת הסולו על גיטרת הבס באצבעות חשופות כאילו הייתה גיטרה מובילה גרמה להם לשמוט את הלסתות לריצפה. הם היו בטוחים שהוא מנגן את הסולו על גיטרה וספרו שוב ושוב את המיתרים כשהם מסרבים להאמין שהסולו נוגן על גיטרת בס.


הם ידעו שזה האיש שהם צריכים בלהקה והחלו לחזר אחריו כדי שיצטרף אליהם.


למרבה המזל, לקליף נמאס קצת מלהקתו "טראומה" אבל היה לו תנאי אחד. שהלהקה תעבור מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, עיר הולדתו. זה התאים לחברי "מטאליקה" אשר סיפרו שתמיד הרגישו "אאוטסיידרים" בלוס אנג'לס ולעומת זאת ההופעות שלהם ב- Bay Area בסן פרנסיסקו זכו לתשבחות. הלהקה הסכימה.


הדבר היחיד שנותר היה לבשר למקגובני שהוא מחוץ ללהקה. ההזדמנות הגיעה כשמאסטיין שפך בטעות בירה על הפיקאפים של גיטרת הבס של מקגובני. אחרי ויכוח אלים וסוער מקגובני העיף את הלהקה מחדר החזרות המאולתר שלהם שהיה בבעלות הוריו וזה כבר היה "הקש האחרון".


מקגובני ניגן את הופעתו האחרונה של מטאליקה ב-30 בנובמבר 1982 בסן פרנסיסקו. אחרי הופעה הוא עוד הצליח לראות את חבריו ללהקה מסתודדים עם קליף. פחות מחודש לאחר מכן, הטפילד, אולריך ומאסטיין העמיסו את הציוד שלהם לתוך קרוואן ופנו צפונה לסן פרנסיסקו.


הם התמקמו בבית שקיבל את הכינוי "MetalliMansion" שם גם נערכה החזרה הראשונה של הלהקה עם ברטון ב- 28 לדצמבר 1982. זה היה ביתו של חברם Mark Whitaker אשר גם ניהל את "Exodus" והוא שימש גם כמטה הלהקה במשך שלוש וחצי השנים הבאות.

הופעתו הראשונה של Cliff Burton עם "מטאליקה" נערכה כשלושה חודשים לאחר מכן ב- 5 למרץ 1983. השאר כבר היסטוריה.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page