top of page

Cliff Burton 1st Show with Metallica

ב- 5 למרץ 1983 הופיע Cliff Burton לראשונה עם "Metallica" על הבמה.

(Photo: Metallica Twitter)


ההופעה נערכה במועדון בשם "Stone" בסן פרנסיסקו שב- "Bay Area" אשר היום, במבט לאחור, נראה שניתן לכנותו כאיזור בו נולד ז'אנר הת'ראש מטאל.


קליף הצטרף ללהקה בדצמבר 1982 והחליף את הבסיסט Ron McGovney.


זו אחת ההופעות היחידות שלו על הבמה עם הגיטריסט Dave Mustain אשר יועף מן הלהקה כחודש לאחר מכן. עוד על-כך, ניתן לקרוא כאן: Dave Mustaine Fired From Metallica.


ההופעה נערכה זמן קצר לאחר שהלהקה עברה להתגורר בסן פרנסיסקו. כזכור, קליף נפגש לראשונה עם James Hetfield ו- Lars Ulrich כשהופיע במועדון "Whiskey A-Go-Go" עם להקתו דאז. הוא ניגן שם את קטע הסולו שיהפוך בהמשך לקטע האינסטרומנטלי "(Anesthesia (Pulling Teeth". ג'יימס ולארס היו המומים מנגינתו של קליף. הם היו בטוחים שהוא מנגן את הסולו על גיטרה וספרו שוב ושוב את המיתרים כשהם מסרבים להאמין שהסולו נוגן על גיטרת בס. הם כמובן הזמינו אותו מיד להצטרף ללהקתם. קליף הסכים אך בתנאי אחד. שהלהקה תעבור מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו, עיר הולדתו. הלהקה הסכימה וזה מה שהוליד את ההופעה ההיסטורית שנערכה במועדון ה"סטון".


באותו ערב היסטורי, ניגנה הלהקה 12 השירים רובם ככולם יכללו בסופו של דבר באלבום הבכורה Kill 'Em All, למעט "Hit the Lights". שיר הפתיחה, "The Mechanix", עובד מחדש ברגע ש- Kirk Hammett יצטרף ללהקה, ושמו ישונה ל- "The Four Horsemen". מאסטיין ישמור על השיר קרוב לגרסה שנוגנה באותו ערב ומספר שנים לאחר מכן הוא כבר יכלל באלבום הבכורה של "מגאדת'" "Killing Is My Business...". קשה להאמין אבל ההופעה ההיסטורית הזאת תועדה בבוטלג שהוקלט באותו ערב. אחד מרגעי השיא הופעה היה כמובן מופע הבכורה של Cliff Burton עם קטע הסולו שיהפוך ברבות הימים לקטע האינסטרומנטלי "(Anesthesia (Pulling Teeth". למעוניינים להאזין להיסטוריה, אתם מוזמנים להריץ לדקה 35 לערך.


רשימת השירים שנוגנו באותו ערב:

1. The Mechanix

2. Phantom Lord

3. Jump In The Fire

4. Motorbreath

5. No Remorse

6. Seek & Destroy

7. (Anesthesia) Pulling Teeth

8. Whiplash

9. Am I Evil?

10. The Prince

11. Blitzkrieg

12. Metal Militia

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page