top of page

Guns N' Roses - G N' R Lies

האלבום החצי אקוסטי והחצי שערוריתי "G N' R Lies" של "Guns N' Roses" שוחרר ב-29 לנובמבר 1988.


למרות שהאלבום הזה נוצר מתוך מניע מסחרי ובמטרה לנצל את ההצלחה המטורפת של אלבום הבכורה של הלהקה "Appetite For Destruction", הוא הביא מספר שירים אלמותיים, מרגשים אך גם כמה שערוריתיים.


אז שנה אחרי אלבום הבכורה שזכה להצלחה פנומנאלית, דחפה חברת התקליטים את הלהקה להוציא עוד אלבום על מנת לסחוט קצת יותר מזומנים מהמטאור הזה שיש להם בידיים.


גאנז בדיוק סיימו את סיבוב ההופעות של אלבום הבכורה והיו גמורים ושחוקים, אז כדי לצאת לידי חובה הם לקחו את ה-EP הראשון שלהם "Live ?!*@ Like a Suicide" שיצא שנה לפני אלבום הבכורה, הוסיפו לו ארבעה שירים נוספים בביצועים אקוסטיים ושחררו זאת על גבי CD. (אנחנו חייבים לציין שככאלה שנכחו בהופעה הראשונה שלהם בארץ, שילוב של המילים, אקוסטי ולצאת לידי חובה עושה לנו לא טוב בגוף!!)


החלק הראשון...

הוא ה-EP שהזכרנו וכלל ארבעה שירים, "Reckless Life" שיר של להקתם הקודמת של סלאש ואקסל Hollywood Rose, השיר "Nice Boys" שהוא קאבר לשיר של להקת רוק אוסטרלית בשם "Rose Tattoo", הקטע "Move to the City" שהוא שיר מקורי של גאנז ו-"Mama Kin" שהוא קאבר לשיר של "Aerosmith".


זהו ללא ספק כרטיס ביקור חזק שיצא לפני אפטייט, הוא מציג לעולם את הצליל הייחודי של סלאש ואת הקול המיוחד והייחודי של אקסל. EP שמראה את היכולות של הלהקה לצד הלהקות מהן היא הושפעה.


החלק השני...

הוא החלק המעניין...


ארבעה שירים אקוסטיים שנפתחים עם השיר האלמותי, הסינגל הראשון והיחיד שיצא מהאלבום, שמעבר לשידורו הבלתי פוסק ב-MTV הוא נוגן במשך שעות בתחנות הרדיו השונות, "Patience". השיר הזה כל-כך אדיר שגרסאת קאבר שלו שבוצעה ע"י כריס קורנל שוחררה רק ב-2020, מספר שנים לאחר מותו. השיר הזה נותן טעימה למה שגאנס הופכת להיות באלבום הכפול "Use Your Illusion I & II".


השיר הבא הוא "Used to Love Her", איזי סיפר שהוא נכתב על שיר מעצבן שהוא שמע ברדיו על בחור שבוכה על בחורה וסלאש סיפר שהוא שיר על הכלב של אקסל. אין לדעת מה נכון אבל השיר קאנטרי המעט קריפי הזה מציג את אי-קיומם של מחסומים שעומדים בפני הלהקה.


השיר הבא "You're Crazy" הופיע באפיטייט בגרסתו הכסחיסתית, כשכאן הוא מקבל את גרסתו המקורית או לפחות הראשונית, מופשט לגמרי מהדיסטורשנים ומקבל קצב איטי בהרבה שגורם לנו לחשוב איך היו נשמעים השירים האחרים באפטייט בגרסתם המקורית.


אם הזכרנו לפני כן מחסומים ושערוריות, אז השיר שסוגר את האלבום "One in a Million" יצר שערורייה מאוד גדולה, ספק אם היה שורד בזמנים של היום, אבל גם גורם לנו לחשוב איפה עובר הגבול בין חופש הביטוי היצרתי לבין פגיעה באחר. בשיר הזה אקסל משתמש בביטויים גזעניים, שוביניסטים והומופוביים. הוא ניסה לצאת מזה בכל מיני דרכים כשהוא לא באמת מתנצל או מספק הסבר מקובל אבל הוא יצר הרבה רעש וביקורת כלפי הלהקה בעקבות השיר הזה. אפילו באלבום עצמו יש בקשת סליחה אך היא נשמעת די לקונית.


עטיפת האלבום עוצבה בסגנון עמוד שער של "צהובון" כשהכיתוב מציג את שמות השירים עם תאור קצר, כתבות דימיוניות ותמונות של חברי הלהקה.


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page