top of page

Steve Hackett

הוא אומנם מגיע מז'אנר הפרוגרסיב אך נגינתו השפיעה אפילו על Eddie Van Halen.

הוא אולי לא מפורסם כמו חבריו ללהקת "Genesis", אבל הוא הכי פורה מביניהם ומשחרר עד היום אלבומים מעולים.

יש לו שורשים יהודיים והוא שיתף פעולה עם כל-כך הרבה אומנים, אפילו "Orphaned Land" הישראלים.

גבירותי ורבותיי, בואו להכיר קצת יותר את אחד מהגיטריסטים האהובים עלינו Steve Hackett:

(Photo: Tina Korhonen)


1. הוא נולד ב- 12 לפברואר 1950 בשם Stephen Richard Hackett בלונדון אנגליה, ויש לו שורשים יהודים מצד אמו.


2. הוא נולד יום אחד לפני חברו לג'נסיס Peter Gabriel.


3. אחיו הצעיר ג'ון האקט הינו נגן חליל שהשתתף באלבומי הסולו שלו.


4. בצעירתו למד האקט לנגן במפוחית ובחליל.


5. בגיל 12 הוא החל ללמד את עצמו לנגן בגיטרה.


6. ההשפעות המוזיקליות המוקדמות עליו היו מחד מוזיקה קלאסית ואופרה ומנגד אומנים כמו Peter Green, John John Mayall & the Bluesbreakers", Jimi Hendrix" ו- "The Beatles".


7. בין השנים 1968-1970 ניגן האקט בשלוש להקות שונות, עם אחת מהן - "Canterbury Glass"' אף הקליט בשנת 1968 אלבום.


8. בשנת 1970 עבר ללהקת "Quiet World" שם ניגן גם אחיו הצעיר ג'ון האקט בחליל. הלהקה שחררה באותה שנה את אלבום הקונספט "The Road".


9. האקט עזב את "Quiet World" עוד באותה שנה ופרסם מודעה בעיתון המלודי מייקר בה ציין כי הוא מחפש להקה. המודעה נענתה על-ידי Peter Gabriel אשר בדיוק חיפש יחד עם חברי להקת "ג'נסיס" מחליף לגיטריסט Anthony Phillips.

(Photo: Dennis Stone—Express)


10. גבריאל ייעץ להאקט להקשיב לאלבום "Trespass" שיצא בדיוק באותה השנה, לפני האודישן שיערך לו.


11. האקט כמובן עבר את האודישן והופעתו הראשונה עם ג'נסיס היתה ב- 24 לינואר 1971.


12. מיד עם כניסתו ללהקה סייע האקט בשינוי ועיצוב הצליל שלה, בין היתר הודות לסגנון הנגינה המאוד ייחודי שלו. בנוסף האקט היה זה שייעץ לחברי הלהקה לעשות שימוש בכלי המלוטורון.


13. האלבום הראשון שהקליט עם ג'נסיס היה "Nursery Cryme" משנת 1971, אשר כלל כמה סולואים בולטים, ביניהם זה שבשיר "The Musical Box" (החל מדקה 4:10).


14. בניגוד לסברה הרווחת האקט היה זה שעשה שימוש בטכניקת "Tapping" בנגינה על הגיטרה ולא Eddie Van Halen. האקט סיפר שאדי ואן הלן סיפר לו בעצמו כי נכח בהופעה של "ג'נסיס" בראשית שנות השבעים ושם למד מהאקט את הטכניקה.


15. בשנת 1972 שחרר יחד עם ג'נסיס את האלבום "Foxtrot" ובו מעבר לשותפות הרגילה לכתיבה, הוכיח את יכולותיו בהלחנה וביצוע הקטע הקלאסי "Horizons".


16. בשנת 1973 היה שותף לאלבום המופת "Selling England By The Pound", בו עשה האקט שימוש בטכניקת הטאפינג וכן בטכניקת "Sweep Picking" בשיר "Dancing with the Moonlit Knight". טכניקת הסוויפ פיקינג תתפרסם שנים לאחר מכן בין היתר על-ידי הגיטריסט Yngwie Malmsteen.


17. האלבום הזה כולל גם את אחד הסולואים גדולים של האקט וכנראה גם אחד הרגעים הגדולים בקריירה שלו, סולו הגיטרה האלמותי בשיר "Firth of Fifth" שהוכיח שלהאקט יש הרבה מעבר לטכניקה המדהימה שלו. יש לו כל-כך הרבה רגש בנגינה.


18. במהלך הקלטות האלבום הכפול "The Lamb Lies Down on Broadway" בשנת 1974, עבר האקט הליך גירושין.


19. לאחר עזיבתו של Peter Gabriel את ג'נסיס ומתוך מחשבה שהלהקה לא הולכת להמשיך ולהתקיים, הוא פנה להוצאת אלבום הסולו הראשון והמצוין שלו "Voyage of the Acolyte". באלבום השתתפו גם חבריו לג'נסיס Phil Collins ו- Mike Rutherford וכן אחיו ג'ון ואחת Sally Oldfield, אחות של...


20. האקט השתתף גם בשני האלבומים הראשונים של ג'נסיס בתקופת קולינס - "A Trick of the Tail" משנת 1976 ו- "Wind & Wuthering" משנת 1977, אך הוא הרגיש שהוא לא ממצה את כל היכולות שלו וכי לא מספיק רעיונות ושירים שהוא מביא ללהקה באים לידי ביטוי במוצר הסופי.


21. ההוצאה האחרונה של האקט עם ג'נסיס תהיה EP בשם "Spot the Pigeon" ששוחרר בשנת 1977 וכלל שלושה שירים שנכתבו במקור לאלבום "Wind & Wuthering" אך נותרו בחוץ.


22. לאחר סיום סיבוב ההופעות שליווה את האלבום "Wind & Wuthering" ובשלבי המיקסים לאלבום ההופעה "Seconds Out" עזב האקט את ג'נסיס בטענה שהוא צריך יותר חופש יצירה.


23. אלבום הסולו הראשון שלו אחרי ג'נסיס - "Please Don't Touch!" שוחרר בשנת 1978 ומי שהשתתף בו בין היתר בשירה היה Steve Walsh מלהקת "Kansas".


24. בשנת 1986 ייסד האקט יחד עם הקולגה שלו - גיטריסט להקת יס Steve Howe את הסופרגרופ "GTR". (קיצור של Guitar). הלהקה הוציאה באותה שנה אלבום שנכנס למצעד המכירות בילבורד 200 בארצות הברית למקום ה- 11 וכלל את הסינגל המצליח "When the Heart Rules the Mind".


25. בשנת 1986 הוא גם היה שותף לפרויקט "Box of Frogs" של יוצאי "היארדבירדס" Chris Dreja, Paul Samwell-Smith ו- Jim McCarty. בפרוייקט ניגנו גם Jimmy Page, Jeff Beck ו- Rory Gallagher בגיטרות.


26. בשנת 2001 השתתף האקט בפסקול הסרט "Outwitting Hitler".


27. האקט הוא ללא ספק אמן הסולו הפורה ביותר מבין חברי ג'נסיס. הוא שחרר תחת ידו לא פחות מ- 27 אלבומי אולפן, מתוכם אלבום אחד שכולו בסגנון בלוז וארבעה אלבומים בסגנון קלאסי.


28. בנוסף לאלבומי הסולו הנ"ל, בשנת 2000 הוציא האקט אלבום בו הוא משתף פעולה עם אחיו ג'ון האקט ונקרא "Sketches of Satie".


29. בשנת 2009 החל לשתף פעולה עם הרכב הג'אז רוק והפיז'ן ההונגרי "Djabe". הוא שחרר איתם עד היום 7 אלבומים.


30. בשנת 2012 הקים האקט יחד עם בסיסט להקת יס Chris Squire את הפרוייקט המצוין "Squackett", במסגרתו שחרר את האלבום "A Life Within a Day".


31. בנוסף האקט השתתף באלבומים של אומנים רבים ביניהם Orphaned Land", John Wetton, Ian McDonald, Steven Wilson, Steve Rothery ו- Alan Parsons.


32. קובי פרחי מ-"Orphaned Land" ומירה עוואד התארחו באלבומו "The Night Siren".


33. האקט נכנס להיכל התהילה של הרוקנרול בשנת 2010 יחד עם שאר חברי להקת "ג'נסיס".


34. נגינתו של האקט השפיעה על נגני גיטרה רבים ביניהם Eddie Van Halen, Alex Lifeson, Brian May, Steve Rothery ועוד.


35. ב- 5 למאי 2012 הופיע האקט בישראל בהאנגר 11, ובהחלט השאיר טעם של עוד...


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page