top of page

Lemmy

הקול המחוספס, זקן ה- Mutton Chops, כובע הבוקרים והמיקרופון התלוי...


בואו לקרוא על האס הכי חד בחפיסת הקלפים Lemmy Kilmister.

(Photo by: Robert John)


1. הוא נולד ב- 24 לדצמבר 1945 בעיר Stoke-on-Trent שבמחוז סטפורדשייר באנגליה בשם Ian Fraser Kilmister.


2. כשהיה בן 3 חודשים הוריו נפרדו. כשהיה בן 10, אימו התחתנה בשנית עם כדורגלן בשם ג'ורג' ויליס.


3. לאחר הנישואין עברה המשפחה לנסיכות וויילס שם Lemmy למד בבית ספר וולשי כאנגלי יחיד. זה גרם לו לחוות תחושת זרות.


4. הכינוי Lemmy ניתן לו באותו בית ספר וולשי, ויש האומרים שכינוי זה הגיע מהמשפט "lemmy (lend me) a quid", שכן Lemmy נהג להלוות כספים, למרות שהוא עצמו ציין שהוא אינו זוכר את מקור הכינוי.


5. בבית ספר הוא הבחין בילד עם גיטרה שהרבה בחורות הקיפו אותו. זה הספיק כדי לגרום לו החליט לקחת את הגיטרה של אימו לבית הספר, למרות שבתחילה לא ידע לנגן כלל.


6. בהמשך הוא לימד את עצמו לנגן בגיטרה ולאחר שמשפחתו עברה לעיר Conwy הוא היה חבר במספר להקות מקומיות, ביניהן "The Sundowners".


7. אחד התחביבים של Lemmy בילדותו היתה רכיבה על סוסים. הוא אפילו נטל שיעורי רכיבה.


8. בגיל 16 הוא נכח בהופעה של ה"ביטלס" במועדון "Cavern" המפורסם בליברפול. בעקבות אותה הופעה הוא למד לנגן בגיטרה את כל אלבומם הראשון, "Please Please Me" מתחילתו ועד סופו.


9. בהמשך הוא עבר לעיירה Stockport שבאיזור מנצ'סטר וניגן בלהקת "the "Rainmakers בה היה חבר 3 שנים.


10. בשנת 1965 הצטרף Lemmy ללהקת "The Rockin' Vickers" אשר שחררה 3 סינגלים לאחר שחתמה על חוזה עם "CBS".


11. בשנת 1967 הוא עזב את הלהקה ועבר ללונדון. בתקופה זו הוא חלק דירה עם Noel Redding הבסיסט של "The Jimi Hendrix Experience" ועם Neville Chesters מנהל הדרכים של ההרכב. זה סייע לו לקבל עבודה כפועל במה וכאיש צוות ההופעות של Jimi Hendrix ושל להקת "The Nice", בה היה חבר בין היתר קית' אמרסון.


12. בשנת 1968 הוא הצטרף ללהקת הפסיכדליה "Sam Gopal" תחת השם Ian Willis. הם שחררו את האלבום "Escalator" ולמי כתב חלק מהשירים, ניגן בגיטרה ושר.


13. בשנת 1971 הוא עבר בהצלחה אודישן לעמדת הגיטריסט בלהקת הספייס רוק "Hawkwind". בערב ההופעה הראשונה שלו עם הלהקה, עזב הבסיסט המקורי בפתאומיות, ולמי הוסט לעמדת הבסיסט ללא כל ניסיון מוקדם בנגינה על הכלי. למרות חוסר הניסיון Lemmy "נתן בראש" והפך לבסיסט הקבוע של הלהקה למשך 4 שנים.


14. במאי 1975 פוטר Lemmy מלהקת "Hawkwind" לאחר שנתפס עם סמים בגבול הקנדי. Lemmy סיפר שזה היה רק תירוץ לפטר אותו וכי הסיבה האמיתית היתה קינאתו של זמר הלהקה כל-כך שדווקא השיר "Silver Machine" בו Lemmy היה סולן הפך ללהיט.



15. השמועה מספרת שכנקמה על פיטוריו מ- "Hawkwind" בעיצומו של סיבוב הופעות באמריקה הצפונית, הוא חזר לאנגליה ושכב עם כל בנות הזוג של חברי הלהקה.


16. בשנת 1975, כשהיה בן 30, הוא הקים את ההרכב "Bastard" אשר שינה במהרה את שמו ל- "Motörhead". למי העניק להרכב את שמו על שם השיר האחרון שכתב ושר בלהקת "Hawkwind".


17. הוא רצה שההרכב יהיה מהיר ומרושע ושישמע כמו שה- "MC5" נשמעו. בהזדמנות אחרת הוא ציין שהמטרה היתה שהלהקה תהיה כל-כך רועשת שהדשא של השכן ימות כשהם ינגנו.


18. ההרכב המקורי מנה את Lemmy בשירה ובבס, Larry Wallis בגיטרה ו- Lucas Fox בתופים. ההרכב הזה הקליט בשנת 1975 את אלבום הבכורה של הלהקה, אך חברת התקליטים לא היתה מרוצה והאלבום נגנז ושוחרר רק לאחר הצלחתה של הלהקה בשנת 1979 בשם "On Parole".


19. האלבום הרשמי הראשון של הלהקה שנקרא פשוט "Motörhead", שוחרר בשנת 1977 וכלל כבר את ההרכב הקלאסי עם Fast" Eddie Clarke" בגיטרות ו- Phil "Philthy Animal" Taylor בתופים.


20. הפריצה הגדולה של הלהקה הגיעה באלבום האולפן הרביעי משנת 1980 - "Ace of Spades", אשר כלל את שיר הנושא שהפך להימנון במטאל.



21. בשנת 1981 שיתפו Lemmy ומוטורהד פעולה עם להקת הבנות "Girlschool" במסגרת המיני אלבום "St. Valentine's Day Massacre".


22. בשנת 1982 אחרי הקלטת האלבום "Iron Fist" עזב הגיטריסט Fast" Eddie Clarke" בפתאומיות את הלהקה. Lemmy גייס במקומו את הגיטריסט Brian David Robertson שהיה חבר בלהקת "Thin Lizzy", אבל הוא לא התאים לסגנון של הלהקה ואחרי הקלטת אלבום אחד - "Another Perfect Day" הוא עזב את הלהקה.


23. חברת התקליטים לא אהבה את הדלת המסתובבת של הגיטריסטים בלהקה ולחצה על Lemmy לשחרר אלבום אוסף. Lemmy חשש מאוד שזו מעין "שיחת סיכום" שמבשרת על סופו של החוזה עם חברת התקליטים ולכן התעקש שאלבום האוסף יכלול גם שירים חדשים, כדי להראות שהלהקה לא "מתה". הוא גייס את הגיטריסט Phil Campbell והם כתבו שני שירים חדשים לאוסף ששוחרר בשנת 1984 ונקרא "No Remorse". את הלהיט "Killed by Death" ואת השיר "Snaggletooth".


24. הקליפ לשיר "Killed By Death" הוחרם על-ידי ה- MTV בגלל "אלימות מוגזמת". בקליפ נראה Lemmy עובר דרך קיר ביתה של חברתו רכוב על אופנוע שלו, לתדהמת הוריה, מרכיב את החברה על האופנוע ובורח מהמקום. Lemmy נורה בקליפ על ידי המשטרה לאחר מרדף מהיר ובהמשך מוצא להורג על כיסא חשמלי, רק כדי לחזור מהמתים כשהוא שועט מהקבר על האופנוע שלו.



25. אגב, אחד הכינויים לסמל של הלהקה המופיע על מרבית אלבומיה הוא "Snaggletooth", כשמו של השיר השני שנכתב במיוחד עבור האוסף "No Remorse" משנת 1984.



26. קיים שיר של "Motörhead" שהופיע אפילו בסרט של בוב ספוג "Spongebob Squarepants Movie". מדובר בשיר "You Better Swim" שמהווה עיבוד מחודש לשיר "You Better Run" משנת 1992.


27. למי היה מעריץ של להקת הפאנק "The Ramones". הוא כתב עליהם את השיר "R.A.M.O.N.E.S." מהאלבום "1916" משנת 1991. הראמונס הקליטו מאוחר יותר גם גירסה שלהם לשיר ולמי הצטרף אליהם לבמה לביצוע השיר במהלך מופע האחרון שלהם שנערך בשנת 1996.


28. למי כתב מילים לארבעה שירים מתוך האלבום "No More Tears" של Ozzy Osbourne.


(Photo: Metalsucks.net)


29. הוא ציין שקיבל יותר תמלוגים עבור השיר "Mama, I'm Coming Home" שכתב לאוזי, מאשר על כל השירים שכתב ל- "Motörhead", להקתו.


30. את השיר "Hellraiser" שכתב לאוזי הוא הקליט גם לאלבום "March Or Die" של "Motörhead" משנת 1992.



31. במקביל לעבודתו עם "Motörhead", היה Lemmy חלק מהרכב צדדי בשם "Head Cat" יחד עם המתופף Slim Jim Phantom מלהקת "Stray Cats". מדובר בהרכב רוקבילי שניגן שירים של Carl Perkins, Eddie Cochran ו- Buddy Holly.


32. למי נוהג לשיר עם מיקרופון מאוד גבוה כשראשו מוטה למעלה. הוא סיפר שהוא התרגל לשיר ככה ושבתחילה זה היה כדי לאפשר לו לא להסתכל על המעריצים במהלך ההופעה.


33. בשנות ה- 70 קיבל Lemmy פניה ללמד את Sid Vicious מהסקס פיסטולס כיצד לנגן בגיטרת בס. אחרי מספר שיעורים למי התייאש ואמר ש- Sid הוא מקרה אבוד.


34. ביום הולדתו ה- 50 של Lemmy חברי "Metallica" ערכו לו הפתעה כשהופיעו בפניו במועדון "Whiskey A Go-Go" בלוס אנג'לס כלהקת טריביוט שנקראה "The Lemmy's", עם שיריה של "Motörhead". ארבעת השירים שנוגנו באותו ערב הוקלטו על-ידי "מטאליקה" במהלך החזרות ושוחררו כבי סייד לסינגל "Hero Of The Day" ששוחרר בשנת 1996, ובהמשך גם באוסף "Garage Inc" משנת 1998.


35. זו לא היתה המחווה היחידה של להקת "מטאליקה" ל- Lemmy. הם הקדישו לו את השיר "Murder One" מאלבומם “Hardwired...To Self-Destruct” וכן את הקליפ ששוחרר לו.



36. בשנת 2006 השתתף Lemmy באלבום המחווה ללהקת האהובה "הביטלס" בשם "Butchering the Beatles: A Headbashing Tribute". הוא ביצע את השיר "Back In The USSR" יחד עם John 5 ו- Eric Singer.


37. למי שיתף פעולה עם אומנים רבים כמו Slash, "Ugly Kid Joe", "The Damned", Wendy O. Williams, Nina Hagen, Doro "The Ramones", וכן באלבום "Probot" של Dave Grohl.


38. יש לו אוסף גדול של פריטים ממלחמת העולם השניה, ביניהם ממורביליה נאצית. הוא ציין שהמדים של החבר'ה הרעים תמיד יותר יפים.


39. הופעתו האחרונה של Lemmy עם "מוטורהד" נערכה בברלין ב- 11 לדצמבר 2015. שבועיים לאחר מכן הוא הלך לעולמו


40. למי הלך לעולמו ארבעה ימים לאחר יום הולדתו ה- 70, ב- 28 לדצמבר 2015 כתוצאה מסיבוכים של סרטן אלים בערמונית. הוא למד על כך שהוא חולה במחלה יומיים בלבד לפני מותו.


41. על-מנת לאפשר למעריצים הרבים להיפרד מלמי, טקס הלוויה שלו שודר און ליין דרך ערוץ היוטיוב של הלהקה.


42. במשך 40 שנות פעילותו במסגרת "Motörhead", שחרר Lemmy 22 אלבומי אולפן (23 אם לוקחים בחשבון את האלבום "On Parole" אשר הוקלט בשנת 1975 ונגנז). לאחר מותו של למי שחררה הלהקה בשנת 2017 את האלבום "Under Cöver" ובו גרסאות כיסוי שביצעו Lemmy ולהקת "Motörhead" לאומנים כמו Rolling Stones", "Twisted Sister", "Metallica", Ted Nugent, David Bowie, "Judas Priest" ועוד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page