top of page

Ozzy Osbourne - No More Tears

אלבום נוסף שחוגג היום יומהולדת ושוחרר בשנת 1991, בדיוק באותו היום בו שחררו "Guns N' Roses" את צמד האלבומים הכפולים של "Use Your Illusion I & II", הוא האלבום "No More Tears" של Ozzy Osbourne.


הישארו איתנו לסיקור נוסף בסדרת "Class of 91'" על אלבומי המופת ששוחררו בשנת 1991.



זה אלבום הסולו השישי של Ozzy Osbourne ואחד המצליחים ביותר שלו מסחרית בצפון אמריקה. זה גם האלבום הראשון שאוזי הקליט כשהוא גמול מסמים ואלכוהול אחרי 20 שנה של התמכרות. כנראה שהגישה "הנקיה" של אוזי השפיעה גם על העטיפה החיצונית שלראשונה נראית מיינסטרימית לגמרי, וגם על החומר באלבום שאינו כולל מילים על שדים, אופל או שגעון והינו מעט יותר נגיש וקליל מקודמיו.


הגיטריסט Zakk Wylde היה שותף לכתיבת כל שירי האלבום יחד עם המתופף Randy Castillo ועם Ozzy Osbourne, כאשר Lemmy Kilmister מלהקת "Motorhead" כתב את המילים לארבעה מתוכם.


זה האלבום האחרון בו המתופף Randy Castillo והבסיסט Bob Daisley היו חלק מההרכב. Bob Daisley אמנם ניגן בבס בכל הטרקים באלבום, אך רוחו של הבסיסט Mike Inez היא זו שמרחפת מעל חלק נכבד מתפקידי הבס, והוא אף זה שכתב את ריף הבס המפורסם והבלתי נשכח של שיר הנושא. Mike Inez השתתף גם בכתיבת שיר הנושא וגם קיבל קרדיט בעטיפת האלבום כ- Michael Inez, כאשר ליד שמו נרשמו המילים הבאות: "bass/inspiration and musical direction". בשנת 1989 היה Mike Inez אחד מתוך 50 בסיסטים שנבחנו לתפקיד הנחשק של נגן בס בלהקתו של Ozzy Osbourne. אינז הצעיר קיבל את התפקיד והפך לנגן הבס של "נסיך האופל" בהופעות החיות של הלהקה בין השנים 1989-1993. כידוע אינז הצטרף בשנת 1993 ללהקת "Alice in Chains" והקליט עימם בין היתר את האלבום האלמותי MTV Unplugged.


האלבום "No More Tears" ייצר לא פחות מארבעה סינגלים מטורפים שנכנסו ל- Top 10 בבילבורד האמריקאי. “Mama, I’m Coming Home” (מקום 2), “Road To Nowhere” (מקום 3), “Time After Time” (מקום 6) ו- "No More Tears" (מקום 10). יותר מכך, האלבום הזה ייצר כמה מהשירים הגדולים ביותר של Ozzy Osbourne שהיו חלק מהסטליסטים שלו בהופעות במשך שלושה עשורים.


השיר "Mr. Tinkertrain" אשר פותח את האלבום מספר על פדופיל שמפתה ילדות קטנות בעזרת ממתקים וצעצועים, כאשר הסיומת של שם השיר (Train) נועדה להמחיש כיצד הוא עובר בין ילדה לילדה כמו רכבת.


השיר "I Don't Want to Change the World" זכה בגראמי על ביצוע ההופעה הטוב ביותר לשנת 1993 מתוך האלבום "Live And Loud".


השיר "Mama, I'm Coming Home" נכתב על אישתו של Ozzy Osbourne, שרון אוסבורן שאוזי נהג לכנות "Mama". אוזי סיפר שהלחן התנגן לו בראש שנים אבל הוא לא הצליח לכתוב את השיר עד שהגיע Zakk Wylde ועזר לו עם זה. זאק החל לכתוב את השיר על פסנתר ובהמשך הציע לאוזי להעביר אותו לגיטרת 12 מיתרים. זה אולי יהיה קשה לכם להאמין כי זה ממש לא מתיישב עם הפוזה המסוקסת שלו, אבל את מילות השיר כתב לא אחר מאשר Lemmy ממוטרהד.


השיר "Desire" הינו אחד היפים, הקליטים והקצביים באלבום. גם כאן מדבר בשיתוף פעולה נוסף בין Lemmy Kilmister, Zakk Wylde, Ozzy Osbourne ו- Randy Castillo. הפזמון של השיר כולל את המילה "Crazy Train" ונראה שאכן נעשה כאן ניסיון לייצר להיט קליט בסגנון ובאוויר של "Crazy Train" האלמותי מאלבום הבכורה "Blizzard Of Ozz".


הכתיבה של שיר הנושא "No More Tears" התחילה בג'אם סשן אקראי כאשר Mike Inez החל לנגן את ליין הבס המפורסם והמתופף Randy Castillo הצטרף בתופים. למרות שכאמור מי שמנגן על הבס בהקלטה הוא Bob Daisley, מי שמופיע בקליפ של השיר הוא Mike Inez. נושא השיר מדבר על יצאנית ברובע האורות האדומים שמעונה על-ידי עוקב אובססיבי.


מיד אחר כך מגיע "Won't Be Coming Home (S.I.N.)" קטע שנפתח עם סולו בלוזי שקט ומלודי של Zakk Wylde אך בהמשך מתפתח לשיר קצבי עם פזמון קליט וסוחף.


את השיר "Hellraiser" כתב Ozzy Osbourne יחד עם Lemmy ממוטרהד. גירסה של השיר מופיעה גם באלבום "March ör Die" של מוטורהד משנת 1992. צפו בגירסת המצויינת של "Motorhead" כאן:


מי שיאזין לתווי הבס הראשונים שפותחים את השיר "Zombie Stomp" בוודאי ישים לב לדמיון לתווים הפותחים את השיר "Would?" של "Alice in Chains". למרות שהשיר האלמותי של "Alice in Chains" שוחרר כשנה לאחר מכן, לא נראה לנו שיש כאן קשר כל שהוא, במיוחד לאור העובדה שהבסיסט Mike Inez יצטרף לאליס כשנה לאחר שהבסיסט Mike Starr יקליט בעצמו את הקטע.


משמעות ראשי התיבות של השיר "A.V.H." הינם "Aston Villa Highway". המדובר במחווה של Ozzy Osbourne לקבוצת הכדורגל שהוא וחברין ללהקת "Black Sabbath" אהדו בצעירותם. השיר שנפתח בנגינת סלייד בסגנון קאנטרי הופך מהר מאוד קטע מהר עם ריף ועבודת גיטרה שהזכיר לנו את זו של Nuno Bettencourt מלהקת "Extreme".


בשיר "Road to Nowhere" שחותם את האלבום Ozzy Osbourne מביט אחורה על חייו לאחר שנגמל לראשונה מזה 20 שנה של התמכרויות. זה גם שיר תודה לאשתו שרון על שהצילה את חייו, כך לטענתו.


במהלך הקלטת האלבום הוקלטו שני שירים נוספים ששוחררו כבי-סיידים לסינגלים ששוחררו מהאלבום - "Don't Blame Me" ו- "Party with the Animals". שני השירים נכללו בגרסה המחודשת של האלבום ששוחררה בשנת 2002.


האלבום "No More Tears" מכר 4 מליון עותקים בארה"ב בלבד ונחשב כאלבום הנמכר ביותר שלו בצפון אמריקה, יחד עם אלבום הבכורה "Blizzard Of Ozz". עם יציאתו קיבל האלבום ביקורות טובות והוא נחשב עד היום כאחד מאלבומים הטובים והמצליחים של אוזי. כך לדוגמא, מגזין "Classic Rock" דירג אותו במקום השלישי מבין כל אלבומיו של Ozzy Osbourne (אחרי שני אלבומי הסולו הראשונים שלו) והמגזין "Loudwire" דירג אותו במקום ה- 22 מבין 100 האלבומים הגדולים במטאל של שנות התשעים.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page