top of page

Metallica - The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited

ב- 21 לאוגוסט 1987 שחררה "Metallica" את "The $5.98 E.P.: Garage Days Re-Revisited".


מדובר ב- EP שכנראה לא היינו מסקרים לכם פה, לולא חשיבותו ההיסטורית.


זהו סימן החיים הראשון של הלהקה מאז מותו הטראגי של הבסיסט האגדי Cliff Burton.


ברטון נהרג בחודש ספטמבר 1986, במהלך סיבוב ההופעות של הלהקה באירופה לשם קידום אלבום המופת של הלהקה "Master Of Puppets" כשאוטובוס הלהקה התהפך ומחץ אותו למוות.


ברטון היה אחד מעמודי התווך של הלהקה ולאחר מותו הטראגי עתידה של הלהקה היה לוט בערפל. בסופו של דבר חברי הלהקה החליטו שברטון היה רוצה לראות אותם ממשיכים והם ערכו אודישנים לכ 50 בסיסטים, ביניהם Les Claypool מלהקת "Primus". בסופו של דבר נבחר Jason Newsted שהיה עד אותה עת בלהקת "Flotsam and Jetsam", בכדי להיכנס לנעליו הגדולות של Cliff Burton.


בכדי להפיג את הכאב והצער שנוצרו בעקבות מותו של חברם ועל-מנת לבחון את יכולותיו של החבר החדש, החליטו חברי הלהקה לכתוב חומר לאלבום חדש. הדבר היה גם בעצת חברת התקליטים שסברה שיהיה זה נכון שהלהקה תשחרר חומר חדש לפני הופעה שנקבעה ללהקה בפסטיבל "Monsters of Rock" בקיץ 1987. למרות הכוונות הטובות זה לא כל-כך עבד וכל מה שהחברים הצליחו לייצר היה דמו לשיר "Blackened". בהמשך James Hetfield שבר את ידו בתאונת סקייטבורד והלהקה החליטה לזנוח את רעיון הכתיבה לאלבום חדש.

(Photo: Ross Halfin)


החברים נכנסו לגראז׳ ביתו של Lars Ulrich והחלו לבצע גירסאות כיסוי ללהקות האהובות עליהם, אגב... הם השתמשו בכישוריו של ג׳ייסון כשיפוצניק כדי לרפד את הגראז׳ ולשפר את האקוסטיקה שלו.


החומר העיקרי שנוגן היה של להקות ה- NWOBHM - הגל החדש של ההבי מטאל הבריטי, אך גם של להקות פוסט פאנק. לאחר סיום החזרות עברה הלהקה ללוס אנג׳לס לצורך הקלטת ה- EP.


האלבום שוחרר על גבי קסטות וויניל ב- 21 לאוגוסט 1987 והוא כלל 5 שירים. שמו של האלבום נבחר על-ידי חברי הלהקה בכדי לציין את מחירו וכדי למנוע מחנויות התקליטים לגבות מחיר גבוה יותר עליו. על הקסטות המקוריות היתה אפילו מדבקה בה נכתב: “If they try to charge more, STEAL IT!”


פותח את האלבום "Helpless" של להקת "Diamond Head" להקה שכבר זכתה לגריסת כיסוי של מטאליקה עם "Am I Evil" ששוחרר כבי סייד לשיר "Creeping Death" מהאלבום "Ride The Lightning" כשלוש שנים קודם לכן.


להקות נוספות שקיבלו גירסאות כיסוי ב-EP הזה הן להקות הפוסט פאנק "Killing Joke" וה- "Misfits" של Glenn Danzig, להקת ההבי מטאל הסקוטית "Holocaust" והטריו הוולשי המדהים "Budgie".


מספיק להקשיב לפתיחה העוצמתית של האלבום בכדי להבין שהלהקה ביצעה בחירה נכונה עם קבלתו של ניוסטד. ולמי שלא היה בטוח עדיין, אז ליין הבס בפתיחה של השיר של "Budgie" כבר לא הותיר מקום לספק. Jason Newsted הוא נגן הבס הנכון עבור מטאליקה.


עם השנים ה-EP הזה הפך להיות מוצר נדיר עד להוצאתו המחודשת בלייבל הפרטי של הלהקה לפני מספר שנים. כל השירים מהאלבום הזה נכללו באלבום הכפול של הלהקה "Garage Inc." שכולו גירסאות כיסוי של מטאליקה ללהקות שגדלו עליהן.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page