top of page

Metallica - Ride The Lightning

עוד לא נרגענו מ-"Kill ‘Em All" והנה בדיוק שנה ויומיים אחרי יוצא לו האלבום המטורף והבלתי שפוי "Ride the Lightning" האלבום השני של "Metallica" שיצא ב-27 ביולי 1984 !!!

אז כדי להכניס אתכם קצת לשיגעון כי השיר הראשון הולך למוטט אתכם כבר מהשנייה הראשונה, הנה 36 עובדות על האלבום "רכיבה על הברק": 1. האלבום הוקלט באולפני Sweet Silence בקופנהגן דנמרק עיר מולדתו של Lars Ulrich.


2. הלהקה בחרה את האולפנים הן בשל העובדה שהם היו זולים והן בגלל שהאלבום "Difficult to Cure" של "Rainbow" הוקלט שם.


3. הפעם משך זמן ההקלטות היה שלושה שבועות (שבוע יותר מאלבום הבכורה). 4. חברי הלהקה רצו להשיג את אותו הסאונד מהאלבום של "Rainbow" שהם כל-כך אהבו, ולכן הם גם לקחו את אותו טכנאי ההקלטות של ריינבואו - Flemming Rasmussen. 5. מי שהגה את שמו של האלבום היה Kirk Hammet. הוא קרא את הספר "The Stand" של סטפן קינג בו דובר על נידון למוות שרק מחכה "לרכב על הברק". האמט חשב ש- "Ride The Lightning" יהיה שם טוב לשיר, הוא סיפר ל- James Hetfield על זה והשאר היסטוריה.


(Photo: Metallicablackbox.com)


6. את הלוגו של מטאליקה עם ה-M וה-A הגדולות המופיע על שער האלבום יצר ג'יימס הטפילד. 7. עלות האלבום הייתה פי שניים מקודמו כ-$30,000 .


8. הואיל וחברת התקליטים Megaforce לא הצליחה לשלם את העלות, הלייבל הארופאי של מטאליקה השלים את החסר.


9. זה אלבום האולפן הקצר ביותר של הלהקה עם 47 דקות ניגון.

10. האלבום הרבה יותר כבד ומלודי מקודמו. הוא איטי וקודר בהשוואה לאלבום הבכורה.


11. השינוי המוזיקלי מיוחס בעיקר לעובדה שזו הפעם הראשונה בה ארבעת החברים כתבו יחד. האלבום הראשון נכתב ברובו על-ידי Dave Mustaine , הטפילד ואולריך. הפעם נכנסו לרוטציית הכתיבה גם האמט ו- Cliff Burton שמגיע מעולם מלודי יותר וזו כנראה הסיבה לשינוי המוזיקלי.


12. לפני הקלטת האלבום הטפילד לא היה בטוח שהקול שלו מספיק טוב והוא רצה להתמקד בנגינה, לכן תפקיד השירה הוצע לזמר John Bush מלהקת "Armored Saint", אשר סירב להצעה כי להקתו הצליחה באותה תקופה.


13. קליף כתב את קטע הפתיחה האקוסטי של השיר "Fight Fire With Fire".

14. קליף גם כתב ומנגן את ריף הפתיחה האלמותי של השיר "For Whom the Bell Tolls". 15. לחברי מטאליקה לא היה כסף ולכן הם נאלצו לישון באולפן ההקלטות, בדומה לאלבום הקודם.


16. הם הקליטו תמיד בלילה וישנו במהלך היום, כך שבמשך כל תקופת ההקלטות הם לא ראו בכלל אור יום.


17. הטכנאי Flemming Rasmussen זוכר שאחרי שבוע של הקלטות הריח באולפן היה בלתי נסבל והוא היה צריך לדרוש מחברי הלהקה להתקלח. 18. חדר החזרות של "Mercyful Fate" היה צמוד לאולפן ההקלטות. חברי מטאליקה היו מעריצים של הלהקה ובילו בחברתם לא מעט.


19. את השירים "Fade to Black" ,"For Whom the Bell Tolls" ו- "Escape" הם סיימו לכתוב בחדר החזרות של "מרסיפול פיית'".

20. את השיר "Escape" הלהקה כתבה במטרה לכלול באלבום שיר ידידותי יותר בסגנון "Foreigner" ו- "Journey", שיקרוץ גם לרדיו. השם המקורי של השיר היה "The Hammer" - צמד מילים המופיע בסוף השיר: "See them try to bring the hammer down".


21. למרות שהוא אחד השירים הקליטים באלבום, הוא לא נוגן על-ידי הלהקה בהופעות במשך 28 שנה, עד להופעה בשנת 2012 בה נוגן כל האלבום מתחילתו ועד סופו. מאז השיר לא נוגן שוב.


22. השיר "Fade To Black" נכתב על-ידי האטפילד לאחר שנגנב מגבר הגיטרה שלו. זה היה המגבר הראשון שרכש וכנראה שזה עשה אותו כל-כך דכאוני שהוא החליט לכתוב את השיר.


23. באלבום הראשון של ההרכב "Flotsam and Jetsam" של Jason Newsted היה שיר שנקרא "Fade to Black", אך מדובר בשיר אחר ולא בגירסת כיסוי לשיר של מטאליקה.


24. במקרה "Fade to Black" הוא גם השיר של "מטאליקה" שניוסטד הכי אוהב, והוא גם היה השיר האחרון שהוא ניגן עם הלהקה ב- 30 לנובמבר 2000, במהלך הופעה בטקס "VH1 Music Awards".


25. האינטרו לשיר "For Whom The Bell Tolls" מנוגן על-ידי קליף עם גיטרת בס מחוברת לאפקט דיסטורשין.


26. השיר נפתח בצלצול פעמון שנמשך לאורך הדקה הראשונה של השיר.


27. שיר מפורסם נוסף שנפתח בצלצול פעמון הוא "Hell's Bells” של "AC/DC" מהאלבום "Back In Black" עליו כתבנו לכם שלשום, רק שיש הבדל מהותי בין השניים. הפעמון באלבום של "AC/DC" הוא פעמון אמיתי שכן חברי הלהקה רצו לכבד את זכרו של הסולן שלהם Bon Scott עם אפקט שידמה צליל פעמון. לעומת זאת אצל מטאליקה לא מדובר בפעמון אמיתי אלא בסדן עליו היכה לארס עם פטיש. 28. השיר "Creeping Death" נכתב בהשראת הסרט "עשרת הדברות".


29. השיר הוא למעשה גלגול לשיר של להקת "Exodus" בה היה חבר קירק האמט, בשם "Die by His Hand". השיר הוקלט כדמו על-ידי "אקסודוס" אך לא יצא מעולם באלבום. מטאליקה שינו את המילים ומעט את הריפים ויצרו את המאסטרפיס.



30. השיר "Trapped Under Ice" הושפע מהסרט "Never Cry Wolf" בו צפו חברי הלהקה, אשר כלל סצנה בה אחד השחקנים נלכד מתחת לקרח באגם קפוא. גם הריף לשיר הזה לקוח מריף שנוגן במקור על-ידי האמט בלהקתו הקודמת אקסודוס.


31. מי שינסה לנגן יחד עם האלבום יגלה שהכלים לא ממש מכוונים לכיוון הגיטרה הסטנדרטי. זה לא היה מהלך מכוון של הלהקה, פשוט הם כיוונו את כל הכלים שלהם על סמך פסנתר ישן ולא מכוון שהיה באולפן וזו התוצאה.

32. הקטע האינסטרומנטלי "The Call of Ktulu" הוא אחד משני הקטעים באלבום שדייב מאסטיין היה שותף לכתיבתם לפני שנזרק מהלהקה (השיר השני הוא שיר הנושא).


33. שמו של הקטע הושפע מספר של הסופר H.P. Lovecraft בו מוזכרת הדמות Cthulhu - סוג של אל מפלצתי. חברי הלהקה שיבשו בכוונה את השם ל- Ktulu כי חשבו שהאיות המקורי מסובך.


34. השם המקורי של הקטע נקרא "Hell Freezes Over".

35. זוכרים את הכיתוב שהיה מאחורי העטיפה של "Kill ‘Em All" ?? אז זה השם שנתנו חברי הלהקה לסיבוב ההופעות באירופה לקידום האלבום הזה ב-1984 : “Bang That Head That Doesn't Bang”.


36. חודשיים לאחר הוצאת האלבום החתימה חברת התקליטים Elektra Records את מטאליקה על חוזה רב שנתי. ההחתמה הגיעה בעקבות ההתרשמות הגדולה שלהם מהלהקה כשראו אותם כמופע פותח עם "Anthrax" ללהקת "Raven".

להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


 


בחווייה האישית שלי, אני חוזר ל-1993 לפארק, וכמובן לוודסטוק 1999...עבורי Bellzzz היה תמיד אחד משיאי ההופעה! אין שיר יותר עוצמתי עבור הקהל ועבורי כנגן! לראות את הטפילד שואג...

...Last time you will...will...will...

מהדהד והלהקה מפסיקה לנגן לשבריר שנייה...זה...אין שני לזה...חדי העין יבחינו שהטפילד, במהלך רוב השיר, פשוט מכה במיתרי הגיטרה שלו, ללא שום אקורד....שם...שם יש את העוצמה האלמותית של מלך מלכי תרנגולי המטאל...יש לי שני עותקים לדבר הנדיר הזה המצורף כאן....אחד ממוסגר...ואחד באוסף התקליטים שלי...וכן...הוא זוהר בחושך גם אחרי כל השנים האלה !!





אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page