top of page

Slipknot - Slipknot

בדיוק היום ב-29 ליוני בשנת 1999 זה התחיל באופן רשמי !!


הרכב שבנוי מחבורת כישרונות עם בעיות התנהגותיות והרס עצמי אך חדורי מטרה, החל את דרכו באופן רשמי.

היום לפני 23 שנה יצא אלבום הבכורה של "Slipknot".

תרשו לנו לספר לכם איך הכל התחיל...


הכל התחיל באמצע שנות ה-90, בעיירה "נידחת" בשם Des Moines שהיא הבירה של מדינת Iowa. בשעות הלילה, כשכולם כבר הלכו לישון, ישבו שלושה בחורים, Paul Gray, Shawn Crahan ו- Joey Jordison בתחנת הדלק בה ג'ואי עבד והחלו לכתוב היסטוריה. שלושת החברים שהיוו את הגרעין של הלהקה החלו לעבוד על חומרים על מנת ליצור אלבום דמו שאיתו הם יצליחו לחשוף את עצמם לקהל דרך תחנות הרדיו.

הואיל ולא היה להם חוזה הקלטות או תמיכה מאף חברת תקליטים, הם עשו את הכל בעצמם. הם נכנסו לאולפן SR" Audio" שבעירם וניסו שם את מזלם. כבר אז הם היו ידועים באנרגיות המטורפות ובתצוגה שהם היו מרביצים על הבמה בהופעות, אז הם ניסו להביא לידי ביטוי את הכישרון הזה גם באלבום והקליטו את הכל בצורה חיה עם מכשירים אנלוגיים וללא התערבות מחשב. עלות הדמו מוערכת בכ- $40,000 אותו הם מימנו מהכסף שלהם. לאחר עבודה קשה, בעיות במיקסים ובהפקה של האלבום, באוקטובר 1996 יצא הדמו הראשון של הלהקה שנשא את

השם "Mate. Feed. Kill. Repeat".


אלבום הדמו כלל את Anders Colsefini על השירה, Donnie Steele, Mick Thomson ו-Josh Brainard על הגיטרות, Paul Gray על הבס, Shawn Crahan על כלי הקשה, Joey Jordison על התופים ו-Craig Jones על האלקטרוניקה. לאחר סיום מרבית ההקלטות עזב דוני הגיטריסט את הלהקה.

את הדמו הפיצה הלהקה בעצמה וניסתה להשיג השמעות בתחנות הרדיו המקומיות אך ללא הצלחה. אף תחנת רדיו לא השמיעה את השירים בצורה רצינית ואף חברת תקליטים לא התעניינה במוסיקה שלהם.

לאחר הכשלון של אלבום הדמו החליטו החברים לעשות חישוב מסלול מחדש וגייסו את הזמר Corey Taylor במקום אנדרס, על מנת להעניק לשירים פן יותר מלודי. הם חזרו חזרה לאולפן וניסו לפתח את החומרים שהיו ברשותם על מנת ליצור שירים קצת יותר מלודיים וניתנים לעיכול. בתחילת 1998 הקליטה הלהקה את הדמו השני שלה (לצערנו, אין לנו הרבה מידע עליו), דמו שיועד במיוחד לחברות התקליטים וכלל חמישה שירים שהורכבו מחומרים חדשים בלבד. אחד השירים הבולטים באלבום היה "Spit It Out", בעזרתו הצליחה מנהלת הלהקה Sophia John להשיג את תמיכתו של המפיק Ross Robinson י (Korn, Limp Bizkit, The Blood Brothers). רוס האזין לאלבום והחתים את הלהקה ללייבל העצמאי שלו.


חישוב המסלול מחדש הצליח, הלהקה זכתה לתשומת לב רבה מצד חברות התקליטים ובעזרתו של רוס חתמה לבסוף על חוזה לשבעה אלבומים עם חברת התקליטים "Roadrunner Records". אגב, הלהקה שיחררה את כל אלבומיה עד היום עם אותה חברת התקליטים.

כשחוזה תקליטים באמתחתם, שמחים ומאושרים עברו החברים למליבו שבקליפורניה והחלו לעבוד באולפן "Indigo Ranch Studios", על אלבום הבכורה שלהם בהפקתו של Ross Robinson. ההקלטות היו אגרסיביות ומוטרפות. רוס שזיהה מהר מאוד את היתרון של ההרכב, בטירוף שהם מביאים איתם להופעות, רצה לשחזר אותו באולפן. גם הפעם בדומה לאלבום הדמו הכל נעשה בצורה אנלוגית בניגוד להתפשטות השימוש בפרו טולס שגבר באותה תקופה. אמנם החלק של התופים הוקלט בשלושה ימים בלבד אך ההקלטות של שאר חלקי האלבום לקחו זמן ממושך יותר. במהלך הפסקת חג המולד חזרו החברים לעיר הולדתם למנוחה קלה אך שבו חזרה לאולפן מינוס הגיטריסט ג'וש בריינרד, את ג'וש החליף Jim Root ואליו הצטרף ה- DJ על התקליטים Sid Wilson.

גבירותי ורבותי אנחנו מתכבדים להציג בפניכם את Slipknot !!

(Photo: Slipknot PR)


האלבום הזה הציג לעולם הרכב הזוי ומפחיד של תשעה חברים, כולם לבושים באוברולים תעשייתיים וכולם עוטים על פניהם מסיכות זוועתיות, פחד וחרדה הן צמד המילים שעולה לך בראש לנוכח תמונת עטיפת האלבום. כך סליפנוט הוצגו לעולם !!


הם התפוצצו כשז'אנר ה- Nu Metal חימם להם את הקרקע והיה מושא להערצה ברחבי העולם. נכון, היו הרכבים מחוספסים, קשוחים וכבדים גם אז אך לא היתה סליפנוט !!

הם היו האח הכועס, החולה נפשית, המעוות והבלתי צפוי של אותו ז'אנר, זה היה ועדיין יהיה Extreme Metal !!


עם האלבום הזה הם דחקו אל הקצה את גבולות המטאל והגדירו מחדש את המושג "אינטנסיביות" בעולם המוסיקה.

ואלה הם חברי הלהקה שהיוו חלק מאותו אלבום והחלו את דרכה של סליפנוט:

(#8) Corey Taylor – vocals

(#7) Mick Thomson – guitars

(#6) Shawn "Clown" Crahan – percussion, backing vocals

(#5) Craig "133" Jones – samples, media

(#4) Jim Root – guitars

(#3) Chris Fehn – percussion, backing vocals

(#2) Paul Gray – bass, backing vocals

(#1) Joey Jordison – drums, mixing

(#0) Sid Wilson – turntables

כך זה גם היה נראה באותה שנה בא יצא אלבום הבכורה:



אנחנו מזמינים אתכם עכשיו לחפש לכם מקום מבודד ללא חפצים חדים, להגביר את הווליום, להחזיק חזק וללחוץ על הקישור ב- Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page