top of page

Stone Temple Pilots - Shangri-La Dee Da

ב- 19 ליוני 2001 יצא האלבום "Shangri-La Dee Da", אלבומה החמישי של "Stone Temple Pilots".


הנה 10 עובדות מעניינות על האלבום הזה:


1. האלבום הופק ע"י Brendan O'Brien שהפיק את האלבום הראשון של "STP" וגם את האלבום הראשון של RHCP, שני אלבומים אלו הזניקו את הקריירה שלו כמפיק. הוא הפיק כמעט את כל האלבומים

של STP, Pearl Jam, Neil Young, Bob Dylan, AC/DC ועוד רבים וגדולים.


2. האלבום נכתב והוקלט בוילה (בית חלומות) שהלהקה הפכה לסטודיו - Malibu Mansion הממוקמת על חוף הים בקליפורניה, שם הוקלט גם האלבום הקודם של הלהקה "No.4".


3. זה האלבום הכי אקספרימנטלי של הלהקה. הוא משייט לו בין ז'אנרים של רוק, פסיכדלייה ואפילו פופ, עם השפעות של הדלתות, ביטלס, אפילו דויד בואי. הוא שונה מאוד מאלבומם הקודם אך מזכיר את האלבום "Tiny Music"


(Photo: Wallpaperflare.com)


4. לפני יציאת האלבום Scott Weiland הכריז כי האלבום הנ"ל יצא כאלבום כפול, אך שאיפות לחוד ומציאות לחוד (וסקוט ידוע בנושא ה"שאיפות"), חברת התקליטים Atlantic Record התנגדה לכך בין היתר מחשש לחוסר מיקוד וגיוון יתר, ולכן הוא יצא כאלבום רגיל.


5. דבר נוסף לו התנגדה חברת התקליטים הוא הרצון של סקוט להקדיש את האלבום לזיכרו של Andrew Wood (הזמר המנוח של "Mother Love Bone") ואכן לא קרה הדבר.


6. אי שם במחסנים של Chapman Baehler, צלם שליווה את "STP" לאורך רוב חייה (שאנחנו מקווים שלא נשרפו) ישנם צילומים וסרטונים שמתעדים את הפקת האלבום הזה. צ'אפמן היה אמור ליצור סרט דוקומנטרי מתהליך יצירת האלבום הזה, הוא ואישתו צילמו והסריטו את כל התהליך אך הסרט לא יצא לפועל ולא הופק.


7. הסינגל המצליח ביותר מהאלבום, שהוא בערך השיר היחיד מהאלבום שהם מנגנים בהופעות, הוא "Days Of The Week" שהגיע למקום ה-4 במצעד Mainstream Rock Tracks. השיר מדבר על ההתמכרות של סקוט להירואין ועל הדרך בה היא השפיעה על יחסיו עם בת זוגו Mary Forsberg.


8. זה היה הסינגל הראשון ששוחרר מהאלבום. הלהקה לא רצתה אותו כי חשבה שהוא פופי מידי. הם רצו שהשיר “Coma” ישוחרר במקומו. אבל חברת התקליטים התעקשה וניצחה, וטוב שכך.


9. השיר "Hollywood Bitch" נכתב על-ידי סקוט והבסיסט רוברט דלאו. זה הסינגל השני והאחרון מהאלבום שהריף שלו נכתב עוד לפני שחרורו של האלבום "Purple".


10. האלבום הזה סימן את תחילתה של ההפסקה הגדולה של הלהקה עד לשנת 2008 אז נוצר האיחוד הראשון ושנתיים מאוחר יותר יצא האלבום השישי של הלהקה (שבעצם היה האלבום האחרון שלהם עם סקוט).


להאזנה לאלבום ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page