top of page

Whitesnake - Lovehunter

ב- 1 לאוקטובר 1979 שחררה "Whitesnake" את אלבום האולפן השני שלה "Lovehunter".


אפשר לומר שהלהקה התחילה את דרכה עוד בשנת 1977 כאשר David Coverdale שחרר את אלבום הסולו הראשון שלו "White Snake" ושיתף פעולה עם הגיטריסט Micky Moody שיהפוך גם לאחד מעמודי התווך של הלהקה ההולכת ומתהווה.


שנה מאוחר יותר בשנת 1978 משחרר קוברדייל את אלבום הסולו השני "Northwinds" כשמודי ממשיך לשמש שותפו לכתיבת השירים וכחלק מהותי מההרכב. מעניין לציין שבאותו אלבום השתתף גם בסיסט "דיפ פרפל" לשעבר Roger Glover כמפיק ואף ניגן בסינתיסייזר ופעמון פרה. כמו-כן, Ronnie James Dio ואשתו וונדי תרמו קולות לאחד השירים באלבום.


לאחר הקלטת אלבום הסולו השני שלו מתחיל קוברדייל להקים להקה, בכדי שתוכל ללוות אותו בסיבוב ההופעות לקידום האלבום. הוא מצרף את עמודי התווך השני והשלישי שלו, הגיטריסט Bernie Marsden והבסיסט Neil Murray, וההרכב הראשוני של "Whitesnake" החל להתגבש. יצוין כי הצעד של צירוף גיטריסט שני היווה שינוי מסויים מההרכבים המסורתיים של ההארד רוק השורשי, אשר ברובם כללו בדרך כלל גיטריסט אחד.


ההרכב הזה הופך אט אט ללהקה קבועה ובאותה שנה (1978) קוברדייל כבר משחרר את EP הראשון עם ההרכב שהתגבש אשר נקרא "Snakebite". ה- EP הזה כבר יוצא תחת השם "David Coverdale's Whitesnake" תוך השאלה משמו של אלבום הסולו הראשון של קוברדייל.

שנת 1978 היתה שנה עמוסה עבור קוברדייל והוא משחרר בה גם את אלבומה הראשון של להקת "Whitesnake" אשר נקרא "Trouble". באלבום הזה מצטרף כבר הקלידן האלמותי Jon Lord אשר משלים את ההרכב הכמעט מושלם הזה להרכב פשוט חלומי. למה רק "כמעט"? כי באלבום הבא יצטרף ללהקה כמתופף Ian Paice – חבר נוסף של קוברדייל מהרכב MKIII של "דיפ פרפל" ואז כבר אפשר יהיה לקרוא להרכב "מושלם".


באלבום השני נושא סיקורנו הלהקה משתפת פעולה עם מפיק העל Martin Birch. הלהקה המגובשת כבר מוכיחה כאן לקהל ולחברות התקליטים שהיא לא פרוייקט חולף אלא להקה שהולכת להיות חלק מהנוף המוזיקלי של סצנת ההארד רוק והבלוז רוק.


שיר הפתיחה של האלבום "Long Way from Home" נכתב על-ידי קוברדייל לבדו, והיה גם היחיד ששוחרר כסינגל מתוכו וזכה להצלחה יחסית. מעניין שלמרות שבפזמון השיר קוברדייל שר את המילה "Long" פעמיים - Long, Long Way from Home, כותרת השיר כולל רק "Long" אחד, ככל הנראה בכדי להימנע מבלבול עם שיר באותו השם של להקת "Foreigner" משנת 1977. מעניין לציין שלשיר גם צולם קליפ שיווקי בו ניתן לראות גם את המתופף Ian Paice, שכנראה הצטרף להרכב לאחר הקלטת האלבום ולפני צילומי הקליפ.


אחד השירים האייקונים באלבום הינו ללא ספק "Walking in the Shadow of the Blues" אשר לא ברור מדוע הלהקה בחרה לא לשחרר אותו כסינגל בדומה לשיר הפתיחה. השיר שנכתב על-ידי קוברדייל ומרסדן מככב בסטליסטים של הופעות הלהקה עד היום.


השירים הללו כמו גם שיר הנושר מהווים דוגמא לסאונד הייחודי של "Whitesnake" המשלב הארד רוק ובלוז, סאונד בו תמשיך הלהקה בשינויים מינוריים עד למטמורפוזה הגדולה שתעבור בשנת 1987.


האלבום הזה מציג לנו את יכולותיהם הגבוהות של כל נגני ההרכב, בין היתר של מודי עם סאונד הסלייד גיטר הכל-כך ייחודי שלו, מרסדן בסולואים הבלוזיים ואפילו בשירה יחד עם קוברדייל בשיר "Outlaw", ו- Jon Lord בבלדת הפסנתר We Wish You Well". בשלב זה כבר היה ברור שלא ניתן להתעלם מהלהקה הזאת.


ואי אפשר לסיים את הסיקור בלי כמה מילים על העטיפה הכל-כך מיוחדת שגרמה גם למחלוקת גדולה ולביקורת, בעיקר אצל ארגוני הנשים. מי שעיצב אותה הוא האמן Chris Achilleos אשר הפסיק מיד לאחר מכן לעצב עטיפות עד לשנת 2003. על העטיפה נראית בחורה מעורטלת רוכבת על נחש. רעיון דומה קיים באלבום הסולו השני של הקלידן Jon Lord משנת 1975 - "Sarabande". לורד כידוע היה חלק מהרכב "Whitesnake" ומעניין אם הוא זה שנתן את הרעיון ל- Chris Achilleos.


להאזנה לאלבום: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page