top of page

חדשות השבוע במוזיקה 4.12.22

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 4.12.22

 

אמש התבשרנו בצער רב על פטירתו של המוזיקאי יצחק קלפטר שהלך לעולמו בגיל 72. אחד הגיטריסטים הגדולים, המוערכים והמשפיעים ברוק הישראלי, כותב ומלחין מחונן בעל שילוב מדהים של טכניקה, רגש ומלודיה, ואחראי על נכסי צאן ברזל במוזיקה הישראלית.

 

אחרי "The Hanukkah Sessions 2020" ו- "The Hanukkah Sessions 2021" מביאים Dave Grohl ו- Greg Kurstin את הפרויקט שהפך כבר למסורת מהאולפן אל הבמה. סולן ה- "Foo Fighters" והמפיק Greg Kurstin הופיעו ביום שני, 5 בדצמבר, במועדון לארגו בלוס אנג'לס וביצעו כמיטב המסורת שירים של אומנים יהודים. את הלילה הנחה Judd Apatow. השירים הוקלטו וישוחררו כמיטב המסורת, שיר אחד לכל נר בכל אחד משמונת ימי החנוכה. כל 300 הכרטיסים נמכרו מראש וההכנסות מהאירוע יתרמו ל- ADL (הליגה נגד אנטישמיות). ברשימת האומנים האומנים שהשניים ביצעו גירסאות כיסוי לשיריהם ניתן למצוא בין היתר את "Rush", David Lee Roth, "10cc", "Blood, Sweat & Tears" ועוד. לרשימת השירים המלאה:

"Spinning Wheel" feat. Judd Apatow (Blood, Sweat & Tears cover)

"Get the Party Started" feat. Pink (Pink cover)

"The Things We Do for Love" feat. Inara George (10cc cover)

"At Seventeen" feat. Violet Grohl (Janis Ian cover)

"E-Pro" feat. Beck (Beck cover)

"Heads Will Roll" feat. Karen O (Yeah Yeah Yeahs cover)

"The Spirit of Radio" feat. Jack Black (Rush cover)

"We Love L.A." (Randy Newman cover)

"Just a Gigolo" / "I Ain't Got Nobody" feat. Kyle Gass (David Lee Roth cover)


ועד שנקבל את הדבר האמיתי בחנוכה, קבלו בינתיים את הביצוע של הנר השמיני משנה שעברה:

 

להקת "Pantera" עלתה השבוע לבמה בפעם הראשונה מזה למעלה מ-20 שנה במסגרת "Hell & Heaven Metal Fest".

ההרכב הנוכחי של הלהקה כולל את הסולן Phil Anselmo והבסיסט Rex Brown לצד הגיטריסט Zakk Wylde ומתופף להקת "אנתרקס" Charlie Benante. מעניין שלמרות אישורו לבצע את הופעות האיחוד, עזבונו של מתופף "Pantera" המנוח Vinnie Paul Abbott פרסמה לאחרונה את ההצהרה הבאה המבהירה כי ההופעות אינן מהוות איחוד של הלהקה, אלא הופעות המכבדות את זכרם של האחים אבוט:

"There can never be a Pantera reunion without Vinnie and Dime. "However, there is no better way to celebrate and honor Vinnie and Dime's legacy, than to bring the music of Pantera directly to the fans. We are honored that Charlie and Zakk, their very close friends and musical brothers, will share the stage with Philip and Rex, to unleash the power of Pantera live around the world."


הסטליסט שנוגן בהופעה:

  1. "A New Level"

  2. "Mouth for War"

  3. "Strength Beyond Strength"

  4. "Becoming"

  5. "I'm Broken"

  6. "Use My Third Arm"

  7. "Drag the Waters"

  8. "This Love"

  9. "Yesterday Don't Mean Shit"

  10. "Fucking Hostile"

  11. "Cemetery Gates"

  12. "Planet Caravan"

  13. "5 Minutes Alone"

  14. "Cowboys From Hell"

 

להקת "Dream Theater" מגיעה להופעה רביעית בישראל. אחרי שנתיים בהם הלהקה נמנעה מהופעות היא חוזרת לישראל במסגרת הסיבוב העולמי "Top of the World Tour". ההופעה תיערך בהאנגר 11 שבנמל תל אביב, במוצ"ש 14.1.23 פתיחת דלתות 20:30. תתחילו לחסוך כי זה ממש בקרוב והמחירים... החל מ- 359 ש"ח.

 

גם 60 שנה אחרי, פשוט לא נתפס עד כמה הלהקה הזאת גדולה מהחיים. "The Beatles" משחררים קליפ חדש לשיר "Here, There and Everywhere" במקור מהאלבום "Revolver". הקליפ המאויר בסגנון הסרט "The Yellow Submarine" נועד לקידום המארז החדש ששחררה הלהקה לאלבום "Revolver". את השיר כתב Paul McCartney כשהמתין ל- John Lennon בביתו. מקרטני ציין שזה אחד מהשירים האהובים עליו של הלהקה. גם המפיק ג'ורג' מרטין אמר שזה אחד מהיצירות האהובות עליו של מקרטני ואפילו לנון גם אמר שזהו "הלחן הטוב ביותר באלבום".

 

להקת "Guns N' Roses" תובעת את "Texas Guns and Roses" - חנות לממכר פרחים ונשק (מעניין מאיפה קיבלו את הרעיון). הלהקה טוענת ששם החנות מכוון לבלבל את הלקוחות ולגרום להם להאמין שהיא נוצרה בשיתוף עם הלהקה, או לפחות באישור הלהקה. בתביעה נטען כי החנות משתמשת בשם ובסמלים של הלהקה והדבר פוגע בשמה שכן היא לא מעוניינת להיות מזוהה עם חנות כלי ירייה ונשק. חנות הנשק המופעלת על ידי חנות הפרחים בג'רזי וילג' רשמה את הסימן המסחרי של "Texas Guns and Roses" בשנת 2016, כאשר החל משנת 2019 פנה הלהקה לחנות בדרישה לשנות את שמה אך לא נענתה.


 

להקת "Aerosmith" אירוסמית' מבטלת את יתר ההופעות שנותרו בלאס וגאס עקב מצב בריאותו של Steven Tyler. בשבוע שעבר, הלהקה נאלצה לבטל שתיים מהופעותיה המתוכננות באולם "Dolby Live" בפארק MGM (2, 5 בדצמבר) לאחר שהסולן סבל ממחלה. הלהקה כבר ביצעה 12 קונצרטים והייתה אמורה לנגן צמד הופעות אחרונות בווגאס ב- 8 וב- 11 בדצמבר, אך הודיעה כי גם הופעות אלה לא יתקיימו בעצת רופאיו של סטיבן.

 

מה, שוב פעם? התינוק מאחורי העטיפה של אלבום המופת "Nevermind" ספנסר אלדן, מחדש את תביעתו זו הפעם הרביעית. אלדן שהופיע בעירום מתחת למים כתינוק בן ארבעה חודשים על העטיפה המפורסמת של אלבומה של "נירוונה" משנת 1991 ערער בספטמבר על דחיית תביעתו נגד חברי הלהקה שנותרו בחיים וצלם השער קירק ווידל. בתביעה החדשה לבית המשפט לערעורים בקליפורניה, טוען אלדן כי השופט הקודם קבע בטעות כי חל חוק התיישנות על המקרה, מכיוון שהנזק שהוא חווה מהתמונה הינו נזק מתמשך. אלדן הזכיר חוק שנחתם בשנת 2006, המאפשר לקורבנות פורנוגרפית ילדים לבקש פיצויים כספיים בבגרותם. כזכור, בשנת 2016 שיחזר אלדן את תמונת האלבום בצילומים לרגל יום השנה ה-30 לצאתו, אך מאוחר יותר שינה את דעתו לגבי אופי התמונה והגיש תביעה לפיצוי כספי משמעותי בעקבות הנזק שלטענתו נגרם לו. התביעה נדחתה-2 בספטמבר.

 

להקת "Red Hot Chili Peppers" יכולה לסמן עוד אבן דרך בהיסטוריה של האלבום הכל כך מפורסם שלה, הוידאו קליפ של השיר "Californication" עבר השבוע את רף מיליארד הצפיות בשירות הסטרימינג של יוטיוב.

הוידאו שבויים ע"י ג'ונתן דייטון ואלרי פאריס, מציג את חברי הלהקה בתוך משחק וידאו בדיוני כשכל אחד מחברי הלהקה נמצא בהרפתקה משלו בקליפורניה. הסרטון עצמו הפך להיות כל כך אהוב שמוקדם יותר השנה מפתח משחקי הווידאו Miguel Camps Orteza למעשה יצר משחק וידאו המבוסס על הקליפ שבו השחקן יכול לשחק כאחד מארבעת חברי הלהקה במספר רמות.


 

לא יאומן כי יסופר!! במיוחד בעידן הסטרימינג של היום אבל אלבום הבכורה של להקת "Evanesence" שנושא את השם "Fallen" קיבל את תואר ה"יהלום". זהו תואר של נציגות ה-RIAA שמוענק לאלבומים שמכרו למעלה מ-10 מיליון יחידות בארה"ב !!! מספר מטורף שזכו לו מספר מאוד מצומצם של אלבומי רוק ומטאל אגדיים בארה"ב.

הלהקה הוציאה את האלבום "Fallen" ב-4 במרץ 2003, כאשר האלבום עבר את סטטוס הזהב (500,000 יחידות), קצת יותר מחודש לאחר מכן ב-8 באפריל 2003, סטטוס הפלטינה (מיליון יחידות) וכמה שבועות לאחר מכן ב-21 באפריל, 2003, ולפני שהסתיימה השנה הקלנדרית 2003, הוא עבר את סטטוס הפלטינה המשולשת.


 

להקת "Paramore" עומדת בהבטחה ומוציאה שיר שני מתוך אלבום הקאמבק הקרוב שלהם "This Is Why", סינגל שני בשם "The News". כפי שניתן להבין מכותרת השיר, היילי וויליאמס נוקטת בגישה עולמית יותר עם המילים המתייחסות למצב הנוכחי של העולם במסגרת הקולית שלה. היא פותחת בשירה של מלחמה בצד הרחוק של כדור הארץ, ואז הופכת את רעיון ה"מלחמה" כדי לתאר את המהומה הפנימית שלה המתרחשת מאחורי עיניה ממש כמו כאב ראש ובסופו של דבר נשמעת קריאה לכבות את החדשות. היא חוגרת, "עצום את העיניים אבל זה לא ייעלם / הדלק / כבה / החדשות."

 

שיתוף פעולה חדש בין בניהם של שני מוזיקאים בולטים - Janick Gers מלהקת "Iron Maiden" ו-Thom Yorke מלהקת "Radiohead". השניים חברו יחד ליצירת השיר "Red Skies", שיצא על ידי Dylan Gers וכולל נגינה וקוליות רקע של Noah Yorke. גרס ירש אמנם את הכישרון המוזיקלי מאביו, אבל המוזיקה שלו רחוקה מאוד מ"איירון מיידן", ונשמעת אטמוספרית ומהפנטת.

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page