top of page

חדשות השבוע במוזיקה 14.05.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 14.05.23

 

ה- "Foo Fighters" עם סינגל שני בשם "Under You" מתוך האלבום הקרוב, 11 במספר, בשם "But Here We Are" שיצא לאור ב- 2 ליוני. ואם גם אתם כבר מתים לדעת מי המתופף החדש שינסה להיכנס לנעליים הגדולות שהותיר אחריו Taylor Hawkins, אז ההימורים מתכנסים כעת לכיוונו של Josh Freese שהינו כנראה המתופף הכי פנוי וזמין שיכול לקחת את התפקיד. פריז הופיע יחד עם ה"פו פייטרס" בשני מופעי המחווה לזכרו של טיילור הוקינס. הוא מתופף סשנים ידוע שניגן בלמעלה מ- 400 אלבומים של להקות והרכבים מוכרים יותר ופחות, ביניהם: Blink-182" " A Perfect Circle", "The Offspring".



 

ואם כבר הזכרנו את "The Offspring" אז הקיץ הזה מתחיל להתחמם ואנחנו מקווים ש "Guns N' Roses", "Disturbed" ועכשיו "The Offspring" הן רק יריות הפתיחה למה שיהיה פה בהמשך.

תרשמו ביומנים ב-10 ביולי באקספו תל-אביב!! לרכישת כרטיסים.

 

והנה זה קורה Corey Taylor משחרר את הסינגל הראשון מתוך מהאלבום העתידי "CMF2" שיצא ב- 15 לספטמבר. סולן "Slipknot" שחרר גם קליפ חדש לשיר "Beyond" שבוצע במקור בשנת 2009 עם פרויקט הצד הקודם של קורי "Corey Taylor & The Junk Beer Kidnap Band", אבל מאז עובד מחדש עבור האלבום "CMF2" שיצא בהמשך השנה.

 

להקת "Oceans On Orion" מוציאה בהמשך היום קליפ לשיר "Тame" הלקוח מאלבומה המדהים "Start From Nothing" שיצא בחודש מרץ. זה הסינגל הכבד ביותר שהלהקה שחררה עד כה ובו מתארחת הזמרת Aliki Katriou. השיר מציג את התערובת הייחודית של הלהקה המצויינת הזאת - שילוב של מטאל מלודי של שנות ה- 80 עם סאונד וכבדות עדכניים, שירה נקייה עם גראולים. מילות השיר מבטאות את רצונה של הגיבורה לחופש ואינדיבידואליות, בעודו מסרב להיות מאולף על ידי ציפיות ומגבלות של אחרים. זמר הלהקה Lev Kerzhner סיפר שכתב את השיר עוד בשנת 2008 וכי הוא סימן את המרד שלו ואת ההחלטה שלו לעזוב את המסלול בו היה ולהתמקד במוזיקה, למרות כל העצות שקיבל מהסובבים אותו. לדבריו השיר עבר הרבה תהפוכות בדרך משיר רוק אימו למטאל קלאסי, לאקוסטי ועוד ועוד. לב ממשיך לספר לנו שהקליפ לשיר הזה הוא לדעתו פסגת העשייה של "Oceans On Orion", עם בימוי ועריכה לתפארת של Noa Gruman וצילום מרהיב של Lahav Levi באחד הלוקיישנים המסתוריים והמסקרנים בארץ...

 

וגם "Structural" מוציאה היום סינגל חדש בשם "And The Earth Has Rested", שיר עוצמתי ויש לו קליפ מטורף....

 

ואנחנו חוזרים ל- "Foo Fighters" שלקראת יציאתו של "But Here We Are" הכריזו על אירוע סטרימינג עולמי וחינמי שיערך ב-21 במאי בשעה 15:00 שעון מזרח ארה"ב וצפוי לכלול הופעות, מאחורי הקלעים ועוד שצולמו ב- 606 Studios של הלהקה. אנחנו ממש תוהים האם באירוע הזה גם יתגלה סוף סוף מי המתופף שנבחר ללוות את הלהקה במהלך סיבוב ההופעות הקרוב.

 

להקת "Sleep Token" מוציאה היום את אלבומה השלישי "Take Me Back to Eden". עד היום יצאו שישה שירים כסינגלים מתוך האלבום. אחד מהם הוא "The Summoning" שהפך לאחד מהשירים הפופולריים ביותר של Sleep" Token" והגיע למקום הראשון במצעד 50 השירים הויראליים המובילים של "Spotify", כמו גם זכה ליותר ממיליון צפיות ביוטיוב תוך שבועיים. זה היה גם השיר הראשון של הלהקה שנרשם במצעד הרשמי של בריטניה וארה"ב, והגיע למקום ה-14 במצעד הרוק והמטאל הבריטי ולמקום ה-26 במצעד הבילבורד.


להאזנה: Spotify

 

גם להקת "Yes" מוציאה היום אלבום חדש - "Mirror to the Sky" הוא אלבומה ה- 23 במספר והוא אלבום האולפן הראשון שלהם עם המתופף האמריקאי Jay Schellen לאחר מותו של המתופף Alan White בשנת 2022. הלהקה החליטה כמובן להקדיש לזכרו את האלבום, עליו התחילו לעבוד זמן קצר לפני יציאתו של אלבומם הקודם "The Quest" משנת 2021, כאשר הגיטריסט Steve Howe חוזר לאייש את עמדת המפיק.


להאזנה: Spotify

 

ממשיכים עם ההוצאות החדשות עם "Seven Psalms" - אלבומו ה- 15 של Paul Simon. האלבום הינו יצירה בת שבעה חלקים שנועדה להאזנה בשלמותה, והיא מבוצעת באופן אקוסטי לחלוטין. זה האלבום הראשון של סיימון מאז In the Blue Light" שיצא בשנת 2018 שכלל הקלטות מחודשות לשירים פחות מוכרים שלו, והראשון עם חומר חדש לחלוטין מאז "Stranger to Stranger" משנת 2016. סיימון הצהיר שהרעיון לאלבום הגיע אליו בחלום, ושהוא התעורר בין 3:00 ל-5:30 לפנות בוקר, שניים עד שלושה לילות בשבוע לכתיבת המילים לפרויקט. כפי שמרמז שמו של האלבום, ההשראה העיקרית לאלבום הייתה ספר תהילים.


להאזנה: Spotify

 

וגם Graham Nash מוציא היום אלבום חדש בשם "Now". זה האלבום הראשון שלו מזה 7 שנים, לראשונה מאז 2016. נאש הפיק את האלבום עם הקלידן הוותיק שלו, טוד קאלדוול. והוא ציין בהודעה לעיתונות: "אני מאמין שהאלבום החדש שלי, Now, הוא האלבום הכי אישי שעשיתי אי פעם".


להאזנה: Spotify

 

וגם "Dave Matthews Band" מוציאים היום את אלבומם ה- 10 - "Walk Around the Moon". זה האלבום הראשון של הלהקה מאז "Come Tomorrow" שיצא בשנת 2018, והוא הראשון עם החבר Buddy Strong לאחר פיטוריו של Boyd Tinsley. העבודה על האלבום החלה במהלך מגיפת הקורונה בסשנים שקיימו חברי הלהקה בסטודיו Haunted Hollow של הלהקה בשארלוטסוויל, וירג'יניה. 7 מתוך 12 הרצועות באלבום בוצעו כבר בהופעה חיה, עוד לפני ההכרזה הרשמית על האלבום יציאתו של האלבום.


להאזנה: Spotify

 

מהשנים הסוערות עם "המכשפות", דרך ההתמכרויות שהסתירה ועד היחסים המורכבים עם אביה, שסבל מפוסט־טראומה. חצי יובל אחרי מותה, סרט תיעודי חדש על ענבל פרלמוטר, שיוקרן בפסטיבל "דוקאביב" וב־yes דוקו וכולל עדויות ראשונות של הקרובים לה ביותר, וחומרים שטרם נחשפו מיומניה האישיים, מרכיב תמונה של אדם סוער, אהוב, מוכשר - ובעיקר רדוף.

(צילום: רונן ללנה)

 

להקת "איפה הילד?" שחווה תחייה מחודשת השנה כשהיא מציינת 30 שנים לאלבום הבכורה שלה "זמן סוכר", תפתח את ההופעה של "Guns N' Roses" שתתקיים ב-5 ביוני.

חמי רודנר: "כבוד עצום בשבילנו שאחת מלהקות הענק של הדור שלנו בחרה בנו לחמם אותם כאן בתל אביב"

 

האם ישוחררו סוף סוף ההקלטות של פרוייקט ה"ריפים" המשותף של Tony Iommi ו- Brian May???

השניים נפגשו השבוע והעלו תמונה משותפת לדפי הפייסבוק כאשר איומי מעלה גם כיתוב שמציין כך:

"It was so lovely to see my dear friend Brian yesterday and to spend some time together catching up. Brilliant!"

כזכור, החל משנת 2013 קיבלנו מהשניים טיזרים על פרוייקט "ריפים" משותף כאשר ב- 10 ליולי 2020, קיבלנו איתות מבריאן מיי שמציין שלפרוייקט "הריפים" יש עדיין סיכוי. Brian May הוא חבר טוב של Tony Iommi. הוא הופיע בין היתר בשני שירים מהאלבום "Iommi" - אלבום הסולו הראשון של איומי משנת 2000 והתארח בשיר "When Death Calls" מהאלבום "Headless Cross" של "בלאק סאבאת'". מנגד, בשנת 1992 מופיע Tony Iommi במופע הטריביוט לזכרו של פרדי מרקורי, לצידם של חברי להקת "קווין".

 

יובל בנאי שרק לאחרונה עבר ניתוח בעינו שאילץ אותו לחדול מהופעות, משחרר שיר חדש באורך 11:36 דק'.... השיר שנקרא "ארץ זבת חלב ודבש" הוא שיר מחאה מונוטוני ונוקב, ללא פזמון, בו הוא מבכה על מצבה של מדינת ישראל שאנחנו כל-כך אוהבים. נאחל החלמה מהירה ליובל שציין בקרדיטים לשיר את ההשראות שלו לכתיבתו באלו המילים: "תודה לשלום חנוך, מאיר אריאל ובוב דילן על ההשראה, על הרוח ועל הבלוז"...

 

המוזיקאי והמולטי אינסטרומנטליסט Elad David מוציא היום סינגל חדש בשם "My Path To You". אלעד שהינו מוזיקאי מחונן ובין היתר מורה לגיטרה ויוקליילי ממשיך בקו האקוסטי פולקי שאיפיין את ההוצאות האחרונות שלו, כשההשראה הפעם הוא Nick Drake המנוח. אלעד מספר שהשיר נכתב במקור ממקום של כעס ותסכול, ובעקבות שינויים משמחים בחייו האישיים, המילים שונו והפכו לאופטימיות יותר.

 

אירועי השבוע בשיתוף "Rocking Israel"

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page