top of page

Freddie Mercury Tribute Show

פינה בקטנה....


והפעם, על היום בו אומנים מצמרת המוזיקה העולמית הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאחד הזמרים הגדולים שקמו במוזיקה.


ב- 20 לאפריל 1992 נערך קונצרט ההוקרה לזכרו של Freddie Mercury והעלאת המודעות לאיידס שזכה לשם "The Freddie Mercury Tribute Concert for AIDS Awarenes".


המופע נערך באצטדיון וומבלי בפני 72,000 צופים והועבר בשידור חי ל- 76 מדינות, ביניהן ישראל.

ההערכות מדברות כי צפו בקונצרט בשידור חי למעלה ממליארד צופים!!! אתם קולטים את המספר העצום הזה???


כחמישית מאוכלוסיית העולם כפי שהייתה באותם שנים צפתה במופע הזה בשידור חי!


אז אם לשפוט מכמות הצופים בלבד, פרדי הוא ללא ספק הזמר הגדול ביותר בעולם, נקודה!


אם על אלביס נאמר "50,000,000 Elvis Fans Can't Be Wrong" אז עכשיו תכפילו את זה ב- 20 ותגיעו למספרים המטורפים האלה, וזה עוד בימים שלא היו שידורי סטרימינג!!!!


המופע הזה מסמן את הפעם האחרונה בה הבסיסט John Deacon יופיע על הבמה כחבר מן המניין בלהקת Queen.


רשימת האומנים שבאו לחלוק כבוד לפרדי מרקורי היתה מדהימה, כל המי ומי של צמרת עולם המוזיקה באותם שנים. Metallica", "Extreme", "Def Leppard", "Guns N' Roses", "U2", Elton John, David Bowie, Robert Plant, Roger Daltrey, Tony Iommi, George Michael, Seal, Annie Lennox , Paul Young, Bob Geldof ועוד ועוד...


מופע המחווה הוחלט על-ידי חברי להקת קווין כבר ביום מותו של פרדי. היה ברור להם שזו הדרך הכי יפה להיפרד ממנו.


בריאן מיי ציין שהיה ללהקה מאוד קשה גם להתכונן להופעה וגם לארגן במקביל את כל האומנים. היו עוד הרבה אומנים שנותרו בחוץ ועדיין המופע ארך למעלה משלוש שעות. חברי קווין ניסו לבחור את האומנים שהופיעו לבסוף על-סמך רלוונטיות וקשרי חברות עם פרדי והלקה.


המופע הזה יצא שיתופי פעולה מעניינים מאוד בין האומנים השונים שבאו לחלוק כבוד לפרדי. כך לדוגמא חברי להקת קווין יחד עם הזמר Joe Elliott והגיטריסט Slash, ביצעו את השיר "Tie Your Mother Down". הגיטריסט Tony Iommi ליווה את הזמר Gary Cherone בשיר "Hammer to Fall", את James Hetfield בשיר "Stone Cold Crazy" ואת Elton John בשיר "The Show Must Go On" ועוד ועוד.


מעניין לציין שחברי קווין עשו על הבמה גם מחוות נגדיות לאומנים שניגנו איתם. כך לדוגמא הזמר Roger Daltrey והגיטריסט Tony Iommi ביצעו יחד עם קווין את השיר "I Want It All" אבל השיר בוצע לאחר פתיח שכלל את "Heaven and Hell" של בלאק סאבאת' ו- "Pinball Wizard" של "The Who". באופן דומה, Robert Plant שביצע עם קווין את השירים "Innuendo" ו- "Crazy Little Thing Called Love" נהנה ממחווה קצרה עם קטעים מ- "Kashmir" ו- "Thank You" ועוד.


שתי עובדות מעניינות בקשר למופע.


1. חברי להקת "Scorpions" רודולף שנקר וקלאוס מיינה היו על הסט. השמועה מספרת שהם הובאו לשם כגיבוי למקרה ש"גאנז" לא יעלו להופיע. החשש היה מתקרית בין xl Rose למעריצי "קווין" כי אקסל היה ידוע כהומופוב. לדברים יש תימוכין בראיונות עם סלאש שציין שההחלטה להופיע התקבלה ברגע האחרון. חברי "סקורפיונס" נראים בשיק הסיום "We Are The Champions" וזה מהווה אישוש לשמועות, אחרת מדוע היו סתם על הסט ולא הופיעו.


2. עובדה שניה קשורה גם היא באטיטיוד של Axl Rose. היה לו דואט עם Elton John בשיר "Bohemian Rhapsody". אלטון הגיע לחדרו מאחורי הקלעים כמה שעות לפני ההופעה כדי לבקש ממנו לעשות חזרה. מי שפתח את הדלת היה שומר ראשו שאמר שאקסל ישן. אלטון אמר לשומר שהוא מבין אבל יש הופעה עוד כמה שעות ושומר הראש פשוט סגר לאלטון את הדלת בפנים.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page