top of page

Metallica - Load

אנחנו נדרשים לא פעם בסיקורים שלנו לשאלה על הלגיטימציה באבולוציה שעוברת המוזיקה של הרכב כזה או אחר במהלך תקופת חייו. לשאלה מה נחשב בעיני המאזינים כהתפתחות טבעית וחדשנות מבורכת, ומה נתפס על-ידי אחרים כהתדרדרות, התמסחרות ואפילו במקרים מסויימים כבגידה.


אין תשובה חד משמעית לשאלות הללו, ואנחנו לא חושבים שתמיד אפשר למצוא היכן עובר הקו הדקיק שבין גאונות להתמסחרות, בין צל"ש לטר"ש. מה שבטוח הוא שתמיד קיים מתח בין הרצון של האומן למכור כמה שיותר לבין השאיפה ללכת עם האמת המוזיקלית שלו.


היום אנחנו מעוניינים לפתוח את הנושא הזה לדיון ולשמוע את דעתכם.


יש לנו תחושה שהאלבום נושא הסיקור, הינו אחד מהאלבומים שלגביו חוסר ההסכמה באשר לשינוי המוזיקלי שעברה הלהקה הוא בין הגדולים שקיימים.


אנחנו מדברים על "Load" אלבום האולפן השישי ומעורר המחלוקת של "Metallica" אשר שוחרר ב-4 ליוני 1996.


אם ה"אלבום השחור" משנת 1991 סימן נקודת מפנה בצליל של מטאליקה, האלבום הזה כבר פירק לגורמים את ה- DNA של הלהקה, עם השפעות של אלטרנטיב, בלוז, רוק דרומי ואפילו קאנטרי.


זה אלבום האולפן הארוך ביותר של הלהקה אשר נושק ל- 79 דקות. החומר לאלבום נכתב יחד עם החומר לאלבום "Reload" ששוחרר שנה לאחר מכן. הכוונה המקורית היתה לשחרר אלבום כפול, אך הקלטה של כמות כה גדולה של שירים הנפרשים על פני דקות ארוכות גרמה ללהקה ולמנהליה להחליט לשחרר בשלב ראשוני את האלבום "Load", כשהלהקה תמשיך להקליט את יתר השירים שישוחררו באלבום הבא.


באופן חריג ליתר אלבומיה של הלהקה, האלבום "Load" כולל שלושה שירים שקטים יחסית "Hero of The Day", "Bleeding Me" ו- "Mama Said".


(Photo: rockcelebrities.net)


זה גם האלבום הראשון של הלהקה בו יש אך ורק שלושה כותבי שירים. James Hetfield כתב את מילות כל השירים, כאשר את המוזיקה הוא כתב יחד עם Lars Ulrich בשיתוף עם Kirk Hammett אשר השתתף בתיבת המוזיקה לשישה מתוך 14 השירים.


לאלבום יש ווייב מאוד כבד ואפל. הדבר נעוץ בשתי סיבות עיקריות. ראשית, זה האלבום הראשון של הלהקה בו כל השירים הוקלטו כשהגיטרות של ג'יימס וקירק מכוונות למטה בכיוון E-Flat. חלק מהריפים כאן יזכירו לכם אפילו את בלאק סבאת', קחו לדוגמא את "2X4". שנית, חלק גדול מהשירים עוסקים במוות, התמכרות ודיכאון. "Bleeding Me", "Mama Said", ו- "Until It Sleeps" הושפעו ממותה של אמו של הטפילד, "Thorn Within" ו- "Poor Twisted Me" עוסקים בדכאונות שלו, "The House Jack Built" ו- "Cure" עוסקים בהתמכרות לאלכוהול וסמים והשיר "The Outlaw Torn" הושפע ממותו של Cliff Burton. מעניין לציין שהשיר קוצץ בדקה לערך על מנת לאפשר לשחרר את "Load" כאלבום יחיד. גירסה מלאה של השיר ניתן למצוא בבי סייד לסינגל "The Memory Remains" שם הוא מגיע ל- 10:48 דקות.


אם לא היה די בשינוי המהותי בסגנון המוזיקלי, הוויב הכללי, נושאי הכתיבה, והפזילה של הלהקה לכיוון המיינסטרים, הרי שאלבום לווה גם בשינוי במראה החיצוני של כל חברי הלהקה שבחרו להיפרד משערם הארוך.


השינוי התפרש אצל חלק מהמעריצים כבגידה וכזלזול, אך לא רק. מייק אינז מלהקת "Alice in Chains" רשם על גיטרת הבס שלו את המשפט "Friends Don't Let Friends Get Friends Haircuts..." , במהלך הופעת האנפלאגד של אליס בה התארחו חברי "מטאליקה".


לעומת זאת, היו כאלה שברכו על השינוי וסברו כי מדובר בשינוי והתפתחות לגיטימיים העדיפים על-פני סטגנציה ועמידה במקום.


ועכשיו הגיע תורכם, אנחנו באמת סקרנים לשמוע מה דעתכם על השינוי.


אם בא לכם להיזכר לפני שאתם מגיבים, כנסו ל: Spotify, Apple Music

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page