top of page

Metallica - S&M

ב-23 לנובמבר 1999 יצא אלבום המתעד את אחד משיתופי הפעולה הגדולים בעולם הרוק, הופעה של ענקית המטאל "Metallica" יחד עם "San Francisco Symphony" בניצוחו של המלחין האמריקאי Michael Kamen.


זוהי לא הפעם הראשונה שמתקיים שיתוף פעולה כזה בעולם שלנו, הותיקים שבנינו יזכרו בוודאי בשיתוף הפעולה של "Deep Purple" עם הפילהרמונית משנת 1969, אך זה של מטאליקה הוא ללא ספק אחד המיוחדים, המרגשים, המהפנטים והטובים ביותר שידענו. אגב יצא כבר S&M2 !!!


קיימן הכיר את מטאליקה עוד בתקופת האלבום השחור בו היה שותף בקומפוזיציה של התזמורת בשיר "Nothing Else Matters". החברים נפגשו שוב בטקס הגראמי שנה לאחר מכן, שם כבר קיימן זרק להם את הרעיון של שיתוף פעולה עם הסימפוניה. הם כנראה היו צריכים להתבשל ובנתיים להוציא שני אלבומים, "Load" ו-"Reload", שלא היוו את פסגת כישרונם ויצירתם. יכול להיות מאוד שזה היה אפילו התמריץ לעשות משהו מיוחד, שונה, אחר. אנחנו חייבים להוסיף שבאחד הראיונות של James Hetfield הוא סיפר שהרעיון בכלל היה של Cliff Burton, שמאוד אהב מוסיקה קלאסית והושפע ממנה רבות.


(Photo: San Francisco Chronicle)


אנחנו בטוחים שרבים מכם נכחו בהופעות של מטאליקה, לפחות פעם בחייהם ולכן קטע הפתיחה של ההופעה בוודאי לא זר לכם. קטע אינסטרומנטלי בשם "The Ecstasy of Gold" אותו חיבר Ennio Morricone לטובת פסקול הסרט "הטוב, הרע והמכוער".


אבל !!!!!


לעולם לא נשכח את הרגע הזה כשלחצנו פליי על הדיסק הראשון והסימפוניה החלה לנגן את קטע הפתיחה הנ"ל. יש רגעים בהם המוסיקה מתחברת באופן בלתי מסונן וישיר לעצבים שבמוח. היא משתלטת עליהם ומתחילה לנגן לנו על השרירים, החושים, הרגשות והתחושות בעוצמה כל כך גדולה שאי אפשר לתאר. הרגע הזה הימם, היפנט וריסק אותנו לחלוטין. משם כבר אי אפשר היה לעצור !!


עם כל הכבוד לפתיחה המרגשת אנחנו חייבים לתת פה גם דעה אובייקטיבית (סתתםםם אין דבר כזה אצלנו). העבודה של קיימן עם מטאליקה צריכה להיות מערך שיעור באוניברסיטאות הגדולות ביותר למוסיקה. אם לרגע נתעלם מהאתגרים העומדים בפני מלחין ומעבד כזה כשמולו ניצבת מפלצת מטאל אכזרית, האתגר הגדול ביותר שלו לדעתנו הוא להוות ערך מוסף. להוסיף מימד נוסף, לא ללוות, לא תמוך אלא להיות חלק בלתי נפרד במערך המוסיקלי, ובזה קוראים יקרים הוא מצטיין, אפילו מצטיין דיקן !!


חשבנו לתת לכם פה כמה דוגמאות של שירים בהם הסימפוניה בולטת אבל אין צורך מאחר ובכל שיר בסטליסט הזה היא באה לידי ביטוי בצורה מטורפת ומעלה את מטאליקה לגבהים שלא דמיינו לעצמנו. כמה שמטאליקה גדולה, חזקה ואימתנית הסימפוניה מעניקה לה מימד גלאקטי שלא ניתן למצוא על פני כדור הארץ.


אז אחרי שהשתפכנו קצת נתונים...


אלבום ההופעה הזה מורכב מלא פחות מאשר 21 שירים שהם 133 דקות של הנאה צרופה, השירים נלקחו מתוך האלבומים "Ride The Lightning", "Master Of Puppets", "Metallica", "Load", "Reload" ו-"And Justice For All". מעבר לשירים מתוך האלבומים הללו נוספו שני שירים חדשים: "No Leaf Clover" ו-"−Human"


עכשיו תלחצו פליי ותתכוננו להתרגש !! Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט


 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page