top of page

The Day Jason Newsted Left Metallica

ב- 17 לינואר 2001, עזב הבסיסט Jason Newsted את להקת Metallica.

(Photo: Nigel Wright, Getty Images)


ניוסטד הצטרף למטאליקה בסתיו 1986 לאחר מותו הטרגי של הבסיסט האגדי Cliff Burton. הוא הגיע מלהקת "Flotsam And Jetsam" והומלץ ל"מטאליקה" על ידי נשיא Metal Blade, Brian Slagel.


ניוסטד עזר למטאליקה ברגעי המשבר הכי גדולים שלה והוא ללא ספק היה שחקן מפתח שבכישרונו ובמקצועיותו סייע ללהקה לחזור לעניינים ובהמשך להשיג הצלחה עולמית מטאורית.


הוא הצטרף ללהקה בשנת 1987 לאחר מותו של קליף ברטון וישר נזרק למים עם עבודה על המיני


במהלך 14 שנותיו עם מטאליקה, ניגן ניוסטד בשישה אלבומים של הלהקה: ... Justice For All, Metallica, Load, Re-Load, Garage Inc ו- S&M והוא ביצע יחד איתה יותר מ- 1,000 הופעות ברחבי העולם.


באופן מאוד מצער, חברי "מטאליקה" שנותרו כועסים וכואבים ממותו הטרגי של ברטון, הוציאו לא פעם את תסכולם על ניוסטד, אשר היווה מטרה קלה עבורם. בהודעת הפרישה היה ניוסטד מאוד דיפלומטי ורק ציין שזו ההחלטה הכי קשה שהיה עליו לקבל בחייו. עם זאת, מאחורי הקלעים אמר ניוסטד שעזב את "מטאליקה" מכיוון שהחברים לא איפשרו לו לממש את היצירתיות שלו וכי "מטאליקה" מבלה יותר מדי זמן במאבק בנפסטר במקום בעבודה על מוזיקה חדשה. באותה תקופה ביקש ניוסטד לשחרר מוזיקה חדשה במסגרת ההרכב Echobrain מחוץ ל"מטאליקה", אך עבור ג'יימס הטפילד, "מטאליקה", היתה מצודה מבוצרת שלאף אחד מחברי הלהקה היה אסור לצאת ממנה, כל עוד הוא חבר בה, דבר שכאמור אילץ את ניוסטד להודיע בסופו של דבר על פרישתו. ג'ייסון גם ציין שהוא זקוק לזמן להתאושש מפגיעות הצוואר והגב שהוא סבל מהן כתוצאה מעודף Headbanging שביצע בהופעות במהלך השנים.


הופעתו האחרונה של ניוסטד עם "מטאליקה" נערכה כחודשיים לפני ההודעה הרשמית על עזיבתו, ב- 30 לנובמבר 2000, במהלך הופעה בטקס VH1 Music Awards. השיר האחרון שנוגן על-ידי ניוסטד עם "מטאליקה" היה "Fade To Black" - שיר שניוסטד ציין לא פעם כי יש לו ערך רגשי גבוה מאוד עבורו (למרות שלא היה שותף לכתיבתו).


ניוסטד שידע כבר אז כי זו הולכת להיות הופעתו האחרונה עם הלהקה, שיחרר במהלך השיר רמז עבה למה שעתיד להתרחש כחודשיים לאחר מכן. כאשר ג'יימס הטפילד שר את המילים: "Now I Will Just Say Goodbye", - לקראת סיומו של השיר, נופף ג'ייסון לשלום למצלמה המרחפת מעליו, בדיוק במהלך המילה "Goodbye", כאילו אומר שלום ל"מטאליקה" ולמעריצים.


ניתן לראות את הנפנוף בקטע הוידאו בלינק המצורף בדיוק בדקה 4:47 של השיר:


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page