top of page

חדשות השבוע במוזיקה 18.09.22

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 18.09.22.


זה מרגש אותנו... "The Smashing Pumpkins" הוציאו סינגל חדש בשם "Beguiled". הרצועה לקוחה מאלבומה הקרוב של הלהקה, "Atum: A Rock Opera In Three Acts". מדובר במגה אלבום בן 33 רצועות. אלבום קונספט שישלים את הטרילוגיה שהחלה עם האלבום הכפול "Mellon Collie and the Infinite Sadness" משנת 1995 והמשיכה עם "Machina/The Machine of God" מ-2000. האלבום ישוחרר בשלושה שלבים, כאשר בכל שלב ישוחרר חלק מהאלבום המונהי 11 רצועות, שבסופו של דבר ישלימו אופרת רוק בת שלוש מערכות. המערכה הראשונה תגיע ב- 15 בנובמבר 2022, המערכה השניה ב-31 בינואר 2023, והמערכה השלישית תהיה זמינה, יחד עם מארז במהדורה מיוחדת הכוללת את כל 33 רצועות האלבומים בתוספת 10 שירים נוספים שטרם שוחררו, והוא יצא ב- 21 באפריל, 2023.

האלבום "Atum: A Rock Opera In Three Acts" נכתב והוקלט במשך תקופה של ארבע שנים על ידי Billy Corgan ושאר ההרכב הנוכחי של הלהקה - הגיטריסטים ג'יימס איהה וג'ף שרדר, בתוספת המתופף ג'ימי צ'מברלין.


 

מדלעות לפלפלים... הסינגל החדש ששחררה "Red Hot Chili Peppers" מוקדש לגיטריסט האגדי Eddie Van Halen. השיר שנקרא פשוט "Eddie" יהיה חלק מאלבומם "Return of the Dream Canteen" שאמור לצאת ב- 14 לאוקטובר. הגיטריסט John Frusciante התייחס לאהבתו לאדי ואן הלן וציין שהוא מאוד אוהב נגני גיטרה כמו Randy Rhoads ו- Eddie Van Halen בגלל הדרך שבה הם יכלו לגרום לגיטרה להתפוצץ באמצעות טכניקות נגינה. מצד שני הוא ציין שהוא גם מאוד אוהב את האופן שבו אנשים כמו Kurt Cobain מנגנים בכלי בלי טכניקה והרעיון היה למצוא גשר בין שתי התפיסות האלה.


להאזנה לשיר: Spotify

 

אם כבר ואן הלן, אז האם ידעתם שלכל חברי להקת "Sabaton" יש קעקועים של "Van Halen"? בראיון ל-The Metal " Voice" הקנדית, סיפר בסיסט הלהקה Pär Sundström שלכל חברי הלהקה יש קעקועים של "Van Halen". לגבי הסיבה שבסופו של דבר כולם קעקעו את הלוגו האייקוני של "Van Halen" על גופם, הוא אמר שזו היתה פשוט התערבות ואז כולם עשו את הקעקוע. כשנשאל אם הוא מעריץ של "Van Halen", הוא ציין שהוא חושב שכל חברי הלהקה אוהבים את ואן הלן.


 

הוידאו קליפ לשיר "Losing My Religion" מהאלבום האייקוני "Out of Time" של להקת "R.E.M" עבר את רף מיליארד הצפיות ביוטיוב. השיר אשר יצא לראשונה כסינגל בשנת 1991, חרך בזמנו את תחנות הרדיו בעוד שהקליפ שלו משודר ללא הפסקה ב- MTV. הוא הועלה לראשונה ליו טיוב רק עשרים שנה לאחר מכן והסבוע הוא חצה את רף מיליארד הצפיות, כאשר רק בשנה אחרונה הוא נצפה כ- 300,000 פעם מידי יום! בכך מצטרף "Losing My Religion" לרשימה אקסלוסיבית ומצומצמת של שירים שחצו את הרף האמור, ביניהם "Don't Stop Believin" ו- “Bohemian Rhapsody”.


 

רק לפני שבוע חגגנו לצמד האלבומים הכפולים "Use Your Illusion I & II" של "Guns N' Roses" יומהולדת 31 עם סיקור מרגש והשבוע אנחנו מתבשרים על הוצאת מארז ענק לצמד האלבומים הכפולים ב- 11 לנובמבר, אשר יכיל לא פחות מ- 63 רצועות אודיו ווידאו חדשות שלא יצאו אי פעם לאור. המארז יצא במספר גירסאות, ביניהם גירסת 7 דיסקים ובלוריי וגירסת 12 תקליטי ויניל ובלו ריי. אלבומי האולפן המקוריים עברו רימאסטר מלא בפעם הראשונה אי פעם, מהמאסטרים האנלוגיים המקוריים לרזולוציה גבוהה של 96kHz 24-bit. שתי מהדורות הסופר דלוקס כוללות גם את ההופעה החיה המלאה "Live In New York", שהוקלטה בתיאטרון Ritz ב-16 במאי 1991. המופע האגדי הזה הוא אחד משלושת מופעי החימום לסיבוב ההופעות "Use Your Illusion" בהם משתתף עדיין Izzy Stradlin וכוללים את הגרסה המקורית של "Don't Cry" וביצוע מיוחד של "You Ain't The First", שניהם עם הזמר Shannon Hoon המנוח מ- "Blind Melon". המארז כולל גם את ההופעה בגירסת וידאו באיכות 4K וסאונד Dolby Atmos. זו תהיה הפעם הראשונה שוידאו מהתקופה משוחרר בצורה רישמית. הנה טעימה קטנה:


 

האם הזמר שחגג השבוע יומהולדת 50 מתכנן להקים סופרגרופ עם John Squire מלהקת "Stone Roses"? ההערצה של האחים גלאגר ללהקת "Stone Roses", גם היא ממנצ'סטר ידועה, ומראה שמדובר בסוג של הגשמת חלום מצד גלאגר. הוא אירח את John Squire בהופעותיו בחודש יוני בפסטיבל Knebworth במהלך ביצוע השיר ל"Champagne Supernova" ולאחר מכן צייץ בטוויטר “Super group incoming LG JS. (sic)”. עכשיו הציוץ הזה מקבל חיזוק נוסף. בראיון עם מאט ווילקינסון ב- Apple Music 1 לסדרת Home Sessions, אישר גלאגר שהוא מעוניין לעבוד שוב עם סקוויר.


 

הזמר Steve Perry, שהיה הפרונטמן של "Journey" משנת 1977 ועד 1998 והיה שותף ללהיטיה הידועים ביותר של הלהקה, מנסה למנוע מחבריו ל- "Journey" לשעבר להחזיק בסימנים המסחריים לשמות של כמה מהשירים הגדולים ביותר של הלהקה. כפי שמדווח מגזין בילבורד, הגיטריסט ניל שון והקלידן ג'ונתן קיין מחזיקים בסימנים המסחריים לרבים מלהיטיה של הלהקה, כולל "Anyway You Want It", "Wheel In The Sky" ו-"Open Arms" והם חלים גם על השימוש בכותרות השירים על מרץ' כמו חולצות, כובעים וכו'. עם זאת, בעתירה שהגיש פרי למשרד הפטנטים והסימנים המסחריים של ארה"ב, טען הזמר כי הסימן המסחרי שרשום על שני חבריו נוגד את הסכם השותפות שעליו חתמו שלושתם ומחייב הסכמה פה אחד בכל דבר הקשור לשירים הללו וכי הוא לא נתן הסכמה שכזו. לכן, ביקש פרי לפסול 20 מרישומי הסימנים המסחריים שרשמו שני חבריו ללהקה.


 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!! "עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page