top of page

חדשות השבוע במוזיקה 29.01.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 22.01.23

 

אנחנו מתרגשים להשיק פינה חדשה ב"חדשות השבוע במוזיקה" בשיתוף עם צוות "Rocking Israel" המטורף שמביא לכם באופן ויראלי את כל מה שחדש ברוק/מטאל הישראלי.

אז עכשיו אתם מקבלים בחדשות השבוע את לוח האירועים לשבוע הקרוב, כך שתוכלו להתארגן מראש, להגיע, לתמוך ולהנות מהמסיבות וההופעות של הלהקות שאתם כל כך אוהבים!!

 

הזמר והיוצר אביב גפן משיק שיר חדש במסגרת ההרכב אביב גפן והתעויוט - "מקיאה את היופי שלה" אשר נכתב, הולחן והופק מוזיקלית על ידו. השיר החדש מהווה את הסנונית בדרך לאלבום להקה חדש הצפוי לצאת בהמשך. לצידם של אביבן, צדקיהו ואגמון מצטרפת תזמורת כלי המיתר מבודפשט - Budapest Art Orchestra. כך אביב גפן עם יציאת השיר החדש - "השיר "מקיאה את היופי" נכתב אחרי שמצאתי את עצמי מבקר יותר מדי פעמים בבתי חולים מעודד נערות ונערים שסובלים מבעיות אכילה וכמובן משפחות שבורות סביבם שחיים בדאגה מתמדת, התופעה העצובה הזו היא חלק מסימני הזמן כשהעולם הדיגיטלי והרשתות החברתיות ממליכות את היופי והרזון ו״החיים הטובים" גם אם זה משאיר את הקורבנות במרחק שנות אור מהנפש שלהם...

 

שימו לב לזה: אלבום סולו שני ל- "Stein" הלא הוא טל רובינשטיין - גיטריסט להקת "Telegraph".

אלבום בז’אנר ה- "‏spaghetti western surf rock". מה זה אומר? שמדובר באלבום שהוא סוג של פסקול מערבונים פיקטיבי לסרט דמיוני.


 

וואוו, פשוט ווואווו... הדינוזאורים המשפיעים האלה פשוט מסרבים להזדקן ועוד איזה מתנה הם נותנים למעריצים שלהם. להקת "The Who" מכריזה על סיבוב הופעות ראשון מזה 6 שנים בבריטניה בסדרת מופעים בהם הם ילוו בתזמורת מלאה הכוללת 50 נגנים, כאשר הסטליסט יתבסס בעיקר על אלבומי המופת הכפולים - אופרות הרוק "Tommy" ו- "Quadrophenia". במקביל הלהקה תוציא לאור בחודש מרץ אלבום הופעה שהוקלט גם הוא עם תזמורת במהלך הופעת הלהקה באיצטדיון וומבלי בשנת 2019.

רשימת המופעים שיערכו כולם בחודש יולי:

6 – Hull, Sewell Group Craven Park

8 – Edinburgh, Edinburgh Castle

9 – Edinburgh, Edinburgh Castle

12 – London, The O2

14 – Derby, Incora County Ground

16 – Bristol, Badminton Estate

19 – Durham, Seat Unique Riverside

21 – St Helens, Totally Wicked Stadium

23 – Brighton, 1st Central Cricket Ground

 

אם כבר באופרות רוק עסקינן, אז נזכיר לכם שהשבוע יצא לאור חלקה השני של אופרת הרוק השאפתנית "Atum: A Rock Opera In Three Acts" של "The Smashing Pumpkins". כזכור, מדובר במגה אלבום בן 33 רצועות. אלבום קונספט שישלים את הטרילוגיה שהחלה עם האלבום הכפול "Mellon Collie and the Infinite Sadness" משנת 1995 והמשיכה עם "Machina/The Machine of God" מ-2000. האלבום משוחרר בשלושה שלבים, כאשר בכל שלב יוצא חלק מהאלבום המונה 11 רצועות, שבסופו של דבר ישלימו אופרת רוק בת שלוש מערכות. המערכה הראשונה הגיעה ב- 15 בנובמבר 2022, המערכה השניה יצאה השבוע, ב-31 בינואר 2023, והמערכה השלישית תהיה זמינה, יחד עם מארז במהדורה מיוחדת הכוללת את כל 33 רצועות האלבומים בתוספת 10 שירים נוספים שטרם שוחררו, ב- 21 באפריל, 2023. האלבום "Atum: A Rock Opera In Three Acts" נכתב והוקלט במשך תקופה של ארבע שנים על ידי Billy Corgan ושאר ההרכב הנוכחי של הלהקה - הגיטריסטים ג'יימס איהה וג'ף שרדר, בתוספת המתופף ג'ימי צ'מברלין. אז בוא ניזכר איך הכל התחיל, כאן:

 

הגיטריסט Tom Verlaine המוכר בעיקר מלהקת "Television" הלך לעולמו והוא בן 73. בניו יור טיימס פורסם כי הוא מת בשלווה בביתו מוקף בחברים וקרובים לאחר מחלה קצרה. ורליין היה חלק מסצנת הפאנק בניו יורק של שנות השבעים, והיה שותף בין היתר ליצירת אלבום המופת "Marquee Moon" שהוא הרבה מעבר להגדרה של "פאנק", אלבום משפיע ואדיר שקשה מאוד להגדיר את סגנונו.

 

הצהרה עצובה ומרגשת מצד Ozzy Osbourne !!

נסיך האופל הודיע באופן רשמי כי מצבו הפיזי אינו מאפשר לו לקיים את סיבוב ההופעות המתוכנן שלו באירופה ובבריטניה. אוזי משתף שהבעיה היא לא בקול שלו או בעמידה שלו על הבמה אלא דווקא הנסיעות, הן אלה שהכריעו אותו והוא אינו מסוגל מבחינה פיסית לעמוד בהן. הוא משתף שהוא לא האמין שכך הוא יסיים את דרכו על הבמות אבל כנראה שלא נראה את נסיך האופל בהופעות.


 

גם אנחנו לא יודעים איך לעכל את הוידאו קליפ החדש של "Falling In Reverse", מוזיקלית וויזואלית !!

זהו הסינגל השלישי שיוצא מתוך האלבום הבא של להקתו של Ronnie Radke, דמות יוצאת דופן ואף שערורייתית שמביא לידי ביטוי כאן יכולות ווקליות מטורפות שנעות בין שאגות לראפ!!

בוידאו קליפ יש רמיזה לעימות שהיה בין הלהקה ל- Sebastian Bach על כך שהם ביטלו הופעה מאחר והמחשב הנייד שלהם נגנב. סבסטיאן שטען שלהקה שלא מסוגלת להופיע ללא מחשב היא לא להקה, מקבל פה מחשב נייד בראש...

 

זה אולי ישמע לכם מוזר, אבל אנחנו תמיד שמחים ומתרגשים לראות את הרוקרים שאנחנו אוהבים משתתפים בפרסומות, כמו שראינו את להקת "היהודים" משתתפים בפרסומת ל"סלקום" ול-"quik". זה אומר שהם מקבלים הכנסה נוספת (משמעותית) שתעזור להם להמשיך ליצור את המוזיקה שאנחנו כל כך אוהבים ועל הדרך מקבלים יותר חשיפה לקהל יעד שלא מכיר אותם.

הרוקנרולר Dave Grohl שורף השבוע את הרשת עם טיזר לפרסומת חדשה שבה הוא משתתף למותג הויסקי "Crown Royal", פרסומת שתשודר במחצית של משחק הגמר המפורסם ה-Superbowl ב-12 לפברואר.

הנה הטיזר...


 

להקת המטאל הסימפוני "Kamelot" חוזרת לישראל במסגרת סיבוב ההופעות לקידום האלבום החדש "The Awakening" והיא תגיע לארץ ב- מחיר 200 הכרטיסים הראשונים להופעה יהיה 239 ש"ח בלבד, כשאלו שאחרי יעלו 269 ש"ח לכרטיס. לרכישה: https://eventbuzz.co.il/kamelot2023


 

במקביל להודעות על איחוד של "Mr. Big" מוציא גיטריסט הלהקה Paul Gilbert את אלבום הסולו ה- 18 שלו בעל השם המחייב "The Dio Album!" המוקדש לזמר Ronnie James Dio אשר לפי גילברט שליש מתוכו כולל קטעים של "Dio", שליש נוסף קטעים של "Rainbow" והשליש האחרון קטעים של "Black Sabbath". גילברט מצא דרך מעניינית לקדם את האלבום, ראו בעצמכם:

 

אם כבר הזכרנו את "Mr. Big" בה חבר פול גילברט אז נספר לכם שהסופרגרופ "Winery Dogs" שכולל את הבסיסט הגיטריסט Richie Kotzen, הבסיסט Billy Sheehan חברו של גיחברט למיסטר ביג והמתופף Mike Portnoy מוציא היום לאור אלבום שלישי בשם "III".

 

להקת "Ghost" מוציאה גירסה חדשה לשיר "Spillways" מאלבומה האחרון "Impera", הפעם עם אורח מאוד מיוחד, הלא הוא Joe Elliott מלהקת "Def Leppard". ג'ו סיפר שהאלבום "Impera" הוא האהוב עליו לשנת 2022 ושהשיר הוא האהוב עליו "Spillways" מתוכו. הוא גילה שטוביאס הוא קצת מעריץ של "Def Leppard", כך שהשת"פ הזה הפך פתאום לבלתי נמנע.

 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page