top of page

Rami Jaffee

היום נספר לכם על הקלידן Rami Jaffee הידוע בעיקר כחבר בלהקת ה- "Foo Fighters".


(Photo: Palmspringslife.com)


1. הוא נולד בלוס אנג'לס קליפורניה ב- 11 למרץ 1969 לאב ממוצא יהודי-רוסי ולאמא ממוצא יהודי-מרוקאי.


2. מכספי מתנת בר המצווה הוא רכש את הקלידים הראשונים שלו ותוך זמן קצר החל לנגן בלהקות בית ספר מקומיות.


3. רמי למד בבית הספר היסודי "Hancock Park" ובתיכון "Fairfax". הוא מעיד שניתן היה לראות אותו מאלתר בהפסקות על פסנתר הכנף באולם של התיכון, עם שיער ארוך וחולצת טריקו של ה- "Grateful Dead".


4. הוא גדל ברובע "פיירפקס" והיה מגיע לבית הכנסת "בית עם" בשכונה. בגיל 16 הוא עבד כיועץ במחנה של המרכז הקהילתי יהודי (JCC).


5. בשנים 1982 עד 1987 הוא ניגן בלהקות מקומיות, בעיקר "Daisy Chamber" שניגנה מוזיקה בסגנון David Bowie.


6. במקביל הוא דאג לפקוד את הדלי השכונתי "Kibitz Room" שם צפה בהופעות של להקות מקומיות מידי לילות שלישי.


7. לאחר שסיים את לימודי התיכון הוא החל לעבוד כנגן סשנים באולפני הקלטות. בשנות התשעים הוא השתתף באלבומים של אומנים כמו Rickie Lee Jones, "the Hookers", Leah Andreone ו- Chalk FarM.


8. בשנת 1989 הוא הצטרף ללהקת "Apples" אותה הקימו Jakob Dylan (בנו של Bob Dylan) ו- Tobi Miller.


9. כמה שבועות לאחר מכן, הם שינו את שמם ל- "Wallflowers" וחתמו על חוזה הקלטות עם "Virgin Records".


(Photo: Fanart.TV)


10. בשנת 1992 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה "The Wallflowers". רמי ניגן בקלידים, שר קולות רקע והשתתף בכתיבת אחד השירים.


11. האלבום לא הצליח במיוחד אבל הלהקה זכתה לשמש להקת חימום ללהקות כמו "Cracker ו- "10,000 Maniacs".


12. הפריצה הגדולה הגיעה עם האלבום השני "Bringing Down the Horse", אשר כלל את הלהיטים One Headlight", 6th Avenue Heartache", "Three Marlenas" ועוד. תאזינו כמה צלילי אורגן ההאמונד שלו משפיעים על השיר "The Difference".



13. במקביל לחברותו ב- "Wallflowers" היה רמי נגן סשנים מבוקש, בין היתר באלבומים כמו "On How Life Is" של Macy Gray, האלבום "Undiscovered Soul" של Richie Sambora והאלבום "Jubilee" של "Grant Lee Buffalo".


14. בשנת 1998 קיבלו "The Wallflowers" מועמדות לגראמי על השיר "Heroes" שהופיע בסרט "Godzilla".


14. בשנת 2000 הוציא יחד עם "The Wallflowers" את אלבומם השלישי "Breach". רמי ישאר חבר הלהקה ויהיה שותף גם בשלושת האלבומים הבאים שלה כולל "Glad All Over" משנת 2012.


15. בשנת 2005 החלה Jaffee לשתף פעולה עם ה- "Foo Fighters", כנגן בהופעות. גם כאשר לא היה חבר רשמי בלהקה השפיע רמי על הסאונד של הלהקה בהופעות, כפי שניתן לשמוע בין היתר בביצוע הבא מתוך האלבום "Skin And Bones" משנת 2006.



16. במקביל התארח רמי בכל אלבומי הלהקה כנגן סשנים, החל מהאלבום "In Your Honor" משנת 2005, ובהמשך באלבומים "Echoes, Silence, Patience & Grace" משנת 2007, "Wasting Light" משנת 2011, "Sonic Highways" משנת 2014.


17. בשנים 2012 ו-2013, רמי היה חבר ב- "Sound City Players", סופרגרופ שהוקמה על ידי Dave Grohl, שבנוסף להופעה בסרט התיעודי של גרוהל מ-2013, "Sound City", הופיעה במספר מצומצם של מופעים בשנת 2013.


18. בשנת 2017 הוכרז רמי כחבר רשמי של הלהקה. האלבום המלא הראשון שהוציא עם הלהקה כחבר רשמי היה "Concrete and Gold" משנת 2017, אך מי שיעיין בקרדיטים למיני אלבום "Saint Cecilia" משנת 2015 יראה שכבר שם הוא צוין בקרדיטים כחלק מחברי הלהקה.


19. בשנת 2021 הוציא יחד עם הפוס' את האלבום "Medicine at Midnight" ואת אלבום המחווה לימי הדיסקו של ה"בי-ג'יז" "Hail Satin".


(Photo: Fanart.TV)


20. במרץ 2022 הוציא את האלבום "Dream Widow" - אלבום הבכורה של ההרכב הלכאורה של Dave Grohl וחברי ה- "Foo Fighters".


21. באותה שנה השתתף עם הלהקה בסרט "Studio 666".


22. במרץ 2022 הלהקה מאבדת את טיילור שלה אבל לא את הדרך שלה ושנה לאחר מכן היא מציגה את המתופף החדש שלה Josh Freese.


23. ביוני 2023 היא מוציאה את האלבום ה-11 שלה אך הראשון ללא טיילור, "But Here We Are". האלבום הופק ע"י Greg Kurstin ושאר חברי הלהקה כשדייב מקליט את כל תפקידי התופים באלבום. זהו ללא ספק אלבום קינה, הן מבחינת הסאונד והן מבחינת המילים, דייב משקף בשירים את הרגשות שהוא והלהקה חוו בעקבות מותו של טיילור אך גם מה שהוא עצמו חווה בעקבות מותה של אימו וירג'יניה.



24. רמי הוביל את להקת הבית של התוכנית "The Fran Drescher Show".


25. בשנת 2007 הוא השתתף באלבום "Good Apollo, I'm Burning Star IV, Volume Two: No World for Tomorrow"' האלבום הרביעי של "Coheed and Cambria".


26. בשנת 2010 הוא הפך לבעלים משותף של אולפן ההקלטות "Fonogenic Studios" בעמק סאן פרננדו.


27. בשנת 2014, הוא גילה את קבוצת הפייסבוק Bring Foo Fighters To Israel והגיב לדף באלו המילים: "Yes!!!! Bring Us!!! Been to long Since I was Chiling in Neve Tzedek!!!"


28. כשהפוס' הופיעו במסגרת התוכנית "Saturday Night Live" לכבוד חג המולד שנת 2017, רמי העמיד על הקלידים שלו חנוכייה.



29. מגוון כלי המקלדת עליהם מנגן רמי באלבומים השונים ובהופעות בהם משתתף רחב במיוחד והוא כולל בין היתר: פסנתר, סינתסייזר, אורגן האמונד, מלוטרון, וורטילייזר, אורגן Vox, אופטיגן, Farfisa אקורדיון ועוד. הוא בנוסף שר ומנגן על מפוחית.


30. במהלך הקריירה המוזיקלית שלו רמי ניגן והופיע עם אומנים נוספים כמו Pete Yorn, "Stone Sour", Joseph Arthur, "Soul Asylum" ועוד.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page