top of page

Robert DeLeo

אמנם אין לו קריירה מפוארת אך הוא זה שהקים את אחת הלהקות החשובות והגדולות של שנות ה-90. Robert DeLeo נולד ב-2 לפברואר 1966 וכן, הוא אח של Dean DeLeo !!

(Photo: Jeff Berting)


= הוא ואחיו נולדו וגדלו בניו ג'רזי, אחיו גדול ממנו ב-5 שנים


= מלבד מוזיקה רוברט החל לגלוש מגיל 9 וגם היה בקבוצת הסקייטבורד "Point Pleasant Beach".


= למרות שהוא גדל בעיירת חוף והנשמה שלו תמיד ניסתה לקחת אותו לשם הוא היה חייב לרדוף אחר הגורל המוסיקלי שלו ולאחר סיום התיכון הוא עבר ללוס אנג'לס.


= מאחר ולא היה לו כסף או חברים הוא גר במכונית שלו במשך שנה כשהוא מנסה לחדור לסצנת המוזיקה של לוס אנג'לס ולהקים להקה.


= בשנת 1985 פגש רוברט את Scott Weiland בהופעה של להקת Black Flag. תוך כדי שיחה על מוזיקה ודברים אחרים, רצה הגורל והם גילו שהם בזוגיות עם אותה אישה !! לאחר שהבחורה (ברת המזל) עזבה את שניהם ועברה לטקסס, החליטו השניים לקחת את הדירה שלה בסן דייגו, לגור יחד ולנסות להקים להקה.


= הם צירפו אליהם את המתופף Eric Kretz ורוברט החל במסע שיכנועים לצרף את אחיו ללהקה, למרות שהעניין לא היה קל, לבסוף דין הסכים והצטרף ללהקה.


= הם העניקו לה את השם "Mighty Joe Young" בהשראת הסרט עם אותו השם. הם החלו להופיע בבארים ברחבי סאן דייגו ובאזור הוליווד, ובסופו של דבר חתמו על חוזה תקליטים עם "Atlantic Records" בשנת 1992.

(Photo: John Eder)


= אך הם היו צריכים לשנות את שם הלהקה כי הוא כבר נתפס על ידי מוזיקאי בלוז. סקוט הוא זה שהביא את השם "Stone Temple Pilots" רק בגלל ראשי התיבות "המגניבים" שנלקחו מחברת השמנים STP, השם ראשוני היה בכלל "Shirley Temple's Pussy", חברי הלהקה סיפרו שלשם אין משמעות כלל הוא פשוט התאים לראשי תיבות.


= בתחילת דרכה של הלהקה רוברט עבד בחברת "Schecter Guitar Research" שהייתה חברה לייצור חלקי חילוף של גיטרות. בתקופת עבודתו שם בנה לעצמו רוברט את גיטרט הבס הראשונה שלו שהייתה אב טיפוס ועם הזמן הפכה ל- Signature Guitar.


= בספטמבר 1992 שחררה הלהקה את אלבום הבכורה שלה "Core". זהו היה אלבום הפריצה של הלהקה, מדובר באחד מאלבומי הבכורה הנמכרים ביותר בכל הזמנים, עם מכירות של למעלה מ- 8 מיליון עותקים. פי שתיים ממה שמכר האלבום "Dirt" של להקת Alice in Chains, אשר יצא בדיוק באותו היום. לאור הסגנון והסאונד המוסיקלי של האלבום הלהקה הצטרפה כמעט באופן אוטומטי לסצנת הגראנג' שכבשה את העולם באותה תקופה.


= אך למרות זאת ספגה הלהקה לא מעט ביקורת והשמצות מצד המבקרים שקראו לה מתחזה או חיקוי מאחר והיא לא הייתה חלק משורשי המוזיקה של סיאטל. אך זאת כמובן לא השפיע על המאזינים עצמם שהצביעו באוזניים והעלו את הלהקה לראשי המצעדים.


= בשנת 1994 צלחה STP את סינדרום האלבום השני כשהאלבום השני שלה "Purple" זכה גם הוא להצלחה אדירה. את זה עשתה הלהקה תוך נקיטת סיכון, שהיה כרוך בהחלטה מודעת לא לחזור על המתכון המנצח מהאלבום הקודם. תוך שינוי וגיוון החומר המוזיקלי שכלל הפעם השפעות של רוק פסיכדלי, פרוגרסיב, פולק, Fאנק, רוק דרומי, בלוז ואפילו ג'אז.


= עוד במהלך ההקלטות מצבו של סקוט החל להתדרדר כשהשימוש בסמים ואלכוהול הלך לתגבר באופן משמעותי. לאור תפקודו הלקוי החליטה הלהקה לקחת פסק זמן עד שבשנת 1996 שוחרר האלבום השלישי "Tiny Music... Songs from the Vatican Gift Shop". אלבום שהיווה נקודת מפנה בסגנון המוסיקלי של הלהקה כשהיא נוטשת את הסאונד הגראנג'י וחוקרת תחומים אחרים, צעד אחד קדימה ממה שהחל באלבום הקודם


= הקרע בין סקוט לשאר החברים הלך והתרחב ושיאו הגיע לאחר שחרור האלבום, ההתמכרות ההולכת ומחמירה של סקוט, בעיות ההתנהגות שלו וחוסר היכולת שלו לתפקד, דחפה את שלושת החברים האחרים להקים בינתיים פרוייקט צדדי, מתוך תקווה שהם יוכלו לחזור לתפקד כלהקה לאחר שסקוט יחזור לעצמו. הם הקימו יחד עם הזמר Dave Coutts מלהקת "Ten Inch Man" הרכב חדש שנקרא "Talk Show" ואפילו שחררו במסגרתו אלבום הנושא את שם ההרכב בשנת 1997.

(Photo: John Eden)


= כנראה שהזמן באמת מרפה את הפצעים כי ארבעת החברים הצליחו להתעלות על עצמם, לפתור את המחלוקות ביניהם ולחזור לעבוד ביחד כבר בהמשך שנת 1998. האיחוד המחודש הכניס בלהקה אנרגיות חיוביות אותם יצקו ארבעת החברים אל תוך תהליך הכתיבה, כאשר כל השירים נכתבים על-ידי כל החברים יחד באולפן. המפיק האגדי שעבד באופן קבוע עם הלהקה, Brendan O'Brien, דחף אותם להכניס את הלב והנשמה אל תוך היצירה ובשנת 1999 יצא אלבומה הרביעי "No. 4".


= שנתיים לאחר מכן משחררת הלהקה את אלבומה החמישי "Shangri-La Dee Da". האלבום שהופק גם הוא ע"י Brendan O'Brien, הוא האלבום הכי אקספרימנטלי של הלהקה, הוא משייט לו בין ז'אנרים של רוק, פסיכדלייה ואפילו פופ, עם השפעות של הדלתות, ביטלס, אפילו בואי. הוא שונה מאוד מאלבומם הקודם אך מזכיר את האלבום "Tiny Music".


= לאור הקרע שנמשך ורק התרחב בין סקוט לשאר חברי הלהקה, היא התפרקה באופן רשמי בשנת 2002.


= בשנת 2003 שוב חוברים האחים DeLeo לאמנים אחרים והפעם יחד עם הזמר Richard Patrick מלהקת "Filter" והמתופף Ray Luzier מלהקת "Korn" הם מקימים את "Army of Anyone". הם שחררו אלבום אחד הנושא את שם הלהקה בשנת 2006, שאמנם זכה לביקורות משבחות ואהבה מצד מעריצי להקת האם אך לא הניב מכירות או הצלחה מסחרית משמעותית.

(Photo: Army of Anyone)


= עוד באותה שנה הפיקו האחים DeLeo את האלבום "TruANT", האלבום השלישי של להקת Alien Ant Farm


= בשנת 2007 רוברט שיתף פעולה עם להקת הרוק היפנית "B'z", הוא הקליט עימם שני שירים באלבום "Action" וחמישה שירים באלבום "New Love" שבו השתתף גם הגיטריסט Joe Perry.


= בשנת 2008 הוזמנה הלהקה להופיע באופן פרטי בארוע התרמה, כפי שההיסטוריה מלמדת אותנו גם במקרה הזה, הארוע "החד פעמי" הזה הצית שוב את הניצוץ של ארבעת החברים והם יצאו לסיבוב הופעות לחגוג את האיחוד.


= בשנת 2010, 9 שנים לאחר האלבום החמישי משחררת הלהקה את האלבום השישי שלה שנושא את שם הלהקה. האלבום הזה הושפע בעיקר מסגנון הקאנטרי וגם מסגנון הרוק של שנות ה-60. האלבום הגיע למקום ה-2 בבילבורד 200.

(Photo: STPLegacy)


= לאחר יציאת האלבום ובמשך שלוש שנים סבלה הלהקה מחוסר יציבות קיצוני. מאבקים ועימותים פנימיים קשים בין שלושת חברי הלהקה לסקוט החלו מתעצמים ומקבלים צורות שונות ומשונות. סקוט הואשם בכך שהעדיף את קריירת הסולו שלו על פני הלהקה, השימוש בסמים ואלכוהול היה נושא קבוע במאבק וגם היכולת שלו להופיע על הבמה הייתה המרכב העימות. בשנת 2013 פוטר סקוט באופן רשמי מהלהקה ולאחר מאבקים משפטיים שנסגרו מחוץ לקוטלי בית המשפט זכו שלושת החברים בשמירה על שם הלהקה והזכות להופיע תחת השם עם השירים שלה.


= במאי באותה שנה, מעריץ ותיק אך לא אנונימי בשם Chester Bennington מגשים חלום כשהוא עולה לבמה עם אלילי נעוריו, "Stone Temple Pilots". מספר חודשים לאחר מכן צ'סטר הופך להיות הזמר הרשמי של הלהקה והם מוציאים EP עם חמישה שירים בשם "High Rise" שכולם נכתבו ע"י צ'סטר ו-STP. אך סיפור האהבה הזה לא נמשך זמן רב ומסתיים ב-2015 לאור המחוייבות שלו ללינקין.


= בפברואר 2016 יצאה הלהקה בקמפיין אינטרנטי לגיוס סולן חדש ללהקה, הם ביקשו לשלוח להם קטע מוקלט וביצעו מספר אודישנים כשלבסוף נבחר הזמר Jeff Gutt.


= בשנת 2018 שחררה הלהקה את אלבומה השביעי שגם הוא נושא את שמה, עם הזמר החדש שלה ג'ף, שם האלבום סימן את ההתחלה החדשה של הלהקה.

(Photo: Michelle Shiers)


= בשנת 2020 שחררה הלהקה את אלבומה השמיני "Perdida". זה לא אלבום "STP" טיפוסי ולא תצליחו לשמוע כאן אפילו ריף מחוספס אחד או פאוור קורד קטן לרפואה. נכון, אין פה שום דבר שונה או חדשני, אבל עדיין יש פה אלבום שמצליח לעורר בנו געגועים לתקופות אחרות ויפות, מצליח לפרוט על נימי הרגש ולהזכיר לנו כמה כיף לפעמים ללחוץ באופן פתאומי על הבלם, אתנחתא קסומה, באמצע כל ההמולה והרעש שמסביב.


= רוברט הוא מוסיקאי מוכשר שהיווה שותף מלא בכתיבה, עיבוד והפקת אלבומיה של הלהקה ואף של להקות נוספות.


להאזנה לאלבומה האחרון של הלהקה "Perdida" ב: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page