top of page

Matt Sorum

הוא נולד ב- 19 לנובמבר 1960, Matt Sorum המתופף של "Guns & Roses" חוגג יום הולדת!!

אולי אין לו קריירה מפוארת וגרנדיוזית אך יש לו חלק גדול באחד האלבומים הגדולים שהשפיעו על המוסיקה.

(Photo: MJ Kim)


הנה בכל זאת מספר עובדות מעניינות:


1. הוא החל לנגן בתופים בגיל 4 לאחר שראה את Ringo Star עם החיפושיות בתוכנית The Ed Sullivan Show


2. רשימה מכובדת של כמעט כל אבות הטמטמים והסניירים השפיעו עליו: Ian Paice, Keith Moon, Neil Peart, Ginger Baker, John Bonham, Roger Taylor, Buddy Rich ו- Bill Ward.


3. באמצע שנות השמונים עזב מאט את מקום ילדותו "Orange County" ועבר ל- Hollywood שם הוא ניגן עם מספר הרכבים בברים ומועדוני לילה.


4. ב-1988 הוא גוייס לנגן באלבום הבכורה של ההרכב "Y Kant Tori Read" שאותו הובילה הזמרת Tori Amos מה שהפך לכשלון חרוץ וננטש ע"י חברת התקליטים לאחר חודשיים.


5. בסיום ההקלטות של האלבום של אמוס הוא הצטרף כמתופף הופעות של "The Cult", להקת הארד רוק בריטית שהוקמה ב-1984.


6. סלאש שנכח באחת מההופעות של הלהקה התרשם מאוד ממאט ומכאן הדרך הייתה קצרה להצטרפותו ל- "Guns & Roses" אחרי עזיבתו של Steven Adler.


7. במהלך תקופתו עם "Guns & Roses" הוא הקליט את אלבומי המופת "Use Your Illusion I & II".


(Photo: mattsguitar.shop/fr)


8. הוא גם היה שותף בסיבוב ההופעות של אותו אלבום כפול שכלל 194 הופעות ב-9 סבבים שונים.


9. הוא הקליט עם גאנס גם את האלבום השנוי במחלוקת "The Spaghetti Incident?" ואת הקאבר

ל-"Sympathy for the Devil".


10. הוא היה גם חלק מאלבום ההופעות של גאנס "Live Era '87–'93".


11. הוא היה אחד המתופפים שהשתתפו באלבום "Burning for Buddy: A Tribute to the Music of Buddy Rich", שבו מתופפים שונים ניגנו עם התזמורת של המתופף המפורסם Buddy Rich. מי שיזם והפיק את האלבום הוא לא אחר מאשר מתופף העל, הפרופסור, Neil Peart מלהקת Rush.


12. ב-1995 הוא הקים עם סלאש וגילבי קלארק את ההרכב "Slash's Snakepit", כשבאותה השנה הם הוציאו את אלבום הבכורה (והיחיד עם מאט) "It's Five O'Clock Somewhere".


13. באותה השנה הוא גם היה חלק מהסופרגרופ "Neurotic Outsiders" עם חבריו Duff McKagan (גאנז), Steve Jones (סקס פיסטולז) ו- John Taylor (דוראן דוראן) כששנה לאחר מכן הם הוציאו את אלבומם היחיד באותו השם.


14. ב-1997 הוא פוטר מ- "Guns & Roses" בעקבות סכסוך עם Axl על הגיטריסט Paul Tobias, מאט היה האחרון שנשאר עם אקסל מתקופת האלבום הכפול.


15. לאחר עזיבתו הוא הוציא סרט הדרכה על תופים בשם "Drum Licks and Tricks from the Rock n Roll Jungle" שהיה גם היחיד.


16. על האיחוד המפורסם של "Guns & Roses" הוא שמע כמו כולם דרך הפרסומים בתקשורת והוא כפי שאנחנו כבר יודעים לא חלק מהאיחוד!


17. ב- 1998 הוא היה שותף ליצירת הפסקול לסרט "Soundman", שהיה חלק מהפסטיבל ""Slamdance Film Festival. לקידום הסרט מאט הזמין את סלאש ודאף לנגן עימו בפסטיבל. יש אומרים שבעקבות ההופעה הזו הם הרגישו שעדיין יש כימיה ביניהם והם הקימו את הסופרגרופ "Velvet Revolver".


18. יש גירסא אחרת שאומרת שהשלישייה הרגישה את הכימיה במופע ההתרמה שהם עשו לכבודו של Randy Castillo שנפטר מסרטן.


19. עם "Velvet Revolver" הוא הוציא 2 אלבומים, Contraband" (2004)" ו- Libertad" (2007)" ויצא למספר סיבובי הופעות. הם היו מועמדים ל-3 פרסי גראמי וזכו באחד.


20. בשנת 2001 הוא חזר ללהקת "The Cult" והקליט איתם את האלבום "Beyond Good And Evil".


21. בשנת 2002 הוא הקים את הסופרגרופ "Camp Freddy" יחד עם הגיטריסט Dave Navarro. הסופרגרופ הופיע בשנים 2002-2014 עם גירסאות כיסוי לשירי רוקנרול וכלל אומנים אורחים רבים ביניהם Scott Weiland, Chester Bennington, Sebastian Bach, Ace Frehley, Courtney Love, Tom Morello, Corey Taylor ועוד עוד...


22. הוא הוציא שני אלבומי סולו בהם הוא שר ומנגן, Hollywood Zen" (2004)" ו- Stratosphere" (2007)".


23. ב-2009 הוא מילא את מקומו של מתופף להקת "Motorhead" למשך 13 הופעות. מאט סיפר שהוא קיבל את ההצעה דרך הודעת טקסט, כש- Lemmy מבקש ממנו לנגן בתופים. מאט (שעד היום לא יודע למה) שאל, למה אני? אז למי ענה "כי דייב גרוהל לא פנוי".


24. בשנת 2012 הוא הקים את הסופרגרופ "Kings of Chaos" יחד עם Duff McKagan ו- Gilby Clarke. גם במקרה זה הליינאפ כלל רשימה מטורפת של אומנים אורחים ידועים כמו Joe Elliott, Glenn Hughes, Gene Simmons, Mike Inez, Myles Kennedy, Brian May ועוד ועוד. ההרכב ניגן גירסאות כיסוי של האומנים המתארחים בו ובנוסף הקליט גירסת כיסוי לשיר "Never Before" שנכלל באלבום הטריביוט "Re-Machined: A Tribute to Deep Purple's Machine Head".


25. ב-2014 הוא אימץ דובה מסוג "Asian Black Bear" לאחר ששהתה שנים רבות בשבי, הוא ניסה ליצור מודעות על מנת לעצור את השבי של גזע הדובים הזה שמשמש ליצירת סוגים שונים של תרופות (אתם לא רוצים לדעת איך).


26. הוא גם היה חל' מהסופרגרופ "Hollywood Vampires" שהוקם על-ידי Alice Cooper, Johnny Depp, ו- Joe Perry והתמקד בגירסאות כיסוי לאומנים שהלכו לעולמם בשנות השבעים.


27. בשנת 2018 הוא הקים סופרגרופ חדש בשם "Deadland Ritual" עם הזמר Franky Perez (Apocalyptica), הגיטריסט Steve Stevens (Billy Idol, Michael Jackson) והבסיסט Geezer Butler (אם אתם לא יודעים לכו תחפשו).


28. מאט התארח באלבומים של אומנים רבים, ביניהם שניים של Billy Gibbons גיטריסט "ZZ Top", כאשר את האחרון שבהם "Hardware" הוא גם הפיק יחד עם בילי.


להאזנה לאחד מאלבומי ההופעות החיות הגדולים בהם הוא היה שותף: Spotify, Apple Music


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

פוסטים אחרונים

הצג הכול

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page