top of page

חדשות השבוע במוזיקה 17.7.22

מקבץ חדשות המוזיקה לשבוע שמתחיל ב- 17.7.22.


 

סינגל שני וקליפ חדש מתוך אלבום של "Slipknot" בשם "The End, So Far" שאמור לצאת ב- 30 לספטמבר. "The Dying Song" נפתח אולי עם פזמון רך ומלטף אבל מיד אחריו מגיעה המילה "Die" שחוזרת על עצמה בשאגות של Corey Taylor כדי שנבין שסליפנוט לא באמת השתנתה. הקליפ בבימויו של נגן כלי ההקשה Shawn “Clown” Crahan, מציג גם מסכות חדשות לחלק מחברי ההרכב.


 

עוד סינגל חדש מתוך אלבום שבדרך, הפעם של "Alter Bridge" שמנחיתה עלינו את "Pawns & Kings" - שיר הנושא מהאלבום שאמור לצאת ב- 14 לאוקטובר ולכלול 10 שירים. קטע אפי שחוצה את קו 6 הדקות ומאגד בתוכו את כל הטוב של הלהקה. ריפים כבדים וסוחפים משולבים במלודיה מדהימה.


 

עיריית ניו יורק החליטה לקרוא לצומת הרחובות לודלאו וריבינגטון בלואוור איסט סייד של מנהטן- "Beastie Boys Square. הצומת התפרסם לאחר שהופיע על עטיפת האלבום "Paul’s Boutique", אלבומה השני של הלהקה משנת 1989. ההחלטה מסיימת מאבק ציבורי ארוך שנים.


 

איתות מדאיג מכיוונה של "Limp Bizkit". סולן לימפ ביזקיט, Fred Durst, אמר ביום ראשון כי הלהקה דוחה את סיבוב ההופעות שלה באירופה מסיבה בריאותית "מאוד לא צפויה". במקביל הדוברות של פסטיבל "Wacken Open Air" פרסמה השבוע כי בוטלה הופעתה של הלהקה בפסטיבל. דרסט לא ציין מה מקור הבעיה הבריאותית ממנה הוא סובל.


 

אם נפשתם השבוע בעיר סן חוזה במקסיקו, בטח נקלעתם לג'אם סשן המאולתר של Serj Tankian ו- John Dolmayan מלהקת "System Of A Down". השניים הפתיעו את העוברים והשבים בעיר בביצוע מאולתר עם נגני רחוב מקומיים של השיר "Aerials". הצמד - שהם גיסים - היו בעיר כדי לחגוג את יום הולדתו ה-50 של דולמאיאן, כשצולמו כשהם מג'מג'מים את הסינגל משנת 2001 עם הלהקה המקומית. הצילומים מראים את דולמאיאן יושב מאחורי התופים, לפני שטנקיאן נכנס ומשתלט על המיקרופון.


 

מפח נפש גדול למעריצי "Pearl Jam" שרכשו כרטיסים להופעות הלהקה בוינה ובפראג (חלקם חברינו). "פרל ג'אם" כנראה מרגישה את ההשפעה של החום הכבד באירופה, על רקע גל חום והשריפות ברחבי היבשת. ביום רביעי הודיעה הלהקה על ביטול ההופעה שלה בווינה והסבירה שהזמר Eddie Vedder פיתח בעיות קול בעקבות ההופעה בפריז. ביום חמישי, הלהקה ביטלה גם את ההופעה שתוכננה ליום שישי בפראג.


 

להקת "Halestorm" משחררת סינגל חדש וקליפ נוסף מהאלבום האחרון שלהם "Back From The Dead" שיצא במאי השנה. זמרת הלהקה Lzzy Hale סיפרה שהשיר הזה כמו הקליפ שלו מסמל את ההתמודדות שלה עם החושך והיכולת שלה לצאת אל האור. את הקליפ הזה ביים Dustin Haney שביים גם את הקליפ הקודם.


 

האיש והאגדה Mike Patton חושף מעט פרטים על הבעיות הנפשיות שגרמו לו לבטל בדקה ה-90 את סיבוב ההופעות של "Faith No More" ו- "Mr. Bungle". פחות מחודש לפני תחילת סיבוב ההופעות יצאה הודעה רשמית כי סיבוב ההופעות בוטל מאחר ומייק סובל מבעיות נפשיות ואינו מסוגל להופיע. היום מייק חושף מעט פרטים אבל לא מעוניין שיחטטו לו בנפש. הוא מספר שבתחילת מגפת הקורונה כשהוכרז הסגר וכולם נשארו בבתים הוא ראה זאת כהזדמנות פז והתלהב מכך שיהיו לו זמן להיכנס לסטודיו וליצור ולהקליט מוזיקה. אך משהו השתנה עם הזמן ובאיזושהו שלב הוא סיפר שמשהו בתוכו "נשבר", הוא החל להתבודד עוד יותר ונמנע מאינטרקציה עם אנשים. הבדידות והחרדה הובילו לתופעות אחרות שמייק אינו מוכן לשתף אך הוא סיפר שהוא היה בלתי נסבל למשפחתו ולחבריו ללהקה. יותר מאוחר כשהוא החל לטפל בעצמו הרופאים אובחנו זאת כ- Agoraphobia, שהוא פחד של אדם להיות במצבים בהם לא ניתן או קשה לקבל עזרה במידה ומשהו רע מתרחש. מייק שחיי חצי מחייו פתאום מפחד לעמוד מול אנשים ובכלל להופיע על במות, זה טלטל אותו לחלוטין. נכון לעכשיו מצבו הרבה יותר טוב, הוא מטפל בעצמו ובקרוב הוא ישוב לבמות.


 

הבסיסט המנוח של מטאליקה Cliff Burton יזכה שוב להנצחה, הפעם עם בירה ממותגת חדשה שנחתמה על ידי מחזיקי המניות של המוזיקאי (משפחתו). בירת ה-IPA, שתכונה "Cliff 'Em All", נוצרה באמצעות שותפות בין Knucklebonz, Calicraft Brewing Co. והקמעונאית המקוונת CraftShack. הבירה תכיל 6.4% אלכוהול והיא נוצרה cמטרה לחגוג את המוזיקה, החיים והמורשת של המוזיקאי האגדי. חלק נכבד מההכנסות ממכירות הבירה יועברו לעמותה שהקים אביו של קליף, Cliff Burton Music Scholarship Foundation שמטרתה לתמוך ולקדם מוזיקאים צעירים.


 

נסיך האופל Ozzy Osbourne משחרר סינגל נוסף מהאלבום המצופה שלו "Patient Number 9" והפעם השיר "Degradation Rules" כולל שיתוף פעולה עם לא אחר מאשר Tony Iommi. האלבום שצפוי לצאת ב- 9 לספטמבר מתהדר בגיטריסטים כמו Jeff Beck, Eric Clapton, Mike McCready, וכמובן Zakk Wylde שמנגן ברוב הרצועות באלבום. המתופף Chad Smith ישב מאחורי התופים במרבית השירים, בעוד שהמתופף המנוח Taylor Hawkins מתארח גם הוא באלבום. בגזרת הבס ניתן יהיה למצוא באלבום את Robert Trujillo שמנגן בס ברוב רצועות האלבום, כאשר Duff McKagan ו- Chris Chaney מתארחים בכמה שירים. זו תהיה הפעם הראשונה אי פעם, בה החבר, השותף ומלך הריפים Tony Iommi יופיע באלבום סולו של אוזי.


 

גם "Muse" נוחתת עלינו עם סינגל חדש וכבד בשם "Kill Or Be Killed". אם מעניין אתכם להאזין למיוז מביאה תיפוף דבל-בייס וחורכת עם ריפים כבדים אז אתה הולכים לאהוב את הסינגל החדש שלהם. הסולן Matt Bellamy ציין שהסינגל "Kill Or Be Killed" היא "מיוז" בצד הכי כבד שלה. הוא הוסיף ואמר שהלהקה רצתה לעדכן את סאונד ההארד רוק שלה באלבום הזה ועם "Kill Or Be Killed" הם מצאו צליל מטאל מודרני הכולל תופי דבל-בייס ואפילו גראולינג, תגיעו לאמצע השיר ותבינו על מה כל המהומה ו- וואוווו איזה סולו של בלאמי... אגב, הוא ציין שמילות השיר הושפעו מהשיר "Live And Let Die", השיר האהוב עליו של Paul McCartney.


 

אנחנו בטוחים ש"תזכרו את היום הזה" עוד הרבה זמן. יודעים למה? כי "A Day to Remember" הוציאו לאור אחלה סינגל לקראת פתיחת סיבוב ההופעות שלהם שיחל בבולטימור ב- 27 ליולי. הרביעייה מפלורידה חשפה שיר חדש בשם "Miracle", שמציג גם את צד ההארדקור הקשוח שלהם וגם את הצד היותר פופי.


 

זוכרים את Karl Logan שהיה גיטריסט "Manowar"? הוא נעצר בשנת 2018 בשל חשד לאחזקת פורנוגרפיית ילדים ומיד עם מעצרו פרש מן הלהקה. אז כעת הסאגה בת 4 השנים מגיעה לסיומה כאשר לוגאן נדון ל- 5.5 שנות מאסר, לאחר שהודה בשני סעיפי מכתב האישום בעקבות העובדה שנמצאו אצלו סרטוני פדופיליה. תמיד אמרנו ש- "Ross The Boss" היה הגיטריסט הכי מתאים ללהקה, במיוחד כי הוא משלנו...


 

הסולן Bruce Dickinson לא חסך שבטו ממעריץ שהדליק אמצעי פירוטכני בהופעת הלהקה באתונה. דיקינסון כינה אותו "Greek cunt" ו- "fucking cocksucker". המקרה התרחש בזמן שהלהקה פתחה את השיר העשירי בסט שלה, "The Number Of The Beast". לאחר ששר את שורת הפתיחה של השיר, ברוס הבחין בהתלקחות ומיד פרץ בהתלהמות זועמת על המעריץ במילים הבאות:

"The cunt with the fucking flare, I've gotta sing up here," Bruce shouted into the microphone. "You fucking cocksucker. You Greek cunt. All right. I've gotta fucking sing. All right. Fuck you."


 

רק השבוע חגגנו לו יומהולדת עם סיקור מפורט וכבר הוא מספק לנו כותרות חדשות. ב- 22 ליולי 2022 עלתה לראשונה אופרת רוק שהלחין Stewart Copeland, בשם "The Witches Seed". סייעה לו בהפקה Chrissie Hynde שתרמה גם כמה שירים לאופרה שמביאה את סיפורן של 3 נשים המואשמות בכישוף בתקופת ציד המכשפות באירופה.


 

ביוני, "Megadeth" סוף סוף הכריזה על אלבום האולפן ה- 16 שלהם "The Sick, the Dying... And the Dead!", הראשון מזה שש שנים והראשון מאז ההחלמה של Dave Mustaine מסרטן הגרון. את החדשות ליווה הסינגל ושיר הנושא עם הקליפ המטורף, "We'll Be Back", הראשון בטרילוגיה של סרטונים המתעדים את סיפורו של, ויק ראטלהד. היום (22 ביולי), קיבלנו את הסינגל מספר 2, "Night Stalkers", שכולל הופעת אורח של ICE-T.


אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page