top of page

חדשות השבוע במוזיקה 02.04.23

מקבץ חדשות השבוע לשבוע שמתחיל ב- 02.04.23

 

טוב, אנחנו פשוט לא יכולים להירגע עדיין מהאלבום "Fearless" שהוציאה להקת "Crown Lands" הקנדית בשבוע שעבר. אז אתמול היא משחררת קליפים לשלושה שירים נוספים מהאלבום מנוגנים לייב!!! למה הם עושים את זה? כי למעשה לא מדובר בלהקה אלה בצמד!!!! שמנגן את כל האלבום המטורף הזה בלייב וזה פשוט לא יאומן מה השניים האלה מסוגלים לעשות. Cody Bowles שר מנגן על תופים, כלי הקשה וכלי נשיפה ו- Kevin Comeau מנגן על גיטרה, בס, קלידים, בס פדל, ועוד והכל קורה בו זמנית. חייבים לצפות בדבר המופלא הזה כדי להאמין. הצמד מושפע בין היתר מלהקת "Rush" הקנדית (אגב, Comeau המוכשר הוא יהודי), אך הזמר בוודאי יזכיר לכם את Josh Kiszka מלהקת "Greta Van Fleet", במיוחד בשיר כאן למטה. מומלץ במיוחד לצפות בקליפ לקטעה הפתיחה של האלבום "Starlifter: Fearless Pt. II" קטע בן 18 דקות שכולו מחווה ללהקת "Rush" וליצירות המורכבות שלה משנות ה- 70, הן במילים והן במוזיקה.

 

ואם כבר הזכרנו את "Greta Van Fleet", אז הם שחררו היום שיר חדש בשם "Meeting The Master", הסינגל הראשון מתוך אלבומם הבא שייקרא "Starcatcher" ויצא לאור ב- 21 ליולי השנה.

 

פשוט לא יאומן כמה חומרים טובים נשארו מחוץ לאלבום "Meteora". להקת "Linkin Park" משחררת שיר חדש-ישן לרגל חגיגות 20 שנה לאלבום. השיר "Healing Foot" הוקלט במהלך הסשנים לאלבום "Meteora" ורואה אור היום בכל פלטפורמות הסטרימינג השונות.

 

עם סיום סיבוב ההופעות האירופי שלהם לפני קצת יותר מחודש, "Bring Me The Horizon" השיקו סדרת יוטיוב חדשה המתעדת את הטור. בפרק הראשון - שנקרא "01BMTHS5 - TEN MINUTES TIL TIL.MP4" - רואים את הלהקה בגרמניה, שם הם נתקלים באגדה Till Lindemann.

 

להקת "Shredhead" משחררת את אלבומה הרביעי "I Saw You Burn" והם מצהירים שזוהי היצירה הטובה ביותר והעבודה הכי כנה שלהם עד כה. האלבום הופק, הוקלט ומיקס על ידי Tue Madsen שעבד עם הרכבים כמו Meshuggah, Suicide Silence, Aborted, The Haunted, Sick Of It All, Dark Tranquility ועוד באולפני Antfarm שבדנמרק.


להאזנה: Spotify

 

להקת "Acid Johnson" הישראלית מוציאה את אלבום הבכורה שלה "Metaphysical Mumbo Jumbo". מדובר בהרכב הארד רוק אלטרנטיבי מירושלים בו חברים Aviv Milevski, Benaya Sagiv, Binyamin Berman, Israel Stolar, Johnathan Schwartzman. אל תפספסו את האלבום הסופר מעניין הזה שמשלב דום, פרוג, ספוקן וורד, רוק קלאסי ועוד...


להאזנה: Apple Music, Spotify, YouTube

 

בשבוע שעבר סיפרנו לכם על הסינגל השלישי של הלהקה והשבוע להקת "Matricide" משחררת את הקליפ המטורף לשיר "Obey", מתוך אלבום שני שבדרך. הלהקה מספרת שהקליפ נוצר בהשראת האקלים הפוליטי הנוכחי במדינה שלנו, אבל הוא רלוונטי בכל מקום בעולם! השיר בעל ריפים כבדים ומדיטטיביים, עם אלמנטים של גרוב מטאל והארדקור, תופים איטיים עם אופי שבטי ופזמון אפי סוחף. המילים של השיר מפקפקות בצייתנות העיוורת לכאורה של החברה שלנו ונשאלת השאלה הקיומית - מדוע אנו מצייתים? "Matricide" היא להקה אקלקטית המושפעת מאלמנטים שונים בז'אנר המטאל. היא משלבת את המהירות והתוקפנות של הדת' מטאל, הגישה והאסתטיקה של ההארדקור ואת הגרוב העוצמתי. בשנת 2008 הם הוציאו את EP הבכורה שלהם בשם "We Are Alive" אשר זכה לשבחים רבים. בשנת 2013 הוציאו "Matricide" את האלבום הראשון שלהם באורך מלא בשם "When Random Turns to Fate", וכעת כאמור אנחנו מקבלים את הסינגל השלישי מתוך האלבום השני שבדרך.


כאן המקום להזכיר שמחר תוכלו לצפות ב- "Matricide" על הבמה במסגרת הפסטיבל הפסיכי "Psycho Ward FEST" שיערך במועדון הגגרין בתל אביב. החל מהשעה 13:00 בצהריים ועד אחרי חצות, תוכלו לצפות שם במיטב הלהקות מסצינ המטאל הישראלית שיעלו זו אחרו זו וימטירו עלינו פצצות נפלאם בזו אחר זו, אל תפספסו את האירוע הזה. רכישת כרטיסים, כאן:

 

אם כבר הזכרנו את "Psycho Ward FEST" אז השבוע התבשרנו שלהקת "Scardust" שתופיע גם היא בפסטיבל המטורף, הולכת לשלב כוחות עם לא אחרת מאשר להקת "Blind Guardian" אותה היא מתעתדת לחמם בהופעותיה באירופה בסתיו הקרוב.


בנוסף קיבלנו השבוע מהלהקה קליפ חדש אשר מפגין את יכולותיה המדהימות והוורסטיליות של הזמרת Noa Gruman, מבצעת את השיר "Tantibus II" בטייק אחד, לייב!!! כמובן שתוכלו לצפות בנועה ובחברים המוכשרים של "Scardust" על הבמה מחר במסגרת הפסטיבל "הפסיכי" "Psycho Ward FEST".

 

אנחנו ממשיכים עם הגל של "Psycho Ward FEST" ומספרים לכם שאחת מההדליינריות של הפסטיבל - להקת "Walkways", פירסמה השבוע שהיא עושה הפסקה קצרה מהאולפן וקופצת בקטנה ללונדון על-מנת לעלות לבמה כאורחים מיוחדים של מאסטרי הפרוג האינסטרומנטליים האוסטרליים "The Omnific" בהופעה שתתקיים במועדון "Black Heart" שבקמדן ב-17 במאי! אז למי שמזדמן ללונדון במאי, אתם מוזמנים להרים ל- "Walkways" שתנגן סט של 50 דקות כחימום ל- "Omnific".

 

לרגל חגיגות 50 שנה לאלבום המופת "Houses of the Holy" מוציא הגיטריסט Jimmy Page בערוץ היוטיוב שלו גירסה מורדמת של השיר "The Rain Song". פייג' ציין שההקלטה שקיבלה את השם "The Seasons" מגלמת את הרעיון המקורי שלו למה שאמור היה להיות רצועות הפתיחה של "Houses of the Holy". פתיח אינסטרומנטלי קצר עם שכבות גיטרות חשמליות ואקוסטיות על רקע מלוטרון שיובילו לשיר הראשון באלבום. פייג' הוסיף שזה היה ממו לעצמו כתזכורת לרעיונות שהיו לו עבור האלבום אותו הקליט באחד הערבים בביתו.

 

גיטרות גיבסון הוציאו גרסה חדשה ל- "Flying V" של Kirk Hammett משנת 1979. גיבסון יצרה 200 מהגיטרות, אשר עברו תהליך התיישנות, כך שיתאימו למקור של האמט. הגיטרות מגיעות עם תמונה של "תעודת מקוריות" חתומה על ידי האמט במחיר של לא פחות מ- 15,000 דולר. ה- "Flying V" משנת 1979 היתה הגיבסון הראשונה בבעלותו של האמט, והוא קיבל השראה לקנות אותו כשראה כמה מהגיטריסטים האהובים עליו באותה תקופה אשר ניגנו ב-"Flying V". הגיטרה שימשה את האמט להקלטת כמה מהאלבומים הקלאסיים של "מטאליקה" כמו Kill 'Em All", Ride The Lightning", "Master Of Puppets", "..And Justice For All", ו- "The Black Album". קירק עדיין מנגן איתה ולדבריו זו "אחת הגיטרות ההבי מטאל החשובות ביותר בכל הזמנים."

 

להקת "Metallica" ממשיכה לייצר כותרות על גיטרות... ועכשיו... James Hetfield הספר!!! מדובר בספר בן 400 עמודים בשם "MESSENGERS: THE GUITARS OF JAMES HETFIELD" שיסקר את אוסף הגיטרות האישי של הטפילד ואשר במסגרתו יחלוק ג'יימס עם הקוראים את אוסף הגיטרות היקר שלו ויחשוף את הסיפור והמשמעות של כל אחת מהן בחייו ובקריירה שלו כסולן, הגיטריסט וכותב השירים של "מטאליקה". הספר יצא לאור ב- 17 לאוקטובר וניתן להזמין אותו כאן:

 

להקת "Nightwish" יוצאת בהודעה דרמטית. עם הגיע סיבוב ההופעות "Human :ll: Nature" לסיומו בקיץ הקרוב נתלה את הגיטרות והמיקרופונים לזמן בלתי מוגבל, בכל הנוגע להופעות הופעות חיות, ולא נצא לסיבוב הופעות באלבום הבא. Tuomas ציין שהסיבות להחלטה זו הן אישיות, אבל כל חברי הלהקה מסכימים שהן חיוניות לרווחתה ועתידה של הלהקה. הוא מרגיע את הקהל ומסביר שהלהקה עדיין אוהבת לעבוד ביחד וכי להחלטה אין שום קשר להריון של Floor או לפרויקטים אחרים של חברי הלהקה. יחד עם זאת, Tuomas מבטיח אלבום חדש עם 12 שירים חדשים בשנת 2024!!!

 

איזה כיףףףףף....... 7 אחרי ההופעה האחרונה והמדהימה שלו בישראל, Morrissey חוזר אלינו לשתי הופעות:

2 ביולי - אמפי שוני.

4 ביולי - ביתן 1, אקספו תל אביב.

כרטיסים, כאן:

 

השבוע הלך Raymond Shulman, אחד מהאחים המוכשרים לבית שולמן מלהקת "Gentle Giant" לעולמו והוא בן 74. ריימונד נפטר בשלווה בביתו שבלונדון לאחר מאבק במחלה ממושכת. להקת "Gentle Giant" הוקמה בשנת 1970 על-ידי שלושה אחים שנולדו למשפחת שולמן היהודית מגלאזגו שבסקוטלנד. הבכור Phil Shulman שנולד בשנת 1937, האמצעי Derek Shulman נולד בשנת 1947 והצעיר Ray Shulman נולד בשנת 1949, אשר הלך לעולמו. שלושת האחים גדלו בסביבה מוזיקלית, כולם מולטי אינסטרומנטאליסטים שרו ונגנו על מגוון רחב של כלי נגינה, מכלי נשיפה, כמו סקסופון חצוצרה וקלרינט (פיל, ריי ודרק), דרך כלי מיתר כמו כינור, גיטרה ובס (ריי ודרק), קלידים (דרק) ואפילו כלי הקשה ותופים (ריי ודרק).

 

להקת "Mudhoney" חוזרת עם אלבום 11 במספר - "Plastic Eternity". למרות שהחומר נכתב במהלך השנה הראשונה פלוס של מגיפת הקורונה, האלבום הוקלט בסופו של דבר תוך תשעה ימים בלבד באולפני "Crackle & Pop" בסיאטל. זה האלבום הראשון של Mark Arm וחבורתו מאז "Digital Garbage" משנת 2018 והוא מציין גם את יום השנה ה-35 של הלהקה וגם של חברת "Sub Pop" המיתולוגית.


להאזנה: Spotify

 

איזו מחווה יפה ומרגשת לגיטריסט Gary Rossington - חבר ההרכב המקורי האחרון שנותר בחיים מלהקת "Lynyrd Skynyrd" שהלך בחודש שעבר לעולמו והוא בן 71. במהלך טקס "CMT Music Awards" שנערך השבוע עלו בין היתר Billy Gibbons, Paul Rodgers ו- Slash כדי לבצע שתיים מהקלאסיקות של הלהקה לזכרו.

 

ואם כבר הזכרנו את Slash אז כמה ימים לפני הופעתו בטקס "CMT Music Awards", הוא עלה על במת ה- "Troubadour" המיתולוגי בלוס אנג'לס, כדי לבצע יחד עם "Dorothy" את השיר החותם את אלבומם האחרון "Gifts from the Holy Ghost". למי שלא מכיר "Dorothy" הוא הרכב הארד-רוק / בלוז-רוק אמריקאי המובל על-ידי הזמרת Dorothy Martin. ההרכב הוקם בשנת 2013 ועד כה הוציא לאור EP ושלושה אלבומי אולפן. סלאש הצטרף להארד-רוקרים מלוס אנג'לס לגרסה מפוצצת של "Gifts From the Holy Ghost", שיר הנושא ורצועת הסיום בסגנון "לד זפלין".

 

הזמר Anthony Kiedis הולך לככב ולהפיק סדרת אנימציה בשם "Hellicious". מדובר בעיבוד שישאוב השראה מסדרת הקומיקס באותו השם אותה יצרו Mina Elwell, Alan C. Medina, Kit Wallis, ו- Simon Oré. הסדרה עוקבת אחר Cherry, נכדתו בת ה-7 של השטן, שגונבת את נשמתו של אייקון הרוק-גות' Briggy Bundy (קידיס).

 

אירועי השבוע בשיתוף "Rocking Israel"


 

אתם מוזמנים לעקוב אחרינו בפייסבוק ו/או להירשם לאתר!!

"עימות חזיתי" - בלוג הרוק של ישראל ופודקאסט

 נהנים מהבלוג? הירשמו לקבל את הפוסט הבא ישירות למייל !!

תודה רבה על ההרשמה!

bottom of page